Toon posts:

[WINXP] Com poort bezet

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik probeer mijn laptop te laten communiceren met een PLC krijg ik de melding dat mijn COMpoort busy is.
Terwijl dit naar mijn weten niet het geval kan zijn, is er een manier om te controleren welke poort bezet is en welke niet.
En hoe kan ik bijvoorbeeld via msconfig poorten aan en uit schakelen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat doe je in je BIOS. Verder zijn compoorten vrij zeldzaam op nieuwere laptops, weet je zeker dat er een compoort opzit?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

msconfig poorten aan en uitzetten? dacht het niet
met welk programma spreek je je COM poorten aan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 12 juni 2004 @ 23:13:
Dat doe je in je BIOS. Verder zijn compoorten vrij zeldzaam op nieuwere laptops, weet je zeker dat er een compoort opzit?
De PLC vereist een compoort door middel van een USB naar serial omzetter heb ik dus een COmpoort op de laptop

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DlportIO moet je instaleren volgens mij om vanuit XP de compoorten direct te kunnen benaderen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waar krijg je die melding (in welk programma) dat je comport bezet is precies?
Dat je comport bezet is is namelijk ook vaak een melding die eigenlijk betekent dat de comport niet gevonden kan worden (veel programma's waar onder hyperterminal bv. geven de melding namelijk weer als de comport niet geopend kan worden) :)
Pagina: 1