Toon posts:

Heeft een Packard Bell laptop merk-specifiek geheugen nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam laatste nog ergens een oude Easy One Silver (+lan) laptop van Packard Bell tegen, mooi ding op zich, alleen heeft hij standaard maar 128 mb (soldered) pc133. Er is een expansion slot aanwezig onder het toetsenbord en deze is ook nog leeg. Hier kan maximaal 512MB so-dimm 3,3v sdram geheugen in.

Nou hebben ze deze reepjes gewoon in de tweakers.net geheugen shop, maar het enige wat ik nergens kan terug vinden is in hoeverre er gewoon het standaard Dane-Elec geheugen in gaat of dat alleen het geheugen van Packard Bell wordt geaccepteerd.

In het lijstje van A merken staan weliswaar ook Packard-Bell vernoemd, maar daar staat maar 1 type (de iGo) en dus niet alle andere typen?

Gewoon proberen gaat ook niet werken, aangezien er niet zo heel erg veel winkels meer te vinden zijn die so-dimm sdram leveren en aangezien Informatique niet zon heel fijn beleid heeft ten opzichte van niet-werkende geheugenmodules in A-merk pc's durf ik de proef niet op de som te nemen.

Iemand enig idee of het standaard/Dane Elec geheugen gewoon gaat werken?

Verwijderd

Is gewoon een kwestie van proberen, het ene reepje werkt wel, de andere niet. Vantevoren is nooit te zeggen of een module gaat werken

Verwijderd

Je kan ook Packard Bell bellen, maandag en vragen wat voor een soort geheugen er in gaat.
Denk wel dat ze jouw hun geheugen willen verkopen omdat dat meestal duurder is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 22:41:
Je kan ook Packard Bell bellen, maandag en vragen wat voor een soort geheugen er in gaat.
Denk wel dat ze jouw hun geheugen willen verkopen omdat dat meestal duurder is.
Bingo, :) das ongeveer hetzelfde als KPN bellen om te vragen of je met Tele2 goedkoper kan bellen ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
Het lijkt me dat PB hun eigen geheugen wil verkopen ;). Maar ik denk haast wel zeker dat het kan :Y).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ga gewoon met die laptop naar een computerzaak en laat het terplekke testen.

Verwijderd

ik werk ook in een pc winkel, en als wij precies het type nr hebben kunnen wij gewoon het geheugen bestellen wat er in werkt. Dus, dit is allemaal te vinden bij de leverancier van ons. Alle gegevens worden daar in vrij gegeven. Dus, ja, gewoon de goeie shop uitkiezen en daar kan het altijd wel besteld worden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Termi schreef op 12 juni 2004 @ 23:33:
Het lijkt me dat PB hun eigen geheugen wil verkopen ;). Maar ik denk haast wel zeker dat het kan :Y).
PB heeft zelf niet eens geheugen, ze verkopen enkel wat repair stock door...

Het is allemaal doodstandaard spul, gewoon SO-DIMMs kopen die compatibel zijn met de chipset, dan werkt het prima.

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee hoor ik heb hier een oude PIII 500 laptop van PB alleen 256 mb PC133 met Samsung geheugenchips wordt niet herkend. Ik moet strax heel specific geheugen gaan bestellen. Echt balen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals dion al zegt: het moet compatibel zijn met de chipset B) Heb je bijvoorbeeld een P!!! laptop met een 440BX chipset, dan werken de 256MB 128MBit 32Mx4 en 256Mbit 32Mx8 SODIMM's inderdaad niet. De laatstgenoemde chipconfiguratie is juist de meest voorkomende bij 256MB SODIMM's.

Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?" :)

Verwijderd

Topicstarter
Deze laptop heeft een Sis630ST chipset op het moederbord zitten.

Ik zal even verder uitzoeken welk geheugen daarbij kan.

Edit: In de ram Mbit table van BalusC staat: 16, 64, 128, 256, 512; betekend dit dat in principe alle typen geheugen gaan werken? (Met uitzondering van de 1GB reepjes, want volgens de specs op het mobo kan er max 512 bijgeplaatst worden).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 18:40 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Chipset kan max 16 / 64 / 128 / 256 / 512Mb per Row

3-DIMM/6-Bank. Teminsten de chipset, meer info vind ik nergens.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dion_b schreef op 13 juni 2004 @ 02:09:
[...]

PB heeft zelf niet eens geheugen, ze verkopen enkel wat repair stock door...
Dat is dus veranderd :P, PB verkoopt tegenwoordig ook gewoon upgrades :P
Het is allemaal doodstandaard spul, gewoon SO-DIMMs kopen die compatibel zijn met de chipset, dan werkt het prima.
Die Easy one silvers vreten veel, maat van me had er eentje en gewoon naamloos mem vreten die dingen gewoon (standaard Mitac Platformpjes)

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Er is ook nog zoiets als Kingston, dat compatibel geheugen verkoopt voor de meest gangbare merken laptops. Het is zelfs zo geweest dat kingston vroeger het geheugen voor compaq heeft gemaakt, en het hierdoor niet als compatibel mocht verkopen aan de gewone consument. (laatste uit zeer betrouwbare bron)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lieuwe schreef op 14 juni 2004 @ 18:44:
Er is ook nog zoiets als Kingston, dat compatibel geheugen verkoopt voor de meest gangbare merken laptops. Het is zelfs zo geweest dat kingston vroeger het geheugen voor compaq heeft gemaakt, en het hierdoor niet als compatibel mocht verkopen aan de gewone consument. (laatste uit zeer betrouwbare bron)
Kingston plakt een leuk stickertje op RAM dat uitstekende garantie heeft, maar waarbij je werkelijk geen enkel idee hebt wat je koopt. En laat het nou juist essentieel zijn om te weten wat voor chips je in huist gaat halen als compatibility een issue is... :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
maar goed het kan dus geen kwaad om dit:

Dane-Elec SO-Dimm 256Mb PC133, 144 pins er in te stoppen, wat is de kans dat dit niet gaat werken?

Ik kan van dit reepje namelijk niet echt specificaties vinden...

Verwijderd

Topicstarter
*kick* heeft er iemand please een idee, het is nergens anders te vinden....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van gewoon doen wat eerder verteld is:

Je weet wat voor chipset je hebt en welk geheugenconfiguraties hij slikt. Zoek daar een bijpassend reepje voor. Je link is naar Informatique- vraag hen wat voor chips er op die reepjes zitten, met welke dichtheden en structuur. Dan weet je het zeker :z

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zeg maar wat je nodig hebt ik kan bijna voor iedere laptop PC100/PC66 So-Dimm bestellen. Ik heb hier net voor oude laptop P200 cyrix net 128 mb erbij gezet PC100 en dat werkt top.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 28 juni 2004 @ 11:59:
Wat dacht je van gewoon doen wat eerder verteld is:

Je weet wat voor chipset je hebt en welk geheugenconfiguraties hij slikt. Zoek daar een bijpassend reepje voor.
Zoals je ziet hierboven heb ik de chipset en de configuraties die daarbij passen neer gezet, alleen ik kan van de modules die gegevens niet vinden...
Je link is naar Informatique- vraag hen wat voor chips er op die reepjes zitten, met welke dichtheden en structuur. Dan weet je het zeker :z
Alleen dan moeten ze wel antwoorden op de mail :D, had ik al verstuurd namelijk
Pagina: 1