Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Met de nieuwe Xscale processors van intel op 312Mhz, 416MHz, 520MHz and 624MHz krijgt de PDA er weer heel wat processorkracht bij waarbij dus nieuwe applicaties kunnen worden gedraaid. Ook met de nieuwe versie van Windows 2003 SE en de steeds betere schermen van de PDA's is het de laatste tijd echt goed mogelijk om multimedia applicaties te draaien.

Ook de prijzen van PDA's zijn sinds de introductie toch wel sterk gedaald. Als ik daarnet zag dat een mp3-speler van een kwaliteitsmerk met 256mb kost in een normale winkel een kleine 200 euro kost (veel men sen geven er nog meer geld aan uit), en als je dan ziet dat je voor ongeveer 300 euro tegenwoordig een mooie PDA met toch wel minstens een 312Mhz en een mooi kleurenscherm koopt waar je zoveel meer mee kan doen dan die mp3-speler dan vraag ik mij eigenlijk af waarom zoveel mensen nog gewoon een mp3-speler kopen in plaats van een PDA.

Als je dan nog ziet dat er mensen zijn die aan een speler met HD dikwijls meer dan 300 euro geven dan snap ik het helemaal niet meer. Een PDA heeft dan volgens mij toch veel meer te bieden en in de meeste gevallen kan je er nog video mee spelen ook als je een degelijke processor hebt.

Ik hoop dat we hier een goede discussie kunnen houden met leuke argumenten waarom je liever een flash mp3-speler HD mp3-speler koopt of juist liever een PDA die ook nog altijd mp3 spelen kan.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je enkel muziek wilt spelen heb je geen behoefte aan allemaal moeilijke extra functies die je niet gebruikt en het algemene gebruik van het ding moeilijker maken. Verder zijn PDA's flink groter dan m'n USB stick formaat MP3 speler die ik zo in een USB poort kan steken. Verder gaat mijn batterij ook veel langer mee.

Dit zijn allemaal redenen die de één belangrijker vind dan de ander en dat is dus ook precies de reden dat sommige mensen voor een gewone MP3 speler gaan terwijl anderen een PDA nemen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nou, ik heb wel wat argumenten:

PDA's zijn groter
PDA's zijn ingewikkelder
PDA's zijn kwetsbaarder
PDA's lopen vaker vast
PDA's bieden allerlei functionaliteit die veel mensen niet hoeven
PDA's doen korter met hun batterij
PDA's hebben een slechtere geluidskwaliteit

Natuurlijk gelden ze niet voor iedere mp3-speler of PDA, maar in de meeste gevallen wel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 21:45:
Als je dan nog ziet dat er mensen zijn die aan een speler met HD dikwijls meer dan 300 euro geven dan snap ik het helemaal niet meer. Een PDA heeft dan volgens mij toch veel meer te bieden en in de meeste gevallen kan je er nog video mee spelen ook als je een degelijke processor hebt.
Hoeveel stroom denk je dat al die megahertzen wel niet kost?
Hoe handig is een touchscreen in je binnenzak als je alleen maar een ander nummer wilt opzetten?
En sinds wanneer koop je voor 300 euro een PDA met dezelfde functionaliteit als een HD based mp3 speler? Bij mijn weten bestaan er uberhaupt nog geen PDA's met een harddisk.

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Op een PDA krijg je maar een 32 / 64 mb SD kaartje, dus moet je los nog een 256 mb sd kaartje kopen en dat kost ook wel weer wat.

heb ik niet meer :P

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 20:56
Voordeel wel van een pda is wel dat je met wat software ook makkelijk andere formaten aankan.
Gelukkig kan dat mijn met telefoon/pda.
Ding doet standaard MP3, maar met oggplay ook oggjes. Ik zie je dat niet makkelijk doen met een usb mp3 pen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Johnny schreef op 12 juni 2004 @ 21:50:
PDA's hebben een slechtere geluidskwaliteit...Natuurlijk gelden ze niet voor iedere mp3-speler of PDA, maar in de meeste gevallen wel.
Wat ik van mensen hoor, klopt dat toch niet. Uit eigen ervaring iig alvast niet met mijn eigen PDA en is de geluidskwaliteit echt afhankelijk van de mp3 zelf :)
Je overige punten snijden iig zeker hout.
Hamlet schreef op 12 juni 2004 @ 23:00:
Op een PDA krijg je maar een 32 / 64 mb SD kaartje, dus moet je los nog een 256 mb sd kaartje kopen en dat kost ook wel weer wat.
Bij mijn weten krijg je standaard geen geheugenkaartje erbij.

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 12 juni 2004 @ 23:07:
[...]
Wat ik van mensen hoor, klopt dat toch niet. Uit eigen ervaring iig alvast niet met mijn eigen PDA en is de geluidskwaliteit echt afhankelijk van de mp3 zelf :)
Je overige punten snijden iig zeker hout.

[...] Hamlet schreef:
Bij mijn weten krijg je standaard geen geheugenkaartje erbij.
Misschien bedoelt Hamlet het interne Mem?

edit: SmartDoDo-->Hamlet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 23:17 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 23:16:
[...]

Misschien bedoelt SmartDoDo Hamlet het interne Mem?
Dat zou kunnen, dan zit je idd op 32/64 MB. in de praktijk zul je sowieso geheugen erbij moeten kopen.
Ik denk dat een PDA een geweldige mp3 speler is op het moment dat je de PDA ook gebruikt als agenda en voor z'n andere mogelijkheden. Dan is het een geweldige en nuttige gadget die veel functionaliteit combineert. Echter, zoals zoveel is het wel een compromis. De gemiddelde mp3 speler is veel kleiner, werkt veel langer op z'n batterijen/accu en is ook nog eens goedkoper. Een PDA koop je dus niet om enkel mp3's af te spelen en wanneer je iets zoekt dat meer kan dan alleen mp3's af te spelen koop je geen mp3 speler ;)

PDA's kunnen op een gegeven moment niet kleiner meer terwijl mp3 spelers best klein mogen zijn. Ik denk dus niet dat 1 van beiden snel zal verdwijnen.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Dj_Neo_Ziggy schreef op 12 juni 2004 @ 23:05:
Voordeel wel van een pda is wel dat je met wat software ook makkelijk andere formaten aankan.
Gelukkig kan dat mijn met telefoon/pda.
Ding doet standaard MP3, maar met oggplay ook oggjes. Ik zie je dat niet makkelijk doen met een usb mp3 pen.
Waarom niet?
Firmware updaten?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

schizophreen schreef op 12 juni 2004 @ 23:34:
[...]

Waarom niet?
Firmware updaten?
zo makkelijk gaat ogg support vaak niet hoor

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Er zijn anders inmiddels toch al een fors aantal IRiver MP3 spelers, zowel harddisk als USB based, die OGG, WMA en MP3 kunnen afspelen hoor.

Verwijderd

Dit is gewoon een soort vergelijking tussen een desktop pc en een stereotoren..

Wil je alleen muziek? -> stereotoren
Wil je meer? -> pc

sim-pel

enne, ik ben blij met mijn Zire 72 hoor!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Een pda is eigenlijk meer dan een MP3 speler, net zoals dickies en smartdodo heb ik ook een PalmOne Zire 72.

Hierop kan je mp3, wma, asf, ogg ed afspelen. Maar! ook divx en xvid, mpeg ed met de software die ik erop heb staan. Zo krijg je meer een multimedia handheld, net zoiets als die iRiver PMP-1000 ding oid ?

Een pda als mp3 speler is eigenlijk alleen aan te raden als je er dus meer mee wilt doen dan alleen mp3s luisteren, net zoals smartdodo zegt. Verder heb ik er ook nog een iRiver IMP-400 er naast voor als ik wat langer muziek wil luisteren, want ja... meer dan 8 uur rek je er niet zo maar uit met een pda.

Verwijderd

enne die honderd euros is ook niet nix hoor

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 11:12:
enne die honderd euros is ook niet nix hoor
Mja dat is maar wat je er voor uit wilt geven he. Een laptop is voor mij veels te duur en dit valt er eigenlijk weer wat tussen in. Je kan er tegenwoordig gewoon ontzettend veel mee, en dat is het leuke. En daarbij is het de vraag of je zo'n inverstering wilt doen. Daarbij begint een pda met mp3 speler functie tegenwoordig rond de 155 euro (zire 31) en neem daarbij nu een 256 MB kaartje ala 53 euro. Dan heb je voor 208 euro een heel leuk ding.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb nu een iPod en een PDA. Eerst had ik alleen een PDA (Tungsten T), die heb ik verkocht, toen had ik alleen de iPod en sinds vorige week heb ik een PocketPC erbij.

Mijn Tungsten gebruikte ik op het laatst eigenlijk vooral als mp3-speler. Ik had een 128 MB SD kaartje. De software was wel uitgebreid (Aeroplayer) maar het grootste nadeel vond ik dat alles softwarematig ging. En ik miste de afstandsbediening, omdat ik meestal op de fiets of in het openbaar vervoer luisterde.

De iPod vind ik als mp3 speler toch veel handiger. Voor de prijs van een PDA had ik ineens 20 GB, en daarnaast ook nog een simpele agenda en contactpersonen viewer. Ik gebruik de afstandsbediening vaak, en het is toch wel lekker om meer muziek mee te kunnen nemen.

Ik kan me voorstellen dat een PDA met een heel grote geheugenkaart (1 GB) ook wel voldoet, alleen is flash geheugen zo ontzettend duur, voor dat geld kun je bijna ook een iPod kopen.

Het andere voordeel van een losse mp3 speler is dat die veel kleiner zijn dan PDA's en minder kwetsbaar.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1