Toon posts:

Studiophone maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik wil me standaard mic "ombouwen". tot een studio microfoon
of iig zo dat ik zonder ruis voice kan opnemen. Hoe kanik dit aanpakken en met welk programma opnemen?? En bewerken?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als dat zou kunnen zouden er geen professionele microfoons voor veel geld meer verkocht worden he ;)

[ Voor 79% gewijzigd door sdomburg op 12-06-2004 21:51 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:29
Ehh... Dat gaat dus niet echt, helaas :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

-edit-

[ Voor 99% gewijzigd door Ciqniz op 12-06-2004 21:50 . Reden: verkeerde login ]

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 12 juni 2004 @ 21:38:
Als dat zou kunnen zouden er geen professionele microfoons voor veel geld meer verkocht worden he ;)

* sdomburg haat mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten zonder moeite te doen
lekker aardig ben je wel maar het kan wel manG maar weet alleen niet hoe.

Verwijderd

Kun je dan niet beter beginnen met bouwen ZONDER je huidige mic? :P

• Wormaap
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 21:51:
[...]

Err... De handigste manier lijkt mij om de firmware van je mic te vervangen...
Of't binnenwerk van een duurdere mic erin te proppen...

Nu even terug naar logisch nadenken: De electronica in een goedkope mic is gewoon van mindere kwaliteit dan die van'n duurdere mic. Je zou dus de electronica kunnen vervangen, maar dan is't makkelijker om gewoon'n nieuwe mic te kopen. Dit gaat dus echt niet werken ;)

• sdomburg
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 21:51:
[...]

Natuurlijk kan je dezelfde kwaliteit verkrijgen met een 5 Euro Trust microfoon die uit de meest goedkope onderdelen is opgebouwd om de prijs zoveel mogelijk te drukken als met een microfoon die gebouwd is met hoogwaardige duurdere onderdelen om een zo goed mogelijke kwaliteit te krijgen en waarbij de prijs niet zo belangrijk is 8)7

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 12 juni 2004 @ 21:55:
[...]

Natuurlijk kan je dezelfde kwaliteit verkrijgen met een 5 Euro Trust microfoon die uit de meest goedkope onderdelen is opgebouwd om de prijs zoveel mogelijk te drukken als met een microfoon die gebouwd is met hoogwaardige duurdere onderdelen om een zo goed mogelijke kwaliteit te krijgen en waarbij de prijs niet zo belangrijk is 8)7
wel zwart of wit bij jou. maar weet egt dat kan maar hoe??????

• sdomburg
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 21:57:
[...]

wel zwart of wit bij jou. maar weet egt dat kan maar hoe??????
En HOE weet je zo zeker dat het kan?

Is namelijk totale bullshit, de enige manier is betere hardware erin te stoppen, maar dan kan je net zo goed beter meteen met betere hardware beginnen in the first place.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 12 juni 2004 @ 21:58:
[...]

En HOE weet je zo zeker dat het kan?

Is namelijk totale bullshit, de enige manier is betere hardware erin te stoppen, maar dan kan je net zo goed beter meteen met betere hardware beginnen in the first place.
ik heb oren en heb zo wel me ideeen en kopen is altijd wel makkelijk maar ik ben een techneut en "bouw" liever zelf is anders wel zo makkelijk gedaan.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 22:01:
[...]

ik heb oren en heb zo wel me ideeen en kopen is altijd wel makkelijk maar ik ben een techneut en "bouw" liever zelf is anders wel zo makkelijk gedaan.
Als jij denkt dat je het zelf goedkoper kan bouwen van losse onderdelen tegen consumentenprijzen dan een fabrikant in massaproductie in een uitgekiend proces dan moet je dat vooral doen.

• Wormaap
Je weet werkelijk zó zeker dat dit kan, terwijl iedereen anders zegt dat't onzin is...
Je zegt ook nog iets over je oren... Heb je als eens zo'n 'omgebouwde' mic gehoord dan? ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:55

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het duurste onderdeel in de microfoon is de mic zelf, tenminste, als je een goed klinkende mic wilt hebben.
Bij aanpassen van een bestaande mic zal je dus als eerste de mic moeten vervangen voor een betere.
Doe je dat niet, vergeet het dan maar. Zonder de mic zelf te vervangen heeft elk ander aanpassinkje echt geen zin, tenminste niet als je een Studiophone in gedachten hebt.

Laat me je een tip geven en koop bij feedback een Superlux Pro 238 C voor 39 euro en je hebt meteen een veel betere mic dan je waarschijnlijk ooit zelf zou kunnen maken zonder veel geld uit te geven.
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/superlux-pro238c-tb.jpg
Superlux Pro 238 C voor 39,-

Nu zeg ik niet dat dit een goede mic is... want voor 39 euro heb je gewoon prut!

Alles kan stuk.

Verwijderd

Als je techneut bent weet je wel dat dit niet gaat :) Haal die ruis er nou gewoon uit met je pc, dan heb je niet eens zo'n proffesionele mic nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op 12 juni 2004 @ 22:07:
Je weet werkelijk zó zeker dat dit kan, terwijl iedereen anders zegt dat't onzin is...
Je zegt ook nog iets over je oren... Heb je als eens zo'n 'omgebouwde' mic gehoord dan? ;)
Bijdehand, ja ik heb ut gehoord viavia maar wil niet zegguh hoe. Beroepsgeheim zegt hij. En ik wil gewoon een onschuldige pokoe rappen.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op 12 juni 2004 @ 22:10:
Het duurste onderdeel in de microfoon is de mic zelf, tenminste, als je een goed klinkende mic wilt hebben.
Bij aanpassen van een bestaande mic zal je dus als eerste de mic moeten vervangen voor een betere.
Doe je dat niet, vergeet het dan maar. Zonder de mic zelf te vervangen heeft elk ander aanpassinkje echt geen zin, tenminste niet als je een Studiophone in gedachten hebt.

Laat me je een tip geven en koop bij feedback een Superlux Pro 238 C voor 39 euro en je hebt meteen een veel betere mic dan je waarschijnlijk ooit zelf zou kunnen maken zonder veel geld uit te geven.

Nu zeg ik niet dat dit een goede mic is... want voor 39 euro heb je gewoon prut!
Thnx manG, dat is mijn backUp als ut egt niet lukt.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
pokoe rappen :?

The MaZtaR: kan jij van een Lada een Porsche maken? *hint*

Koop gewoon een redelijke mic zoals remco_k ook al zegt. Ga niet lopen pielen. Met een gare mic kan je trouwens ook leuke effecten krijgen, klinkt lekker gaar :P Je kan ruis wegfilteren als er niet gesproken wordt met een zgn. (noise) gate. Opnemen kan je met elke standaard wave editor zoals Wavelab, Soundforge of Cooledit.

[ Voor 67% gewijzigd door Mike Jarod op 12-06-2004 22:20 ]

• Wormaap
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 22:12:
[...]

Bijdehand, ja ik heb ut gehoord viavia maar wil niet zegguh hoe. Beroepsgeheim zegt hij. En ik wil gewoon een onschuldige pokoe rappen.
En nu komt een stukje wannabe-psychologie ofzo :P
Als'ie het niet wil zeggen, zou dat zijn omdat'ie, in tegenstelling tot wat iedereen hier zegt, tóch z'n mic heeft gemod en het niet wil zeggen, of omdat't complete bullshit is?
Misschien heb je dat een beetje te klakkeloos van'm aangenomen?

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 12-06-2004 22:22 ]

• BaRF
  • Laatst online: 12:19

BaRF

bijna kerst

[...]

beroepsgeheim? :D vet strak :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Per definitie kan je een technisch onderdeel niet opeens een hogere kwaliteit bezorgen zonder het te vervangen of zonder er aanpassingen aan te doen die geld kosten.

Wat wel zou kunnen, is dat er een bepaald type/model microfoon is, waar je mits een kleine aanpassing/afstelling een enorme prestatiewinst plots kan realiseren doordat het in de fabriek niet goed afgesteld is. Maar dit zal dus slechts bij een bepaald model van toepassing zijn en zulke truukjes kan je onmogelijk algemeen aanduiden.

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 12 juni 2004 @ 22:15:
offtopic:
pokoe rappen :?

The MaZtaR: kan jij van een Lada een Porsche maken? *hint*

Koop gewoon een redelijke mic zoals remco_k ook al zegt. Ga niet lopen pielen. Met een gare mic kan je trouwens ook leuke effecten krijgen, klinkt lekker gaar :P Je kan ruis wegfilteren als er niet gesproken wordt met een zgn. (noise) gate. Opnemen kan je met elke standaard wave editor zoals Wavelab, Soundforge of Cooledit.
Niet van een Lada een Porsche maar wel een Lotus :P. Deden ze ook bij Top Gear

• sdomburg
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 22:35:
[...]

Niet van een Lada een Porsche maar wel een Lotus :P. Deden ze ook bij Top Gear
Dat was geen Lotus, dat was een door Lotus getunede Lada.

Daarbij wil je niet van een Lada een Lotus maken, maar van een Dinky Toy een Ferrari.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 22:08
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 22:22:
Per definitie kan je een technisch onderdeel niet opeens een hogere kwaliteit bezorgen zonder het te vervangen of zonder er aanpassingen aan te doen die geld kosten.

Wat wel zou kunnen, is dat er een bepaald type/model microfoon is, waar je mits een kleine aanpassing/afstelling een enorme prestatiewinst plots kan realiseren doordat het in de fabriek niet goed afgesteld is. Maar dit zal dus slechts bij een bepaald model van toepassing zijn en zulke truukjes kan je onmogelijk algemeen aanduiden.
Inderdaad niets meer aan toe te voegen. Je kan software matig natuurlijk iedere klank een beetje verbeteren maar om het signaal wat binnenkomt bij je computer te verbeteren zul je toch echt moeten investeren in betere (duurdere) componenten. Kun je wel eigenwijs zijn maar daar schiet je zelf ook niets mee op

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 12 juni 2004 @ 22:37:
[...]

Dat was geen Lotus, dat was een door Lotus getunede Lada.

Daarbij wil je niet van een Lada een Lotus maken, maar van een Dinky Toy een Ferrari.
en van een mug een olifant

• Wormaap
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 22:41:
[...]

en van een mug een olifant
Wat wil je hiermee zeggen? Vind je't zó erg dat'ie iets zegt over een offtopic opmerkinkje? :P
Verder hoop ik dat't ondertussen toch wel redelijk duidelijk is dat wat jij wil gewoon niet kán...

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op 12 juni 2004 @ 22:43:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Vind je't zó erg dat'ie iets zegt over een offtopic opmerkinkje? :P
Verder hoop ik dat't ondertussen toch wel redelijk duidelijk is dat wat jij wil gewoon niet kán...
w8 maar my revenge will be sweet!!!!

ik zal wel info geven als ut gelukt is

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 20:45

Ralluph

Aus der Reihe...

[...]

offtopic:
We weten ondertussen nog steeds niet wat pokoe rappen is...

Verwijderd

Topicstarter
Ralluph schreef op 12 juni 2004 @ 23:16:
[...]

offtopic:
We weten ondertussen nog steeds niet wat pokoe rappen is...
pokoe is een muzieknummer
rappen is versnelt praten op muziek in een ritme. yOU gOT tHAT??

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 20:45

Ralluph

Aus der Reihe...

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 23:20:
[...]

pokoe is een muzieknummer
rappen is versnelt praten op muziek in een ritme. yOU gOT tHAT??
check!
offtopic:
in dat geval is een lo-fi mic van een paar kwartjes toch meer dan voldoende?

Vraag die vriend eens of hij wat meer kan vertellen over de verbetering in de signaal-ruisverhoiding (signal to noise ratio, SNR) die hij heeft bewerkstelligt.

offtopic:
Ik geloof overigens niet dat dit topic nog ergens over gaat... :Z

[ Voor 5% gewijzigd door Ralluph op 12-06-2004 23:28 ]

Verwijderd

Welke microfoon? Welk kapsel zit daarin? Welke electronica zit erin? Materiaal van de microfoon? Dynamisch of electreet? Frequentiecurve? Gevoeligheid? Impedantie? Waarop moet het aangesloten worden?

Kortom: te weinig gegevens om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Van een plastic kindermicrofoon met telefoonkapsel (150-9000Hz) kun je geen HiFi kwaliteit maken om zonder daar zoveel aan te veranderen dat een complete vervangende unit (2ehands?) te kopen goedkoper is. 'Stem-studio kwaliteit' is wat dat betreft ook een vage benaming, want dat zegt niets over wat je nu precies wilt opnemen en in wat voor opstelling.
Hetzelfde geld in bepaalde mate over de software: er zijn genoeg opname/bewerkings/studieprogramma's (denk aan CoolEdit, Cubase etc) elk met hun eigen voordelen/fanbase om maar te zwijgen over de duizenden programma's die minder kunnen maar ook een stuk minder kosten (dus erg geschikt zijn voor specifieke toepassingen).
Verder verloopt dit topic niet al te vriendelijk :/

Neem even op je gemak de forumFaq door zodat je een beter beeld hebt wat wij op het forum verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.