Toon posts:

Bittorrent blijft traag na openen poorten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik maak gebruik van azureus,

heb e-tech router en poort 6881 t/m 6889 openstaan

ik kan er maar 20 openzetten omdat ook gebruik van draadloos heb,

heb ze doorgelinkt naar de pc maar ik download nog steeds onder de 10 kb maakt niet uit elke het is! ook al veel seeds?

wat is er niet goed aan?

met azureus als ik port 6881 test geeft hij aan ok

help me!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

uhm wat is je defenitie van "traag"? (Ivb met upload)

(kan dit ook niet beter in een bittorent draadje!?)

[ Voor 14% gewijzigd door SSH op 12-06-2004 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je? met bitorrent draadje?

ik heb adsl lite en als ik hem op 30 kb upload zet dan download ik nog sloom

maar upload dan wel veel! e nzet ik hem op 15 kb blijft het zelfde geval!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

In software algemeen lopen al een aantal bittorent draadjes//
Zoals met eMule is er gewoon maar een draadje waarin je mag posten. Verder lijkt het erop dat je of weinig seeds hebt of je poorten niet goed gemapt hebt. In jouw opstelling moet je ze denk 2 keer mappen.

Verwijderd

Naar de upload moet je echt niet kijken want ik upload standaard altijd slechts 3 KB en kan dan nog met 200 KB downloaden.

Je moet ook even kijken op welke poort de tracker zit en ook deze poort openzetten dit kan een heleboel schelen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 21:16:
heb e-tech router en poort 6881 t/m 6889 openstaan

ik kan er maar 20 openzetten omdat ook gebruik van draadloos heb,

heb ze doorgelinkt naar de pc maar ik download nog steeds onder de 10 kb maakt niet uit elke het is! ook al veel seeds?
ehm je opent slechts een paar poorten terwijl je er 20 nodig hebt :?
je verbruikt veel upload, en zodra je upload vol zit dan gaat het downloaden automatisch trager, dat is het "voordeel" van tcp/ip.
bittorrent heeft veel connecties nodig, vaak kunnen die goedkoper routertjes dat niet aan.
maw minder torrents openen.

Verwijderd

Topicstarter
als ik maar 1 aan heb staan en zet upload op 3kb blijft nog bij de 10 kb!

en wat moet ik bij tracker kijken?

is er iemand die me via msn kan helpen gaat wat makkelijker!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 23:19:
Naar de upload moet je echt niet kijken want ik upload standaard altijd slechts 3 KB en kan dan nog met 200 KB downloaden.
Zo hou je bittorrent lekker levend... (nofi)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 11:44 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 11:41:
als ik maar 1 aan heb staan en zet upload op 3kb blijft nog bij de 10 kb!
op zich logisch, als iedereen maar een upload van 3kb heeft tja dan gaat het traag ja ;)
mensen zoals jij verzieken het voor de rest en als je daar dan zelf door getroffen worden gaan je moord en brand schreeuwen ;)
is er iemand die me via msn kan helpen gaat wat makkelijker!
dat is niet de bedoeling van GoT ;)

Verwijderd

Zoals Erkens zegt; dit forum is geen datingbureau. Doe het gewoon via het forum dus :)

Edit: en een titelfix.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja oke snap ik ook wel hoor en wat het probleem was zou ik dan ook wle posten als er meer mensen met dit probleem,

heb de tracker nu op port 6889 gezet die openstaat

helpt dta wat?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 12:55:
ja oke snap ik ook wel hoor en wat het probleem was zou ik dan ook wle posten als er meer mensen met dit probleem,
er is geen probleem, het is heel normaal dat op een seed waar veel leechers als jij zitten de download erg hard naar benden gaat ;)
heb de tracker nu op port 6889 gezet die openstaat
waarschijnlijk bedoel je je upload poort ;)
helpt dta wat?
jij bent degene die dat kan zien, niet wij ;)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 04:00

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Echt jammer, ik gebruik sinds een weekje ook torrent en upload zelf altijd continu met 40kB maar zelf haal ik die download snelheid zelden omdat iedereen maar download en niet upload. :(
Het is dan ook niet gek dat bittorrent traag blijft na het openen van poorten, het komt gewoon omdat er helaas wijnig mensen meer zijn die echt delen. Ik zou zeggen begin zelf het goede voorbeeld te geven en meschien willen je downloads dan ook wel omhoog.

Verwijderd

1. Gebruik een goed torrent programma. Bittornado is erg goed.

2. Stel in Bittornado in dat je niet wil up/downloaden over de poorten 6881-6889, maar over andere poorten, namelijk 45900-45910 of hoger. Bij prefs kun je dit instellen.

3. Na deze instellingen gedaan te hebben gaat je downloadsnelheid gigantisch omhoog, MITS er genoeg seeds zijn, let hier wel op! Als er maar 10 seeds zijn wordt het nooit wat!

Verwijderd

Topicstarter
ik snpa die laatste niet? waarom di poorten en moet je die dan ook openzetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 11:16:
ik snpa die laatste niet? waarom di poorten en moet je die dan ook openzetten?
Gewoon Bittornado gebruiken en bij het tabblad prefs bij port range de waarde 49152-49270 invullen.

Dat is alles!

Verder hoef je geen poorten open te zetten, geen aanpassingen in de router te doen, etc...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik gebruik zelf The Shadow's experimental client. Bij mij staan poorten 6881 - 6999 open. Werkt prima, haalde van de week zelfs snelheden van 140k :) Verder is dit een redelijk ideale range om open te zetten in je router, omdat je dan ook geen extra instellingen hoeft te maken voor MSN icm datatransfer / cam / speech etc; valt ook binnen de range :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 11:43:
[...]

Gewoon Bittornado gebruiken en bij het tabblad prefs bij port range de waarde 49152-49270 invullen.

Dat is alles!

Verder hoef je geen poorten open te zetten, geen aanpassingen in de router te doen, etc...
Dan heb jij nooit een groen lampje in je Bittornado. Ik gebruik het programaatje ook (0.3.2) en je kan poorten instellen wat je wilt, maar als je je router niet forward wordt het nooit wat. Ik heb 'm gewoon over 6881 t/m 6888 draaien en deze in mijn router (de overbekende paupere alcatel speedtouch 510 v4 met originele firmware icm adsl lite van kpn)

Ik kan normaal gesproken met 1 torrent met een beetje seeds/peers, 50 ofsow makkelijk 120 down halen. Normaliter heb ik 2 a 3 torrents draaien met ieder 10kB upload en dan trek ik in 9 van de 10 gevallen binnen een half uur 120 kB.

Je meot natuurlijk wel ff geduld hebben als je een torrent opent, je moet namelijk wel met mensen geconnect worden en ja als de tracker een beetje gaar is kan et ff duren voordat je veel connecties hebt
Pagina: 1