Toon posts:

Geen internet meer na installeren security patch*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
afgelopen week heb ik mijn laatste securety patch geinstalleerd, nu heb ik ineens geen internet verbinding meer. ook zijn mijn commando's onder dos command (xp) zoals ipconfig uit het register verdwenen. mijn dhcp werkt ook niet meer en kan wel handmatig een ip adress invoeren. ik kan dan wel nog op het netwerk en kan dan ook de dns pingen (dns goed ingesteld). heb een fix gedraaid die winsockxpfix.exe heette maar dit mocht helaas niet helpen. als we via de command line naar c:\windows\system32 gaan en daar dan ipconfig draaien krijg ik wel mooi mijn ip te zien en heb ik een 169 nummer gekregen voor ik daar een release uit dan krijg ik de foutmelding dat ie geen release kan uitvoeren omdat ie de socket 3 niet kan benaderen :S ik heb alles na gezocht zover ik kon komen en ben nu helemaal op het eind. ik heb geen zin om de pc een nieuwe wininstallatie te geven want dan ben ik dagen bezig met al mijn progjes te installeren grrrrrrrr :S

zijn er meer mensen die dit probleem tegen zijn gekomen (ps netwerk drivers verschonen had ook al geen zin ) :'(

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:03

sjaak

un giorno credi

Geen firewall geinstalleerd? Anders deïnstalleren. Wat je ook kan proberen is Start, Uitvoeren, services.msc en dan kijken of de DHCP Client op Gestart en Automatisch staat, eventueel even herstarten.

Het is trouwens wel handig om wat meer onderbrekingen in je zinnen te gebruiken en om zinnen met hoofdletters te laten beginnen, leest best lastig zo. ;)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 21:11:
afgelopen week heb ik mijn laatste securety patch geinstalleerd
Welke security patch? Van Microsoft? Windows Update? Anders?

Verwijderd

Topicstarter
sorry nederlands is mijn goedste vak :X

Yep deze staat op automatisch. Maar als ik het goed begrijp moet ik toch als ik
mijn ip adress en dns handmatig invoer gewoon het internet op kunnen :D
En zoals ik al beschreven had doet ook mijn dhcp het niet want ik krijg dan een error......

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 12 juni 2004 @ 21:23:
[...]
Welke security patch? Van Microsoft? Windows Update? Anders?
10-6-2004 heb ik een automatische windows update uitgevoerd. En weet niet meer welk nummer. helaas zonder nadenken verwijdert |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 21:34 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit :)
Vertel ons eventjes welke Windows je gebruikt - ik vermoed WindowsXP ? :)

Verder - vertel eventjse de exacte foutmeldingen - zoals je het nu verteld hebben we er niet zoveel aan. Dat je een 169.x.x.x address krijgt betekent dat jouw PC de DCHP server niet kan benaderen (dan wel omdat de DHCP server niet werkt, dan wel door dat jouw netwerk niet goed functioneert).

verder - geef even antwoord op micha - heb je een firewall geinstalleerd (NIS, ZoneAlarm) of iets dergelijks? :)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Heb je een router - kabelmodem - inbelmodem - ... ?
Als je een router hebt, mag je handmatig een IP instellen. Maar als je een IP van je ISP moet krijgen, zal dit normaalgezien niet lukken.

Voor de rest eens proberen firewall - virusscanner - ... te uninstallen.

Wel raar trouwens dat een security patch je ipconfig enzo disabled. Je bent toch zeker dat het die patch is die de oorzaak is? Misschien heb je wel last van een virus en/of spyware. Post desnoods je HijackThis log als je twijfelt.
Pagina: 1