Asus wl-300g + Alcatel 510i

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb hier bovengenoemde apparatuur.

Ik wil de AP op de router aansluiten. Aan de router hangen nog 2 andere pc's. Er is ook een laptop.

Wat moet ik nou instellen op router en AP want er wil echt niks.

De router deelt ip ranges 10.0.0.150 - 10.0.0.200 uit oid terwijl je de AP alleen kan benaderen als je een 192.168.1.* adres hebt. Ik krijg met geen mogelijkheid internet op laptop, er is wel verbinding met AP.

Wie weet de settings voor mij :'(

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Geef eens info(zie NT FAQ), wat voor gateway krijg je toegewezen? Dit moet nl het IP van je ST510 zijn als deze in NAT mode staat. Misschien is het makkelijker deze te bridgen(zie faq) naar je wireless als je hem verder nergens op aan sluit.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Pixal schreef op 12 juni 2004 @ 21:02:
Wat moet ik nou instellen op router en AP want er wil echt niks.
Helemaal niets. Doet de DHCP van je alcatel het? Het AP ziet dat, en springt in bridge-mode. De PC's die via WLAN connecten krijgen hun IP gewoon van de 510.

Dus: netwerk los van je AP. AP resetten (zie handleiding). Inloggen op AP, en WEP-key instellen. Verder niets. Config opslaan. AP aansluiten op je 510, en even uit en aan zetten. Daarna moet je op je laptop een 10.*-ip van je 510 krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 12-06-2004 21:44 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Burne schreef op 12 juni 2004 @ 21:43:
[...]

Helemaal niets. Doet de DHCP van je alcatel het? Het AP ziet dat, en springt in bridge-mode. De PC's die via WLAN connecten krijgen hun IP gewoon van de 510.

Dus: netwerk los van je AP. AP resetten (zie handleiding). Inloggen op AP, en WEP-key instellen. Verder niets. Config opslaan. AP aansluiten op je 510, en even uit en aan zetten. Daarna moet je op je laptop een 10.*-ip van je 510 krijgen.
:/ meen je dat serieus??? Weet je zeker dat het AP overspringt? Ik heb nu de AP weer thuis liggen (probeerde het bij m'n oom aan te sluiten). Zelf heb ik geen adsl modem, maar wel een kabel modem met daaraan een computer waarop een dhcp server draait. Kan ik het AP ook daarop testen of hij gaat bridgen?

De alcatel dhcp doet het.

eerst probeerde ik de range die de 510 uitdeelt in te stellen op een 192.168.1.* adres maar dan kwam ik niet meer in de config omdat het niet werkt. Dus de router resetten naar default en iets anders proberen.

Die AP stond wel op automatisch maar in het grijze (niet aan te passen) gebied bleef 192.168.1.1 staan. Ik liep al die settings af in de AP maar dat wilde niet.

Hoe kan ik eigenlijk zien of de AP inderdaad gaat bridgen want op t moment dat de laptop een 10.x adres krijgt kan ik niet de settings van het AP bekijken.

Maar je weet zeker dat het zo hoort? Dan kan ik het maandag nog eens proberen. _/-\o_

Zoals je het nu uitlegt had het in 1 keer kunnen werken maar zo staat het niet in de boekjes (staat betrekkelijk weinig). En op internet, tweakers enzovoorts kon ik het ook niet vinden. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 13-06-2004 02:08 ]