Toon posts:

moederbord wissellen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een ander moederbord plaatsen in mijn computer.
Wie heeft er tips voor ik hier aan ga beginnen?
Momenteel draai ik winXp pro en heb diversen programma's geinstalleerd die ik graag wil behouden en wil het liefts niet opnieuw installeren.
Omdat het nieuwe MoBo een andere chipset bevat zal het ook andere drivers nodig hebben.
Is er een mogelijkheid dat ik alle hardware (bij apparaatbeheer ofzo), software matig verwijder zodat Windows de nieuwe hardware installeerd?

Verwijderd

Ik raad het je af, want vaak gaat het problemen geven. Vooral als je van VIA naar Nforce of andersom gaat. Het allerbeste is en zal altijd een frisse installatie zijn. Weet je ook nog eens wat je er allemaal op hebt staan en wat je wel kunt missen. :)

Verwijderd

zowiezo moet je gewoon op nieuw installeren.

dit ivm met nieuwe chipset drivers
en alle andere drivers die de apparaten weer nodig hebben.

dus wil je geen problemen bsods etc. dan zou ik toch
een nieuwe installatie nemen :)

Verwijderd

offtopic:
Het is sowieso! ;)

Verwijderd

Topicstarter
was er al bang voor...............

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
Mocht je een beetje durven, en erop willen gokken dat je niet opnieuw hoeft te installeren, kun je het gewoon proberen.

Het is mij ook gelukt, bij de ombouw van een single Athlon (via KT133 dacht ik) naar dual Athlon (AMD MP760X).

Het enige dat nodig was, was het repareren van mijn XP installatie met behulp van de (bootable) cd. Ik denk niet dat het de beste oplossing is, maar het werkt tot nu toe nog steeds prima.

Maar goed, je hebt altijd de kans dat je opnieuw zult moeten installeren, maar wie niet waagt, die niet wint...

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 20:40:
Ik wil graag een ander moederbord plaatsen in mijn computer.
Wie heeft er tips voor ik hier aan ga beginnen?
Momenteel draai ik winXp pro en heb diversen programma's geinstalleerd die ik graag wil behouden en wil het liefts niet opnieuw installeren.
Omdat het nieuwe MoBo een andere chipset bevat zal het ook andere drivers nodig hebben.
Is er een mogelijkheid dat ik alle hardware (bij apparaatbeheer ofzo), software matig verwijder zodat Windows de nieuwe hardware installeerd?
Heb zelf gewisseld van een Intel 850 chipset naar een Intel 875 chipset en zelfs dat vraagt al een herinstallatie van Windows XP.

Nu kon ik gewoon een "pletter-er-maar-overheen" installatie doen. Dus gewoon Windows XP opnieuw installeren in de oude directory, hierdoor blijvcen alle settings bewaard.

Of dit ik in jouw geval gaat lukken weet ik niet, maar het lijkt mij de moeite van het proberen waard.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Herinstalleren hoeft echt niet altijd. Ik heb bij verschillende systemen een dergelijke wisseltruck uitgehaald (ook van intel naar amd bijv.) en meestal ging het gewoon goed. Windows vindt tijdens het opstarten wel tig nieuwe apparaten en je moet een paar keer opnieuw opstarten enzo. Misschien dat je daarna nog wat gele uitroeptekens hebt staan bij device manager, maar dat is meestal een kwestie van die apparaten verwijderen.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:15

GieltjE

Niks te zien...

Ik heb ooit een ghost image van een ali magic 1 mobo op een nforce 2 gezet. 3x raden naar de uitkomst.........

Hell / 0

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

GieltjE schreef op 12 juni 2004 @ 21:29:
Ik heb ooit een ghost image van een ali magic 1 mobo op een nforce 2 gezet. 3x raden naar de uitkomst.........
8)7

Dat gaat natuurlijk niet :P

Toen waren beige computers heel gewoon.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier is VEEL over te vinden in de search. Allereerst is dit niet de juiste subforum (Windows Operated Systems (WOS) moet je zijn).

Verder:
- het KAN wel, maar liever niet
- gebruik de search voor hoe het te doen
- als het foutgaat (wat altijd mogelijk is), kun je al je data verliezen, dus eerst backuppen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.