Ik heb sinds een week mandrake 10 community (kernel 2.6.3-4mdk) op mijn AMD 1200 geinstalleerd. In mijn pc zit ook een naamloos draadloosnetwerkkaartje met de ralinkt rt2400 chipset.
Mandrake ondersteund dit niet automatisch maar ik heb drivers gedownload van http://www.minitar.com/downloads/rt2400_linux-1.1.0.tgz deze heb ik daarna uitgepakt naar /home/rob/rt2400_linux.
vervolgens heb ik een terminal geopend en ben ik naar /home/rob/rt2400_linux/Module gegaan en het heb ik "make config" ingevoerd. Dit is het resultaat
==========================================================
[root@localhost Module]# make config
-------------------- Ralink RT2400 Configuration --------------------
Linux kernel source directory [/usr/src/linux-2.6.3-4mdk]: /lib/modules/2.6.3- 4mdk/kernel/
Linux kernel source directory : /lib/modules/2.6.3-4mdk/kernel/
expr: syntax error
./Configure: line 103: [: -lt: unary operator expected
Module install directory : /lib/modules/2.6.3-4mdk/kernel/drivers/net
=========================================================
ik heb dit als gewone user geprobeerd en het geeft hetzelfde resultaat. Ook het opnieuw downloaden van de drivers helpt niet. Ik heb al via de search, via google, via allerlei how-to's en zelfs bibliotheekboeken gezocht maar ik kan het niet vinden. Wie kan me helpen, ik ben net aan het kijken hoe linux werkt dus ik weet er niets vanaf.
Mandrake ondersteund dit niet automatisch maar ik heb drivers gedownload van http://www.minitar.com/downloads/rt2400_linux-1.1.0.tgz deze heb ik daarna uitgepakt naar /home/rob/rt2400_linux.
vervolgens heb ik een terminal geopend en ben ik naar /home/rob/rt2400_linux/Module gegaan en het heb ik "make config" ingevoerd. Dit is het resultaat
==========================================================
[root@localhost Module]# make config
-------------------- Ralink RT2400 Configuration --------------------
Linux kernel source directory [/usr/src/linux-2.6.3-4mdk]: /lib/modules/2.6.3- 4mdk/kernel/
Linux kernel source directory : /lib/modules/2.6.3-4mdk/kernel/
expr: syntax error
./Configure: line 103: [: -lt: unary operator expected
Module install directory : /lib/modules/2.6.3-4mdk/kernel/drivers/net
=========================================================
ik heb dit als gewone user geprobeerd en het geeft hetzelfde resultaat. Ook het opnieuw downloaden van de drivers helpt niet. Ik heb al via de search, via google, via allerlei how-to's en zelfs bibliotheekboeken gezocht maar ik kan het niet vinden. Wie kan me helpen, ik ben net aan het kijken hoe linux werkt dus ik weet er niets vanaf.