Ik ben bezig om een excel bestand in asp uit te lezen. Het excel bestand wordt eerst geupload via http(dat gaat prima), en daarna wil ik het uitlezen, gegevens displayen, en in een access database gooien, en daarna de excel file weer verwijderen.
Probleem is echter, dat na het uitlezen van gegevens, Excel gewoon open blijft staan, en dus is de file nog gelocked. Ik kan deze dus pas weggooien als ik handmatig Excel afschiet. Wat doe ik nu fout? Zijn er misschien andere mogelijkheden om om een Excel file in te lezen (niet met ADODB!).
Test code die ik gebruik:
Het uitlezen werkt dus wel, echter lijkt het alsof de file het afgesloten wordt.
Probleem is echter, dat na het uitlezen van gegevens, Excel gewoon open blijft staan, en dus is de file nog gelocked. Ik kan deze dus pas weggooien als ik handmatig Excel afschiet. Wat doe ik nu fout? Zijn er misschien andere mogelijkheden om om een Excel file in te lezen (niet met ADODB!).
Test code die ik gebruik:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| set XLS = CreateObject("Excel.Application") XLS.Workbooks.Open server.mappath("/adm/temp/" & File.FileName ) Set oSheet = XLS.ActiveWorkbook.Worksheets(1) Response.Write oSheet.cells(1,3) Set oSheet = Nothing XLS.quit Set XLS = Nothing |
Het uitlezen werkt dus wel, echter lijkt het alsof de file het afgesloten wordt.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?