Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke grafische rekenmachiene

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ga naar de vakantie naar de 4e (NT)
dan moe'k een grafische rekenmachiene.
welke is het beste en het leukste?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Lees een wat reviews en bekijk de specs van verschillende apparaten. De vraag die je nu stelt (de leukste en de beste) heeft niemand wat aan. Wees duidelijker in de wensen en eisen die je stelt aan het apparaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 12-06-2004 19:28 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

op de meeste scholen word volgens mij een TI 83+ aangeraden. (of is er al een nieuwe tegenwoordig?) ik heb zelf de TI 83 gehad, prima apparaat. via de bijgeleverde kabel kun je spelletjes en progjes opzetten. bomberman was altijd leuk met 2 man tegen elkaar :+ maar dat ben je zo beu. koop dat ding gewoon voor de functionaliteit, niet voor het vermaak.

als ik het mag zeggen zou ik een TI kopen, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal gehad.

heb btw ook Havo Nt gedaan.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Verwijderd

Topicstarter
now je moet er natuurlijk flink spelletjes op kunnen spelen enzo.

Verwijderd

newpegasus schreef op 12 juni 2004 @ 19:31:
op de meeste scholen word volgens mij een TI 83+ aangeraden. (of is er al een nieuwe tegenwoordig?) ik heb zelf de TI 83 gehad, prima apparaat. via de bijgeleverde kabel kun je spelletjes en progjes opzetten. bomberman was altijd leuk met 2 man tegen elkaar :+ maar dat ben je zo beu. koop dat ding gewoon voor de functionaliteit, niet voor het vermaak.

als ik het mag zeggen zou ik een TI kopen, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal gehad.

heb btw ook Havo Nt gedaan.
ti84 is net uit! :9

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb zelf altijd een HP gehad (wel een paar jaar geleden). Ik heb hier nog een HP48GX liggen, die schopte de kont van alle TI modellen toen. Het was (en is voor veel dingen nog steeds) de standaard grafische calculator. Maar Newpegasus heeft een punt: vrijwel elke school raad wel een bepaald model aan; dat zou ik eerst even checken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 19:32:
Voor de TI-83 kun je zeer veel spelletjes vinden (zelfs Super Mario Land wat heel echt lijkt :))

Ik heb deze rekenmachine zelf en ik vind hem echt de max (en niet alleen voor de spelletjes :))

Verwijderd

Topicstarter
ik presies zo met bio in het vrije deel

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21

The Bad Seed

Chaotic since 1983

'Beste' -> bestaat niet, sorry. Alles hangt ervan af wat je ermee moet kunnen, en hoeveel budget je beschikbaar hebt...
'Leukste' -> is onzin, als je het hebt over makkelijk werken: kwestie van gewoon zijn aan een type, als je het hebt over spelletjes, die ben je meestal na 2 weken beu :P

Het makkelijkste is afwachten welke je school aanraadt, vaak kan je dan 'support' krijgen van je leerkrachten en aan het begin van het jaar geven scholen regelmatig aanbiedingen waarbij je de GRM's onder de winkelprijs kan krijgen.
Of je doet een beetje tegendraads en kiest er zelf eentje uit op basis van de specs en de reviews, en zoekt zelf tijdens de lessen uit hoe alles werkt. Is ook goed te doen, maar dan moet je meestal niet afkomen met vragen hoe iets moet bij je leerkrachten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Bad Seed op 12-06-2004 19:36 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Ik zou als ik jou was voor de TI 83 gaan, veel lesboeken gaan ervan uit dat je een TI hebt en niet een Casio ofzo.

Als je dit niet zeker weet zou ik eerst gaan vragen welke rekenmachine bij de leer methode hoory.

Verwijderd

Topicstarter
wat is er beter aan de 84 dan?

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

http://education.ti.com :P

Zelf iets uit zoeken kan ook hoor :X

[ Voor 6% gewijzigd door The Bad Seed op 12-06-2004 19:37 ]

Verwijderd

Als je het geld hebt zou ik zeker voor de TI Voyage gaan. Deze kan naast grafisch ook symbolische wiskunde aan, wat wel handig is om integraaltjes op te lossen en dergelijke...

Iets goedkoper is TI 89, zelfde als de voyage, maar zonder keyboardje eraan.

TI83+ is idd ook fijn toestel. Heb zelf zo eentje en een voyage... Maar voor huidige studies was symbolische wiskunde wel handig :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe duur is zo'n calc dan

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 19:35:
wat is er beter aan de 84 dan?
iets verder kijken dan je neus lang is...
TI-84 Plus
An enhanced version of the TI-83 Plus, the new TI-84 Plus offers a built-in USB port, 3x the memory of the TI-83 Plus, many preloaded Apps, an improved display, and more! Because the new TI-84 Plus is 100% keystroke-for-keystroke compatible with the TI-83 Plus, integrating it into your classroom will be easy!
van http://education.ti.com/u...4p/features/features.html

edit:
Duracell is boefje :P

[ Voor 4% gewijzigd door WFvN op 12-06-2004 19:40 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

Ik heb een Casio CFX-9850 Plus gehad (ligt ergensonder een dikke laag stof), leuk ding, eenvoudig te gebruiken, kleurenscherm (4 kleuren, geen kleurtinten), en basic-achtige programmeertaal. Was trager dan de TI 83, maar makkelijker te bedienen.

Wil je spelletjes spelen, dan zou ik een leuke telefoon aanraden. Alhoewel het voor mij een leuke uitdaging was om snake te schrijven op dat ding :) (geen idee hoe, omdat een of andere klojo mijn geheugen heeft gewist :( ).
offtopic:
Programma's zijn heel onhandige spiekbriefjes O-)

edit:
voor mijn wiskunde boek (was dat getal&ruimte?) was een bijlage voor zowel de ti als de casio te krijgen, gewoon 2 verschillende boekjes. Maar degene die als enige een TI had, had het daardoor wel extra moeilijk. Ik raad je dus aan om het advies van school te volgen

[ Voor 21% gewijzigd door MBV op 12-06-2004 19:43 ]

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gewoon standaard doen en een TI 83 (+) of TI 84 kopen. Ook al is het leuk om een afwijkende (betere) te hebben, geen enkel boek gaat daarvan uit en er is uiteindelijk helemaal geen meerwaarde. Spelletjes spelen is leuk, maar kost moeilijk veel batterij power en ik kan je vertellen dat het niet leuk is om op een pw met een GR te zitten die lowpower aangeeft.

Moraal van dit verhaal: niet moeilijk doen, en gewoon die Ti standaard kopen. Prima, functioneel, en je kan er meer dan genoeg mee :)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:36
Koop dan een gameboy ofzo.. Spelletjes spelen doe je de 1e keer even, de rest van het jaar niet meer. Het is vrij lame. Of als je toch echt wilt gamen, pak dan de ti83, en maak een wat langere linkkabel en zet er bomberman op! leuk in multiplayer

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

kom op zeg....

[google=ti-84 prijs]

[ Voor 23% gewijzigd door WFvN op 12-06-2004 19:46 ]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

M'n broertjes hebben zo'n Casio-ding moeten kopen (met *kuch* 'kleurenscherm').
Ik vond het een onding, maar goed, ik was ook wel enigszins verwend..
Verder zie ik inderdaad veel mensen met een GR van TI, wat volgens mij veel interessanter is.
Jammer dat HP niet echt aktief meer is op de GR-markt :/.
Bor_de_Wollef schreef op 12 juni 2004 @ 19:33:
Ik heb zelf altijd een HP gehad (wel een paar jaar geleden). Ik heb hier nog een HP48GX liggen, die schopte de kont van alle TI modellen toen. Het was (en is voor veel dingen nog steeds) de standaard grafische calculator. [...]
HP48GX _o_

En alle fan-ongein eromheen: HP-users tegen TI-users enzo. Fantastisch.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Dikke highend laptop met maple??

voor gaming en grafische rekenmaschine is dit misschien een oplossing.

Voor alleen een goede (& stevige) grafische rekenmaschine raad ik een Texas instrument aan. Ik heb nu een TI-83 en die heeft MBO overleeft en ziet er nog piekfijn uit :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 20:08 . Reden: ik moet leren typuh!! ]

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 00:09

TweakBoy

---

Ik heb vandaag op mijn werk een coole TI-84 Plus SPECIAL White Edition binnen gekregen, zag dat hij maar liefst 1,54 MB werkgeheugen had.. jammer dat hij 150 euro kost. Ik heb nu een CASIO 9850 Plus (32 kb), deze is wel het meest gebruikt een aangeraden op het VO. Wanneer je HBO of WO gaat doen ga je meer richting TEXAS TI rekenmachines kijken.

Ik zou gewoon die TI-84 doen, je kan um altijd upgraden. dus daar ligt het struikelpunt niet..

---

Verwijderd

Topicstarter
Besluit: ik neem (als m'n ouders het goed vinden) de TI 83+.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Koop gewoon wat de klas heeft/school/wiskunde leraar aanraadt. Straks zit iedereen met een Ti8x leuk bestanden uit te wisselen vlak voor een proefwerk ( ;)) Zit jij daar alleen met een te gekke Casio xx :|

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Kijk ook eens in Texas Instruments TI-83 of 83-plus?.
En komop zeg, je verwacht toch niet dat wij alles voor je uit gaan zoeken :/ Je kan toch ook wel google gebruiken, of desnoods de GoT search.
Neem verder gewoon een Ti38+ of een Ti84. Waarom? Omdat iedereen die heeft en je wiskunde leraar je dus met die wel kan helpen en met die anderen niet, alhoewel daar ook een practicumboekje voor te krijgen is.

Verwijderd

Ik zou geen normale TI-83 nemen maar dan minstens de TI-83+, omdat je direct al support hebt voor assembly, als je dat kan proggen en het beeldscherm is ook veel relaxter, ik leen m'n rekenmachien ook niet zo vaak meer uit aan mensen omdat het beeldscherm van de plus gewoon veel relaxt is en je hebt ook apps en dan heb je er ook 1 waarmee je kan diffirentiëren, toen ik dit aan m'n wiskundeleraar liet zien was hij gelijk heel erg blij en liet het gelijk zien aan andere leraren!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
Ik heb een TI83+ die werd ons aangeraden, een goeie rekenmachine (tetris derop blijft altijd leuk :)) onze leraar heeft die TI83+ Special Edition deze tekent grafieken altijd sneller :?

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Younesse88 schreef op 12 juni 2004 @ 21:59:
Ik heb een TI83+ die werd ons aangeraden, een goeie rekenmachine (tetris derop blijft altijd leuk :)) onze leraar heeft die TI83+ Special Edition deze tekent grafieken altijd sneller :?
Silver Edition bedoel je? die heeft een 15 MHz ZiLOG Z80 tegenover de 8 MHz ZiLOG Z80 van de gewone TI83+ en de 6 MHz ZiLOG Z80 van de TI83 , vrij logisch dat ie sneller is dus :)

Verwijderd

Doe eens wat zelfonderzoek, gebruik de naslagwerken (search, Google, shops etc) en laat dat ook zien in je posting. Zie ook de forumFaq.
Verder zijn 'beste', 'leukste' etc meningen die zonder jouw eigen inbreng (smaak en gebruikerseisen) totaal nietszeggend zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.