Toon posts:

[Wireless Network] Kan niet connecten op eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een accesspoint van Sitecom [WL-105i] in combinatie met een Sitecom Carbus Netwerk kaart [ WL-100i].
Nu heeft dit een weeklang goed gewerkt. Beide items werkten goed 'out of the box'.
Tot gister, wilde internetten op de laptop, maar kreeg geen verbinding met mn netwerk. Wel met een ander netwerk, maar jah.. dan krijg je geen ip toegewezen.

Oplossingen die ik heb geprobeerd:
- AP resetten [ geen effect ]
- Netwerkkaart opnieuw installen [ geen effect ]
- Ergens anders spullen uitgetest [ wel effect... het werkte...]

Nu vermoed ik dus dat er een storing is hier in de buurt. Maar zelfs als ik naast het accespoint zit, krijg ik geen verbinding. Nu kwam ik in een van de topics tijdens mijn zoektocht hier op GoT het programma NetStumbler tegen.
Hiermee kun je draadlose netwerken opsporen. Nu blijkt dat er hier 3 netwerken in de buurt zijn. Waaronder die van mij. Maar die zitten op andere kanalen als dat ik zit.
Heel soms heb ik overigens mn netwerk te pakken, krijg ik een ip, wil ik internetten, valt de verbinding weer weg :S

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen. Wil graag weer internetten op mn laptop.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Out of the box is natuurlijk nooit goed... Niet in geval van Wifi, immers is het dan totaal onbeveiligd, en kan iedereen dus leuk op jou netwerk/internet...

Sluit je AP eens via een kabeltje aan, en stel hem dan goed in. Kies een leuke ssid die uniek is, en maak met je software van je wifi in je laptop een profiel aan, en zeg tegen hem dat hij enkel mag connecten met voorkeurs netwerken. Klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
ben ik inderdaad vergeten te melden. Heb de software die was meegelevert met de Sitecom kaart inderdaad al geprobeerd te installeren, maar die blijkt niet te werken onder XP Home met SP1. Dus had ik met de helpdesk gebeld van Sitecom. Deze gaf aan dat het niet nodig was om de software te installeren.

Oh jah, en via mij op inet wil niet, omdat daarvoor het mac-adres bekend moet zijn bij de provider. En volgens mij kunnen ze die niet raden en dan faken...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 11:54 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
OF je nou de software van sitecom gebruikt, of de windows XP, dat maakt niet uit.

Zorg dat jou netwerk in het voorkeurs netwerk staat, en klik daarna op geavanceerd
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/wifi2.jpg

en haal dat vinkje weg :)
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/wifi.jpg

Mac adres ligt eraan wat voor provider je heb, tweakdsl heeft dat, en chello ook geloof ik. Enige wat je dan doet is de provider opbellen, en je nieuwe mac adres geven. Of je huidige macadres in de router zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Icey op 13-06-2004 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat allemaal zoals jij (Icey) hebt aangegeven. Maar toch krijg ik constant zo een popup in beeld van "Meer draadloze netwerken beschikbaar".
Klik op die popup, selecteer mn eigen netwerk, klik op verbinden (heb nog geen WEP beveiliging) en vervolgens krijg ik weer die popup

Oh jah... zit bij kabel@UT dit heeft dat ook

Update:
Progressie is geboekt. Af en toe pakt die nu mn netwerk op. Alleen maar voor een paar seconden om vervolgens aan te geven dat er geen netwerk is, en dan weer meedere draadloze netwerken te hebben gevonden....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 12:34 ]