Toon posts:

[Mem Vmod] Asus A7N8X Deluxe rev 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen heb ik in de faq gekeken of hier nog nuttig info in stond. Daar stond zoek met google. Dat heb ik gedaan, en ik heb tevens wat gevonden voor een vmod. Alleen nu zoek ik nog andere vmods.

Ik heb op deze site http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding.html gelezen dat je een 15k variabele weerstand nodig hebt. Dus ik meteen naar de electronica boer gerent, alleen wat blijkt nu, de 15k variabele weerstand leveren ze daar niet.

Ik laat me niet uit het veld slaan, dus heb ik telefoonboek erbij gepakt, en een paar electronica bedrijven af gebelt. Maar ze konden het niet leveren.

Ik weet bijna zeker dat je hem bij Conrad wel kunt kopen, maar dan moet je iets van 8 euro verzendkosten betalen ( omdat je dan onder een bepaald bedrag zit ). Dit vind ik iets teveel voor een voltmod.

Het gaat dus om deze mod :

Afbeeldingslocatie: http://www.maximumoc.com/img/hardware/asus_nforce2/toprightofmobo_labeled.jpg

Maar weet iemand hier nog een alternatief voor, dat je geen 15k potmeter nodig hebt ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 18:56 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
JE kunt 3 5k pots in serie zetten, was ik ff vergete op msn te zegge :P

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Ow, mjah maar die dingen zijn 3,50 per stuk. Dus dan kom je op dezelfde prijs uit.

Verwijderd

doe je 1 10k normale weerstand en 1 5k potmeter in serie. kan je regelen van 10k-15k ohm. het gaat om de waarde niet hoe je die waarde bereikt.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 19:05:
doe je 1 10k normale weerstand en 1 5k potmeter in serie. kan je regelen van 10k-15k ohm. het gaat om de waarde niet hoe je die waarde bereikt.
dat kan ook :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Maar dan heb ik nog een vraag. wat is het max van voltage wat ik hierbij kan halen ? Want dan weet ik hoe hard ik aan m'n potmeter moet draaien :)

Verwijderd

Je moet een 10 slagen potmeter hebben van bv het merk Bourns want met een gewone potmeter zit je al gauw op zeer hoge voltages(voor je geheugen dan),deze potmeters kosten ongeveer 2€.
Ik heb net twee borden voorzien van een Vchip en Vdimm mod maar haal helaas niet de 250Mhz FSB,233 is het hoogst wat ik Primestable haal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 19:24:
Ok, bedankt. Maar dan heb ik nog een vraag. wat is het max van voltage wat ik hierbij kan halen ? Want dan weet ik hoe hard ik aan m'n potmeter moet draaien :)
Je kan makkelijk 3,8V halen,dus opletten want dat is eigelijk al veel te veel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 19:30:
Je moet een 10 slagen potmeter hebben van bv het merk Bourns want met een gewone potmeter zit je al gauw op zeer hoge voltages(voor je geheugen dan),deze potmeters kosten ongeveer 2€.
Ik heb net twee borden voorzien van een Vchip en Vdimm mod maar haal helaas niet de 250Mhz FSB,233 is het hoogst wat ik Primestable haal.
Ow ok, dan denk ik dat ik daar wel ff naar ga zoeken. Btw fsb van 233 is lang niet zo slecht voor pc 2700 geheugen :)

Verwijderd

Die 15K is de minimale waarde.. Je kan prutsen met 2 potmeters, maar een potmeter van 20K is makkelijker. Alles boven de 15 is goed. Als ze 15K niet hebben hebben ze meestal wel 15,3 ofzo..of 16..weet ik het. Als het maar meer als 15 is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 19:30:
Hoeveel volt heb je op de chipset gebruikt dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 11:00:
Die 15K is de minimale waarde.. Je kan prutsen met 2 potmeters, maar een potmeter van 20K is makkelijker. Alles boven de 15 is goed. Als ze 15K niet hebben hebben ze meestal wel 15,3 ofzo..of 16..weet ik het. Als het maar meer als 15 is.
Ow dus bij een potmeter van 20k krijg je ongeveer totaal 4 volt ofzo ? Want dan neem ik die wel, dan hoef ik geen 2 potmeters te halen :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 12:15:
Ow dus bij een potmeter van 20k krijg je ongeveer totaal 4 volt ofzo ? Want dan neem ik die wel, dan hoef ik geen 2 potmeters te halen :)
Het is eigenlijk heel simpel: Hoe lager de weerstand, hoe hoger het voltage.
Alleen als je met een te lage weerstand begint, heb je dus kans dat het voltage al te hoog is, dus dat je niets meer kunt regelen.

Daarom begin je met de maximale weerstand (15K of hoger), en draait langzaam de weerstand terug tot het gewenste voltage.

Je moet gewoon vragen naar een meerslagen instel-potmeter en meestal hebben ze die wel van 25K, waarmee die mod gewoon goed te doen is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 12:15:
[...]

Nee zo werkt het niet....des te lager je het voltage zet...des te hoger het voltage wordt. Met een 15k pot kun je dus net zo hoog gaan met het voltage.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 12:10:
[...]

Hoeveel volt heb je op de chipset gebruikt dan?
Ik heb er 1,9V op gehad maar ook toen kwam ik niet hoger dan 233Mhz,ik heb er nu ongeveer 1,7V op staan en haal ook 233 :? zonder mod 220-225

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, maar ik vind het zo vaag ( misschien zit ik verkeerd te denken )

Ik heb dit systeempje :

AMD Atlhon XP 2600+ (barton, gelockt Mp=11,5 )
Asus A7N8X Deluxe rev 2.0
2x 256 DDR TwinMOS PC 3200 ( CH-5 Chips )

Allen ik kan niet hoger komen dan 200 fsb. M'n geheugen loopt sychroom met m'n fsb, ik heb vcore volt op 1,85. En m'n mem volt op 2,9 volt, maar hoger wil hij niet.

Daarom d8 ik dat geheugen meer volt nodig had :) of ligt het nog ergens anders aan ?

Verwijderd

Je hebt Twinmos PC3200 dit staat niet bekent als goed OC geheugen, en er zijn genoeg problemen met dat geheugen in combinatie met een NF2 bordje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken iemand die heeft 240 mhz met dat geheugen gedaan:

Twinmos PC3200 met Winbond CH-5 chippies.
Doen 240Mhz/3,3V/2-2-3-11(AMD)en doen het ook op een Asus A7N8X deluxe rev2.0

Verwijderd

Maar als je M-tec chippies erop hebt zitten :X

Verwijderd

Topicstarter
M-tec ? Sorry, maar ik weet daar niet zoveel van.

Verwijderd

Wie zegt dat die CPU dat aan moet kunnen??? 8)7
Ik heb wel verhalen gehoord van Bartons die een stuk minder vooruit te branden waren. Dus mss wil die CPU wel niet meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 14:10:
Je hebt Twinmos PC3200 dit staat niet bekent als goed OC geheugen, en er zijn genoeg problemen met dat geheugen in combinatie met een NF2 bordje.
Goed lezen want hij heeft Twinmos met Winbond CH-5 chippies die hij van mij heeft gekocht en bij mij deden ze het prima op m'n Asus A7N8X Deluxe,233 2-2-3-11,ik denk dat hij misschien een L12 mod moet doen om een hogere FSB te kunnen halen.
Die 240 haalde ik op een DFI Infinity.
De Twinmos met Winbond chippies worden zelfs door Asus goed gekeurd voor dit moederbord op hun site.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah die L12 mod, kan ik maar heel weinig info over vinden. Die link die je via mail had verstuurd is totaal in het duits, en m'n duits is niet 1 van de besten ( om het maar zacht uit te drukken ) Ik heb al met google en hier op got gezocht, maar nog niet echt super veel gevonden.

Dit wel gevonden
Om dit te doen moet je de cpu eruit halen en de L12 bruggen opzoeken.
Dat ziet er ongeveer zo uit ::::: dan heem je de 2 uiterste van rechts dus deze
Maar nog niet totaal duidelijk voor mij.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 15:47 ]

Verwijderd

Die twwede link is het duidelijkst,denk dat je maar één brug hoeft te plaatsen want je Barton is standaard 166Mhz dus voor 200Mhz moet je een bruggetje maken van ag31 naar ah32.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omfg, wtf bij google kreeg ik die er niet uit. Maaruh thnx !, nu weet ik wat ik morguh ga doen vmodden en L12 modden :)

Verder moet je je cpu instellingen dan helemaal op default hebben ? Of.... ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 16:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 16:06:
Omfg, wtf bij google kreeg ik die er niet uit. Maaruh thnx !, nu weet ik wat ik morguh ga doen vmodden en L12 modden :)

Verder moet je je cpu instellingen dan helemaal op default hebben ? Of.... ?
Wat bij mij trouwens ook hielp in stabiliteit en FSB was de 3.3V mod op mijn voeding. Door er 3.6 doorheen te jagen loopt het allemaal een stuk harder. Weet het verschil zo niet meer. Op gegeven moment bleef ik op 240 ~ 245 steken en met de 3.3V mod er op @ 3.6V haalde ik 254Mhz pifast.

Wat voor een koeling heb je trouwens op je NB zitten?

Verwijderd

Topicstarter
NB, heb ik Zalman Chipset koeling op zitten, en daarop een 80 mm fan. Maar volgende week ( hoop ik ) kan ik bezig met m'n zelfgemaakte watercooling, en dat koelt wel iets beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb zojuist geprobeert de L12 Mod uit te voeren op mijn cpu. Het is gelukt !, alleen nu wil mijn cpu nog niet harder.

Ik ben bang dat mijn cpu gewoon niet verder wil op 1,85 volt. Daarom ga ik morgen ook een vcore mod doen.

Verwijderd

Als je processor 2300Mhz doet op 1,7V moet daar nog wel wat meer uit te halen zijn op 1,85V denk ik zo.
Staat je jumper van CPU-FSB wel goed,zit links van de Northbridge chip.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ik zal ff kijken naar die jumper. Maar m'n cpu op 2300 mhz en dan op 1,65 wou hij bijna doen :) Alleen hij kwam niet meer in windows.

Edit: Net ff gekeken naar die jumper, maar hij staat op FSB400/333/266 (default) dat is toch wel goed ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 21:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 21:32:

Edit: Net ff gekeken naar die jumper, maar hij staat op FSB400/333/266 (default) dat is toch wel goed ?
Ja dat is goed.
Probeer eens te kijken met hoeveel Vcore je stabiel kan draaien op 2300Mhz,dus met bv een nachtje Prime,lukt dat met 1,7V dan heb je nog wel wat ruimte om hoger te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ik denk niet dat hij echt stabiel draait op 1,7 volt ( vcore ). Maar als ik nou een vmod op m'n vcore doe ? Dan zou hij toch wel harder gaan ? Want volgens mij draait hij pas echt helemaal stabiel op een vcore van 1,8 of 1,85.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 21:45:
Mmm, ik denk niet dat hij echt stabiel draait op 1,7 volt ( vcore ). Maar als ik nou een vmod op m'n vcore doe ? Dan zou hij toch wel harder gaan ? Want volgens mij draait hij pas echt helemaal stabiel op een vcore van 1,8 of 1,85.
Als je 1,85 nodig hebt voor 2300Mhz dan is de rek er wel uit denk ik en zou je met een nog hogere Vcore(2V) misschien net 2400 halen.
Wat voor koeling en temperaturen heb je,kan ook meespelen.

Verwijderd

Topicstarter
op 2300 heb ik een idle temp van 39 en een stressed van 47. Maar ik zal hem eens gaan stressen met zo'n laag mogelijke vcore.
Pagina: 1