Toon posts:

Toetsenbord herindelen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien bestaat het al, misschien ook niet.
bijvoorbeeld een jaar wordt een toetsenbord gebruikt. hoevaak een bepaalde toets wordt aangeslagen wordt bijgehouden. hietuit ontstaat een schame waarin staat hoevaak elke toetst wordt gebruikt. de meest gebruikte knoppen kunnen nu een voorkeurpositief krijgen op het toetsenbord. zo kunnen alle knoppen van het toetsenbord optimaal ingesteld worden. effect: sneller tekst verwerken. benodigheden: software dat aanslagen registreerd & software dat je in staat steld de functie van een knop op een toetsenbord te veranderen (& eventueel stickers zodat die over de oude toetsen worden geplakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:52
misschien een domme reactie, maar na een jaar gebruik te hebben gemaakt van de ene instelling overswitchen naar een andere instelling omdat die zogezegd aangepast is aan jouw gedrag op de eerste instelling is toch totaal nutteloos ?

rm -rf ~/.signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

En dat onderzoek is dus lang geleden al gedaan, en heeft geleid tot de Dvorak layout. Ik gebruik deze layout nu al enige tijd en het bevalt me enorm. Het heeft me ongeveer 3 weken gekost om van Qwerty over te schakelen naar Dvorak en ik kan nog steeds prima op qwerty toetsenborden tikken, alleen begint mijn snelheid op qwerty nu wel een beetje in te zakken omdat ik bijna nooit meer op qwerty indeling tik.

Meer info: www.mwbrooks.com/dvorak

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mattttt schreef op 12 juni 2004 @ 18:23:
misschien een domme reactie, maar na een jaar gebruik te hebben gemaakt van de ene instelling overswitchen naar een andere instelling omdat die zogezegd aangepast is aan jouw gedrag op de eerste instelling is toch totaal nutteloos ?
de toetsenborden van verschillende talen zijn soms verschillend ( er bestaat naar mijn weten geen toetsenbord voor het nederlands). toch gebruikt iedereen bepaalde voorkeurwoorden en de letters die daarbij horen zullen hoger in een bepaald schema terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op 12 juni 2004 @ 18:25:
En dat onderzoek is dus lang geleden al gedaan, en heeft geleid tot de Dvorak layout. Ik gebruik deze layout nu al enige tijd en het bevalt me enorm. Het heeft me ongeveer 3 weken gekost om van Qwerty over te schakelen naar Dvorak en ik kan nog steeds prima op qwerty toetsenborden tikken, alleen begint mijn snelheid op qwerty nu wel een beetje in te zakken omdat ik bijna nooit meer op qwerty indeling tik.

Meer info: www.mwbrooks.com/dvorak
bedankt voor de link

<edit> als ik het goed zie is dit een standaard verdeling van de toetsen, het valt niet per individu in te stellen </edit>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Klopt, dit is gebaseerd op de engelse taal en de daarin meest voorkomende woorden. Aangezien ik vrijwel alleen nog maar Engels tik is dat voor mij geen probleem. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1