[Mac Os X] Verschil mount points afp: / smb:

Pagina: 1
Acties:

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Onder mac os 9 hadden we een applicatie, en gebruikten we altijd appletalk voor onze mounts. Nu probeer ik echter zoveel mogelijk over te stappen op smb:// wegens dit probleem ( [rml][ Appletalk] Mac os X[/rml]/ ), en dus ook de betreffende applicatie die classis mode draait onder x.

Nu komt het probleem, de applicatie verwacht op /Volumes/Mount een map die gekoppeld is aan een share. Dit werkt perfect als ik mount met afp://

afp: /Volumes/NetwerkMapping

Als ik nu mount met smb krijg ik dit:

smb: /Volumes/ServerNaam

De app gaat nu zoeken in /Volumes/ en kan niks vinden omdat de mount niet aanwezig is onder deze naam maar er ServerNaam staat :? Ik neem aan het "By design" is, maar is er een manier om dit te omzeilen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Handmatig mounten met mount_smbfs. Overigens zou ik eerder voor nfs gaan. Je hebt dan hetzelfde probleem (die sharenaam komt alleen bij afp tevoorschijn), maar nfs is gemaakt voor UNIX en smbfs niet.

Uit je andere topic begrijp ik dat je windows servers mount? Doe dan toch maar smbfs ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 13-06-2004 21:47 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Dat werkt inderdaad, blijf ik nog wel met het probleem/vraag zitten waarom het niet standaard zo is (mail naar apple support gestuurd).

Ik kan het wel in het login script gooien, maar willen ze dan toch nog op de 1 of andere manier connecten via de gui dan heb ik nog steeds het probleem.