[FS2004]PC gaat uit tijdens spelen

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb het volgende probleem al een tijd en heb echt geen idee waar het aan kan liggen:

Ik heb het alleen als ik Flight Sim 2004 speel;
Na een minuut of 2 tijdens het spelen (varierend tot 10 minuten) knalt mijn pc uit alsof iemand de stekker eruit trekt en ik heb geen idee waardoor dat komt.

Ik heb direct de temperatuur gecontroleerd, maar die is gewoon normaal. Ik kan uren lang andere games doen zonder problemen.
Ik krijg geen foutmelding te zien verder, ook niet in de eventlogs.

• Windows XP, met alle updates, gisteren vers geinstalleerd in de hoop dat dat het op zou lossen.
• Heb inmiddels nieuwe videokaart, nieuw moederbord en nieuw geheugen dus daar zal 't probleem wel ergens in zitten

Heeft iemand ideeen :?

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd? Patch geïnstalleerd, drivers van je videokaart, chipset drivers, MS patches (Of heb je soms een illegale versie :P), service packs, etc etc.

Ook de rest van je systeem zou leuk zijn om te weten, hier kan niemand iets mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 18:21 ]

• Ye Greate'96
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 18:21:

Ook de rest van je systeem zou leuk zijn om te weten, hier kan niemand iets mee.
Ach kom op. Ik vraag alleen of iemand ideeen heeft.

Dit is geen kwestie van even nieuwe videodrivers proberen

[ Voor 45% gewijzigd door Ye Greate'96 op 12-06-2004 21:51 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ye Greate'96 schreef op 12 juni 2004 @ 21:38:
[...]

Ach kom op. Ik vraag alleen of iemand ideeen heeft.

Dit is geen kwestie van even nieuwe videodrivers proberen
Kan wel..

BEpaalde drivers kunnen problemen geven met bepaalde spellen.
Bijvoorbeeld Ati driver 4.4 doet bij mij UT04 echt brak lopen, andere drivers geven dit probleem niet.
Volg gewoon Jan's advies ;)

• Ye Greate'96
Mocht iemand dit probleem tegen komen:

probleem bleek te komen door het volgende:
Ik heb een MSI 865PE Neo 2 PS moederbord met onboard geluid, maar geen gameport. Ik heb een Soundblaster Live! 5.1 geluidskaart in m'n pc gehangen om mn joystick aan te kunnen sluiten.

Nu heb ik als test die geluidskaart eruit gehaald en heb een uur rondgevlogen met alleen het toetsenbord :| en geen enkel probleem meer....

'k ga morgen maar een USB joystick halen.