Verwijderd
Verwijderd in "De Parallelle poort FAQ"
aub.
graag wel een betere startpost en een beetje zelf zoeken zou ook geen kwaad kunnen...
aub.
graag wel een betere startpost en een beetje zelf zoeken zou ook geen kwaad kunnen...
sorry ik ben hier net nieuwVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 18:40:
Verwijderd in "De Parallelle poort FAQ"
aub.
maar ik wou eigenlijk iets maken dat
- knop 1 = programma 1 start
- knop 2 = programma 2 start
- knop 3 = programma 3 start
- knop 4 = programma 4 start
- knop 5 = programma 5 start
en dat allemaal het liefst in qbasic hier heb ik namelijk een beetje ervaring mee
m.v.g. -help-
Verwijderd
het is me niet echt duidelijk wat nou eigenlijk het probleem is en wat je zelf zoal gedaan/geprobeerd hebt.-help- schreef op 12 juni 2004 @ 18:58:
[...]
sorry ik ben hier net nieuw
maar ik wou eigenlijk iets maken daten niet dat je eerst op enter moet drukken zoals hier
- knop 1 = programma 1 start
- knop 2 = programma 2 start
- knop 3 = programma 3 start
- knop 4 = programma 4 start
- knop 5 = programma 5 start
en dat allemaal het liefst in qbasic hier heb ik namelijk een beetje ervaring mee
m.v.g. -help-
er is verder ook genoeg te vinden over qbasic en de parallele poort.
edit: en misschien dit eens doorlezen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 21:16 ]
bijna alles wat je vind met google gaat over het aansturen van ledjes lampen relais en niet over het inlezen van knopjes en/of sensorsVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 21:14:
[...]
het is me niet echt duidelijk wat nou eigenlijk het probleem is en wat je zelf zoal gedaan/geprobeerd hebt.
er is verder ook genoeg te vinden over qbasic en de parallele poort.
ik heb dan mischien nog niet alle +-2700 zoekresultaten doorgespit maar ik heb hier al wel een hele tijd voor gezocht
-help-
Je moet ff opzoek gaan naar t boekje,
PC poorten anders benut ( ISBN:90-5381-048-X )
trouwens een tip voor iedereen die met paralelle/seriele/game-port wil klooien, staan redelijk veel projectjes in en source code voor Turbo Pascal(7.0) en Basic(dos-versie maar is denk ik wel te porten naar VB).
PC poorten anders benut ( ISBN:90-5381-048-X )
trouwens een tip voor iedereen die met paralelle/seriele/game-port wil klooien, staan redelijk veel projectjes in en source code voor Turbo Pascal(7.0) en Basic(dos-versie maar is denk ik wel te porten naar VB).
Signature unavailable
Verwijderd
Op exact die pagina:ik heb op internet het volgende gevonden link
weet iemand met welk programmatje ik de knopjes kan inlezen en ook iets laten besturen

Afgeleide semicode van diezelfde pagina:
code:
Voor externe commandline opdrachten: Shell opdracht: http://imaginatica.us.es/...-online-help/ng2e004.html1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| DEFINT A-Z Address = 889 getinput: V = INP(Address) P11 = 1 IF V > 127 THEN P11 = 0: V = V - 128 ; hier opdracht 1 via een shell IF V > 63 THEN P10 = 1: V = V - 64 ; hier opdracht 2 via een shell IF V > 31 THEN P12 = 1: V = V - 32 ; hier opdracht 3 via een shell IF V > 15 THEN P13 = 1: V = V - 16 ; hier opdracht 4 via een shell IF V > 7 THEN P15 = 1 ; hier opdracht 5 via een shell goto getinput: |
Voor interne Qbasic routines/jumps kun je goto, gosub etc. gebruiken.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 17:58 ]
Op zich kun je dat gedeelte met de voeding van 5V en die bijbehorende weerstand nog weglaten ook. Gaat erom dat de poortpin wordt kortgesloten met de ground van de poort zelf.
hoe doe ik dat dan via een shellVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 22:12:
.................................
Afgeleide semicode van diezelfde pagina:code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 DEFINT A-Z Address = 889 getinput: V = INP(Address) P11 = 1 IF V > 127 THEN P11 = 0: V = V - 128 ; hier opdracht 1 via een shell IF V > 63 THEN P10 = 1: V = V - 64 ; hier opdracht 2 via een shell IF V > 31 THEN P12 = 1: V = V - 32 ; hier opdracht 3 via een shell IF V > 15 THEN P13 = 1: V = V - 16 ; hier opdracht 4 via een shell IF V > 7 THEN P15 = 1 ; hier opdracht 5 via een shell goto getinput:
ik zou dan graag een ander qbasic programmatje laten starten [voor een aantal relais op de parallelle poort]
b.v.d. -help-
code:
1
2
3
| SHELL "dir" 'voert dir-commando uit 'of SHELL "progje2" 'voert progje2 uit |
en je moet ff de cme-faq lezen, met name dat stukje over groeten
damn!
check ff de topic over winamp comport-control!!
dude,
gebruik winlirc, werkt goed en verder: lees die topic ff door!
slotje?
check ff de topic over winamp comport-control!!
dude,
gebruik winlirc, werkt goed en verder: lees die topic ff door!
slotje?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Pagina: 1