Toon posts:

ntldr ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuw pc gekocht, gewoon in onderdelen, nu heb ik m dus in mekaar, maar ontbreekt ntldr... moet ik eerst booten van cd-rom of zo? Dit is een compleet nieuwe schijf, moet die niet gewoon zeggen dat er geen os aanwezig is of zo?

ik heb hd op master (ide 1) en dvd-writer eraan op slave op hetzelfde ide-kanaal.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als er niks op de schijf staat, zal ie toch niks doen 8)7 Bij de schijf zit volgens mij wel een uitleg van hoe je em moet installeren, anders gewoon Windows-cd erin en installeren maar :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gewoon van Windows XP CD booten, als je er tenminste XP op gaat zetten en de installatie uitvoeren. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 00:46
misschien bootrecord stuk?

ff opstarten met opstartflop en dan intypen: fdisk/mbr

vervolgens booten met je OS Ceedee (wel ff in bios aangeven dat 'ie van je cdrom moet starten); en dan je Windows installeren.

edit: sommige nieuwe schijven moeten eerst worden geactiveerd ofzo? Dat had ik in ieder geval wel es met een maxtor. kweenie of dat echt noodzakelijk is.... :s

[ Voor 33% gewijzigd door Silent Thunder op 12-06-2004 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
mischien wel relevant... hij schiet echt donders snel door nadat die systeemspecificaties laat zien en alles begint te laden, dus heb nog maar snel de tijd om in de bios te komen...

Wat helemaal relevant zal zijn, is dat ik probeerde te booten met win2k cd-rom, dat gaat even goed, totdat ik op een toets druk om vanaf cdrom te starten... Dan laat die weer zien: "ntldr ontbreekt"

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 18:02:
Wat helemaal relevant zal zijn, is dat ik probeerde te booten met win2k cd-rom, dat gaat even goed, totdat ik op een toets druk om vanaf cdrom te starten... Dan laat die weer zien: "ntldr ontbreekt"
Silent Thunder schreef op 12 juni 2004 @ 18:01:
misschien bootrecord stuk?

ff opstarten met opstartflop en dan intypen: fdisk/mbr

[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 12-06-2004 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik het dat ding net nieuw, is gelijk al stuk dan, lijkt me sterk... kan het niet iets anders zijn? kabels verkeerd of zo?

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 18:09:
ik het dat ding net nieuw, is gelijk al stuk dan, lijkt me sterk... kan het niet iets anders zijn? kabels verkeerd of zo?
niet stuk as in... echt kapot ofzo. das gewoon een stukje software waar ik het over had. met dat commando overschrijf je je bootrecord en worden eventuele foutjes erin weggepoets

doe dat nou maar gewoon....

[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 12-06-2004 18:19 ]

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
En met een ander OS?
probeer eens met de gentoo live cd

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Blijkbaar heeft de schijf al in een NT-based (winNT/2k/XP) bak gehangen en is er wellicht met de diskmanager al een partitie aangemaakt; het bootrecord is in ieder geval al een keer beschreven door een OS uit de NT familie (dat blijkt uit de melding). ER is niks mis met de schijf, gewoon booten vanaf een Cd en een OS naar eigen keuze installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
nou mate, de boel loopt als een trein, whoppaa :Y)
Pagina: 1