Wifi to laptop werkt, maar kom niet op internet

Pagina: 1
Acties:

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo allen,

Ik hoop dat dit probleem niet al elders voorbij is gekomen, kon zo gauw niets vinden. Maar het probleem is als volgt. Heb sinds kort een laptop met Wifi Kaart. Heb er een Wifi router van E-tech bijgekocht om te gaan internetten. Deze router heeft een intern adsl modem, om van mijn adsl abonnement gebruik te kunnen maken.

Nu heb ik gisteren alles geinstalleerd, en hij geeft aan dat er een goede verbinding is tussen laptop en router (sterk signaal etc). Echter, ik kan nog steeds niet internetten.

Ik heb geen idee waar het aan ligt: de basisinstellingen waren volgens mijn isp (hccnet) goed, maar die gaven geen verdere ondersteuning omdat ze geen documentatie van deze router hebben.

Ik heb wat screenshotjes van de communicatie met de router geplaatst:
www.twob2b.nl/WAN.JPG
www.twob2b.nl/loginscreen.JPG
www.twob2b.nl/adslstatus.JPG
www.twob2b.nl/deviceinfo.JPG

Als iemand me kan helpen, dan graag!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 18:22
Het probleem bij jou is dat je geen internet verbinding krijgt, vandaar dat je niet kunt internetten :)

Je instellingen zien er goed uit, controleer je wachtwoord / user name nog even... Je krijg namelijk wel een line van de kpn, dat is te zien aan je snelheid.

• Mr. D
txs voor je reactie. Die instellingen kloppen allemaal, dus ik dacht dat het adsl modem misschien geen verbinding kan maken... Nog andere suggesties?

Bedankt,

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 18:22
Dan moet je hccnet gaan bellen, als al je instellingen kloppen en hij kan geen verbinding maken dan is er iets mis. Heb je toevallig nog een ander modem om het te proberen? Trouwens over welke e-tech hebben we het?

offtopic:
Bedanken & groeten is niet nodig op dit forum dit doen we altijd \o/

• Mr. D
Mijn gewone USB ADSL model doet het wel (gebruik ik nu). Het modem waar het om gaat is de E-tech Wireless 54 Mbps ADSL Modem...

Txs,

• Mr. D
Heeft iemand nog andere tips?

txs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja, zoals hierboven al ghezegd, de helpdesk bellen.

Jij wil nu een WiFi router/AP laten 'inbellen' op je ADSL. Alle settings zijn volgens jou in orde, maar je krijgt geen verbinding.
Kwestie van even de helpdesk bellen lijkt me he ;)

Username/Pass zeker weten goed ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Mr. D
Voor wie het nog interesseert: het probleem is opgelost. Na een paar keer contact met de (behulpzame) helpdesk van E-tech, bleek dat er tekens in mijn wachtwoord stonden ( ]={ etc) waar de router niet mee overweg kon. Wachtwoord aangepast, en ik kon surfen!

Update: E-Tech heeft aangegeven de Firmware aan te zullen passen nav dit probleem

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. D op 17-06-2004 11:03 ]

Pagina: 1