Toon posts:

[Bittorent] Computer loopt vast...

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds een week of twee bittorent maar ik er heb problemen mee. Het zit zo: als ik met Bittorent download en helemaal niks met de computer doe, gaat alles normaal en kan ik een download mee afmaken. Maar als ik tijdens het downloaden met de computer werk(hier gaat het om surfen) verlies ik m'n internet connectie. En als ik dan de bittorent programma wil afsluiten loopt alles vast. Niet dat ik dan met de muis niet kan bewegen of folders niet kan openen, maar ik kan geen programma's meer openen(het gaat dus over alle prog. zoals msn tot IE) en niet afluiten, herstarten, uitloggen. Zelfs de Taskmanager komt niet tevoorschijn. Dus moet ik maar zelf de computer afsluiten.

Mijn Probleem is dus als ik met bittorent download:
- geen internet verbinding meer(geen IP). Ik heb Repair gedaan maar dan loopt het vast alsie gaat Repair-en. En ik kan ipconfig /renew beeld niet tevoorschijn halen.
- Kan geen programma's meer openen(de prog. waar ik mee bezig was, lopen ook na paar minuten vast)
- Kan niet afsluiten etc

Ik heb voor de zekerheid met adware en een virus scanner gescant zonder succes.

Kan iemand mij vertellen wat hier nu aan de hand is? Ik weet geen raad meer :'(

PS. Het is bij elke Bittorent programma zo. Ik heb met de volgende geprobeerd: BitTornado, Azureus, Shareaza, ABC en de gewone Bittorent.

EDIT

Ik heb Windows XP SP1
1.5 ghz
256 ram

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 17:44 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Zo te zien killed Bittorent je verbinding, zet je instellingen eens lager.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er nu pas achter dat de upload snelheid van m'n provider lager is dan ik had verwacht :P Maar ik zie nog steeds niet waarom ik dan geen programma's enzo niet kon openen en de computer vastliep...

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmmm ff uit me hoofd...

bitorrent en IE-explorer gaan over dezelfde poorten en als je bittorrent programma maar vergenoeg openzet dan kan het zijn dat je tegen de max-verbindingen van je router aan zit (255 max dacht ik) (en ik ga er vanuit dat je een router hebt.)

verder zal je geheugen wel aan de max zitten als je 265 hebt. want ik zat vanmiddag aan 253 (firewall,torrent prog, ie-explorer).

ik zou zelf zuinig mijn verbindingen instellen

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem en GEEN router.

Azureus en ABC lopen vast en dan kan ik enkel op de reset knop rammen..

Snap er niets van..

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-06 16:33
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 13:22:
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem en GEEN router.

Azureus en ABC lopen vast en dan kan ik enkel op de reset knop rammen..

Snap er niets van..
Zoals hierboven staat. Probeer je uploadsnelheid lager in te stellen, ook het antal verbindingen per torrent. Weet je trouwens zeker dat hij niet bezig is een deels gedownoad bestand te controleren? dat kan veel processorkracht vreten.

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
heb ook het zelfde probleem... met elk fileshare proggie dat ik heb getest...

enige wat ik nog ga proberen is de netwerk kaart vervangen...
nog niet aan toegekomen alleen omdat dat ook mijn ip nr weer veranderd.

dus vervang je netwerk kaart eens en laat weten of dat helpt.

ik heb nforce2 mobo...

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
bittorent opent al snel tegen de 100 verbindingen, dus ik zou ook denken dat de ram het knelpunt is in deze, ff spelen met de instellingen van bittorent zou kunnen helpen.

Verwijderd

Ja denk ook dat het geheugen het probleem is, was bij een vriend van me ook zo!

Bittorrent is handig maar als ik kijk hoeveel je soms "ineens" aan het uploaden bent dan is het niet gek dat je verbinding het loodje legt.

Verwijderd

Ik heb trouwens een handige bittorrent versie om die instellingen aan te passen. Het is een experimental versie namelijk Bittorrent 3.2.1b CVS (Experimental).

Verwijderd

Het was combinatie met ZoneAlarm..

na de-installatie zonealarm deed computer hetzelfde.

Nu dus verse re-win met Norton...

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 21:17:
Het was combinatie met ZoneAlarm..

na de-installatie zonealarm deed computer hetzelfde.

Nu dus verse re-win met Norton...
iets specifieker graag...
wil je nu zeggen dat zone alarm het probleem was maar dat zone alarm de-installen niet genoeg is en dat je dus heel windos opnieuw moet installen?

hoe ben je daar achter gekomen?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

GiLuX schreef op 26 juli 2004 @ 00:45:
[...]

iets specifieker graag...
wil je nu zeggen dat zone alarm het probleem was maar dat zone alarm de-installen niet genoeg is en dat je dus heel windos opnieuw moet installen?

hoe ben je daar achter gekomen?
idd, volgens anderen moet ook zonelabs helemaal gedeinstalleerd worden met /clean optie enkel was dat voor mij niet genoeg, omdat mijn computer dan helemala niet meer op internet kon (iets met IP adres) en ook een system idle process mijn cpu op 99 hield waardoor er niet mee viel te werken. Volgens de FAQ van zonelabs proberen te verwijderen, maar vern%^kte hele systeem.

Nu draai ik XP SP1, norton personal firewall 2003 en norton antivirus 2004 en ABC 2.6.9 en het werkt perfect.

Ziet er dus naar uit dat Zonelabs problemen KAN opleveren.

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 13:06:
[...]

idd, volgens anderen moet ook zonelabs helemaal gedeinstalleerd worden met /clean optie enkel was dat voor mij niet genoeg, omdat mijn computer dan helemala niet meer op internet kon (iets met IP adres) en ook een system idle process mijn cpu op 99 hield waardoor er niet mee viel te werken. Volgens de FAQ van zonelabs proberen te verwijderen, maar vern%^kte hele systeem.

Nu draai ik XP SP1, norton personal firewall 2003 en norton antivirus 2004 en ABC 2.6.9 en het werkt perfect.

Eehm, een proces genaamd "System Idle process" heb je niet zo'n last van als het goed is hoor :o
Dat betekent namelijk dat je PC helemaal niets aan het doen is. Alle proc.tijd die niet gebruikt wordt, wordt opgeschreven als System Idle process...
Idle is ook Engels voor nixen :)

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

SrFr schreef op 26 juli 2004 @ 14:14:
[...]

Eehm, een proces genaamd "System Idle process" heb je niet zo'n last van als het goed is hoor :o
Dat betekent namelijk dat je PC helemaal niets aan het doen is. Alle proc.tijd die niet gebruikt wordt, wordt opgeschreven als System Idle process...
Idle is ook Engels voor nixen :)
Niet naar SrFr luisteren! Dat proces is een virus en eet al je processortijd oop (wat je ook kan zien in Task Manager)! Killen dat ding!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 13:06:
[...]

Zoals iedere goede firewall problemen kan opleveren als je er niet mee om kan gaan. 8)7

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 14:20:
[...]

Niet naar SrFr luisteren! Dat proces is een virus en eet al je processortijd oop (wat je ook kan zien in Task Manager)! Killen dat ding!
Zou je daar niet een smiley bijzetten? Straks maak je de TS nog helemaal zenuwachtig :)

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

SrFr schreef op 26 juli 2004 @ 14:38:
[...]

Zou je daar niet een smiley bijzetten? Straks maak je de TS nog helemaal zenuwachtig :)
Vooruit dan:

>:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 14:20:
[...]

Die kan je dus niet 'killen'
Is een systeem process en dat gaat niet. Is trouwens GEEN virus, want dat krijg je zodra ik OF zone alarm de-installeer en opnieuw opstart OF wanneer ik bijv ABC gebruik en dan het systeem dichtslibt... (reden waarom ik nu dus format c heb gedaan)
Rudolfus schreef op 26 juli 2004 @ 14:20:
[...]

Zoals iedere goede firewall problemen kan opleveren als je er niet mee om kan gaan. 8)7
Ik kan er prima mee omgaan alleen hij niet met mij :(
Pagina: 1