Download snelheid raar .....

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 21:23
Mijn downloadsnelheid is heel vaag. In downloadprogramma's zoals Azureus, DC++, oDC, Bittorent en Overnet stopt na ongeveer 30 seconden de download voor 5 seconden en gaat daarna weer vrolijk verder. Dit is op elke computer in het netwerk.

Mijn netwerk ziet er zo uit: kabelmodem -> switcom router -> hub -> computers

In de router zit firewall die je kan uitschakelen dmv DMZ, maar dit mag niet baten. De downloadsnelheid blijft vaag doen...

Wat kan ik hier aan doen?

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Bij welke provider zit je en wat is je abbo / snelheid / kabel /adsl .....

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarschijnlijk zit de nattabel in je router dan even vol en herstart je router zichzelf.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• kikibu
Als de router zichzelf reset, dan zou toch ook internet er even helemaal uitzijn?

Sorry was het vergeten te zeggen: @home breedband: 320/32 Kb per seceonde (binnenkort 500/64 :P)

Verwijderd

kikibu schreef op 12 juni 2004 @ 18:51:
Als de router zichzelf reset, dan zou toch ook internet er even helemaal uitzijn?

Sorry was het vergeten te zeggen: @home breedband: 320/32 Kb per seceonde (binnenkort 500/64 :P)
2560/256kbit dus, voor degenen die het liever in bits hebben ;) Het duurste abbo van @Home.
Heb je al gemailed naar de helpdesk van @home zelf?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 20:50 ]

• kikibu
Nee ik heb nog niet gemaild. Ben meer een GoT dan Helpdesk liefhebber, maar ik kan wel ff morgen een mailtje sturen natuurlijk :)

Heeft iemand hetzelfde gehad? Of ben ik de enigste :?

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

kikibu schreef op 12 juni 2004 @ 23:43:
Nee ik heb nog niet gemaild. Ben meer een GoT dan Helpdesk liefhebber, maar ik kan wel ff morgen een mailtje sturen natuurlijk :)

Heeft iemand hetzelfde gehad? Of ben ik de enigste :?
Wat gebeurd er als je een pctje aansluit rechtstreeks op het modem? Knalt ie er dan ook uit?

Folding@home

• kikibu
Ik heb ff m'n download pc rechtstreeks op het modem gezet, maar op de één of andere manier krijg ik dan geen verbinding :S Wel een (anders dan normaal van buitenaf) ip maar geen internet of ping. Iig dat werkt dus niet.

Ik heb tevens @home klantenservice gebeld, maar die meneer wist er helemaal niets op. Weten jullie nog iets of een instelling van de router die ik kan proberen?

BTW m'n snelheden zijn momenteel met speedtest:
Download : 254.2 KByte/sec
Upload : 58.6 KByte/sec
Connection : 1,435.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Wel snelheidverhoging in upload maar niet in download? :?

Verwijderd

kikibu schreef op 12 juni 2004 @ 17:30:
Mijn downloadsnelheid is heel vaag. In downloadprogramma's zoals Azureus, DC++, oDC, Bittorent en Overnet stopt na ongeveer 30 seconden de download voor 5 seconden en gaat daarna weer vrolijk verder. Dit is op elke computer in het netwerk.

Mijn netwerk ziet er zo uit: kabelmodem -> switcom router -> hub -> computers

In de router zit firewall die je kan uitschakelen dmv DMZ, maar dit mag niet baten. De downloadsnelheid blijft vaag doen...

Wat kan ik hier aan doen?
Waarom heb je tussen je router en je computers nog een hub hangen :? ? Of heb je die hub in de uplink poort van je router zitten en dus een stuk of 5pc's of meer draaiende ?

• kikibu
Omdat in die tijd het niet mocht en volgens mij ook nu nog niet (meerdere computers achter 1 verbinding) en nu zien ze gewoon maar 1 ip-adres (de router) :X

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
kikibu schreef op 16 juni 2004 @ 23:27:
Omdat in die tijd het niet mocht en volgens mij ook nu nog niet (meerdere computers achter 1 verbinding) en nu zien ze gewoon maar 1 ip-adres (de router) :X
Tegenwoordig mag je 2 pc's op 1 IP hebben geloof ik :)
Verder doet iedereen het, en krijgt niemand er gezeur over.. dus.. ;)

Leave only footprints, take only memories

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
-Tegenwoordig mag je zoveel pc's op een verbinding hebben als je wilt ;), zolang ze maar achter een router of servertje zitten, zodat er 1 ip is.

-Ik vind je probleem raar. Toen je je pc rechtsstreeks aansloot op je modem, heb je toen wel je computernaam gewijzigd in cc324354 ofzo? Verder lan ip enzo allemaal auto.

-Ik denk namelijk dat het probleem in de router/hub of een kabel zit. Maar dat weet je pas zeker als je pc ook alleen op internet heeft gezeten zonder router.

• kikibu
In welke naam moet ik m'n computer dan veranderen? Want ik had m'n naam niet veranderd.....

• x0r
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 13:56

x0r

dus ik

in de naam die je van @home hebt gekregen, zoiets als cc123456-a

je router zal nu deze naam hebben

There can be only one.... en ik dan ??

• kikibu
Je had helemaal gelijk, toen ik de naam aan m'n computer gaf deed internet het. Blijkbaar neemt de router die automatisch aan ofzo....

Iig ik ben tot de conclusie gekomen, dat downloaden het gewoon zonder intervallen doet zonder de router ertussen. Dus bij de router zit het probleem.

Het betreft een Sitecom Cable/xDSL 10/100 Mbit router DC-200 met de nieuwste firmware.

Wat kan ik doen?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:11
kikibu schreef op 17 juni 2004 @ 18:14:
Je had helemaal gelijk, toen ik de naam aan m'n computer gaf deed internet het. Blijkbaar neemt de router die automatisch aan ofzo....

Iig ik ben tot de conclusie gekomen, dat downloaden het gewoon zonder intervallen doet zonder de router ertussen. Dus bij de router zit het probleem.

Het betreft een Sitecom Cable/xDSL 10/100 Mbit router DC-200 met de nieuwste firmware.

Wat kan ik doen?
misschien komt dit wel flamerig over ofzo, maar ik heb ongelofelijk slechte ervaringen met SiteCom routers, ze kunnen weinig hebben, lopen snel vast, hebben rare eigenschappen, worden bloedheet..

Probeer t eens met een andere router

• kikibu
Ze worden idd een beetje warm, maar echt niet heet. Maar verder heb ik er nog nooit problemen mee gehad. 2 Jaar geleden kostte die 200 Euro en heeft sindsdien 24/7 aangestaan en perfect gedaan.

Andere router is dus eigenlijk geen optie....

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

kikibu schreef op 15 juni 2004 @ 23:32:
Ik heb ff m'n download pc rechtstreeks op het modem gezet, maar op de één of andere manier krijg ik dan geen verbinding :S Wel een (anders dan normaal van buitenaf) ip maar geen internet of ping. Iig dat werkt dus niet.

Ik heb tevens @home klantenservice gebeld, maar die meneer wist er helemaal niets op. Weten jullie nog iets of een instelling van de router die ik kan proberen?

BTW m'n snelheden zijn momenteel met speedtest:
Download : 254.2 KByte/sec
Upload : 58.6 KByte/sec
Connection : 1,435.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Wel snelheidverhoging in upload maar niet in download? :?
Gewoon vandaag of morgen weer ff resetten wbd snelheid. Ik las op GoT ook nog dat er 1x per 24 uur je profiel opnieuw word ingeladen. Gewoon ff opnieuw proberen dus. Anders moet je toch echt even de helpdesk bellen ;)

Raku

• kikibu
Dat heb ik al gedaan, de helpdesk bellen. Maar die kunnen mij helemaal niet helpen ..... Het enige wat ze ongeveer kunnen doen is naar m'n modem pingen (duh).

Of bedoel je de helpdesk van sitecom ofzo?

Verwijderd

En hoe zit het als je wel modem/router aansluit, maar niet de hub :? Het probleem kan natuurlijk ook bij je hub zitten, en dat is een goedkopere oplossing dan, gewoon 5/8 poort sweex ding halen voor 16 euro :P

• kikibu
Ik ben eruit. Heb nu nog een keer met modem geprobeerd. Het is zo dat als ik de router ertussenuit haal een snelheid van 470/58 haal bij speedtest. Met router ertussen haal ik maar 60/52 (download/upload).

Nou heb ik onderhand ontdekt dat een deel aan de DMZ functie ligt. DMZ kan maar op 1 ip-adres (computer) en die heb ik normaal op de downloadcomputer, de desbetreffende computer, ingesteld. Als ik DMZ uitschakel, ga ik al (maakt niet uit waar ik download/test) met 280/54.

Maar dit is nog steeds niet het potentiële 470/58. En voor het downloaden moet ik DMZ aanzetten om een beetje te kunnen connecten naar downloadproggies (firewall).

Dus wat moet ik doen? Wat kan ik doen (ipv nieuwe router) ?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kijken of je netwerkkaart en je router beide op dezelfde verbindingssneheid draaien, bij 100Mbit/ Full Duplex. Anders krijg je heel veel collisions op je netwerk waardoor de snelheid drastisch inzakt.

• kikibu
Ik heb een
10/100 Mbit/s Motorola kabelModem
10/100 Mbit/s router
10 Mbit/s Hub

Op welke Duplex moet ik hem zetten dan?

• DutchTSE
  • Niet online
full (toch :P?)

hmmm zie net, die router, heeft die geen router mogelijkheden?, want waarom zit die hub achter je router? of heb je meer dan 4 pc's erop aangeslote (sitecom = 4 poorts router?)

[ Voor 86% gewijzigd door DutchTSE op 19-06-2004 13:47 ]

• kikibu
DC-200 sitecom. Die heeft één wan en één lan ingang. Er moet een hub achter om de verbinding te delen.

Manual: http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=428

• DutchTSE
  • Niet online
ah ok ;)

ik zou op full en op half duplex ff proberen, aan ene kant met half cap je je modem en router op 10 mbit, maar met full duplex is je hub weer trage factor. Mocht het allebei niet helpen, denk dan eens aan een nieuwe (100mbits) hub, die dingen zijn tegenwoordig niet zo duur meer (rond 25 euro) :)

[ Voor 3% gewijzigd door DutchTSE op 19-06-2004 13:56 ]

• kikibu
Full/Half Mode duplex werkt niet, het blijft maar op de 270 kb/s.

Nog iets anders wat ik kan proberen (dan een nieuwe hub)?

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

DutchTSE schreef op 19 juni 2004 @ 13:55:
ah ok ;)

ik zou op full en op half duplex ff proberen, aan ene kant met half cap je je modem en router op 10 mbit, maar met full duplex is je hub weer trage factor. Mocht het allebei niet helpen, denk dan eens aan een nieuwe (100mbits) hub, die dingen zijn tegenwoordig niet zo duur meer (rond 25 euro) :)
Een hub kan per definitie niet op full-duplex draaien hoor ;)

@ TS

Ik snap trouwens weinig van hoe jij je netwerk nu hebt. Kun je misschien een schema posten?

Raku

• kikibu
Asje (Word + Paint) sorry ben niet zo goed in html e.d.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boereboonekamp/Schema/Schema.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door kikibu op 20-06-2004 14:47 ]

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Misschien een defecte netwerkkaart in het spel? Dan blijft deze als een bezetende broadcoasten, met als gevolg dat de verbinding gaar word.

• kikibu
Nee hoor, er zijn alleen maar computers (geen printers) op het netwerk aangesloten, die allemaal naar behoren (op win xp) werken.

Ik heb een mail teruggekregen van Sitecom en eerst moet ik hen de snelheden van m'n (nieuwe) kabel geven. En ik moest proberen bij de router de MTU waarde van 1500 naar 1400 te zetten :?

Dat had ik dus gedaan, maar het heeft helemaal geen effect.... (Mijn max MTU waarde via command is 1472)
Pagina: 1