Toon posts:

Dringende vraag beschadiging Asus A7V !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door een stomme blunder heb ik mijn Asus A7V moederbord beschadigd. Schroevedraaier (inderdaad) is uitgeschoten nadat ik de cooler wilde monteren. Er staan krassen op de sporen nu en het ergste er is een klein onderdeel genaamd (C..) doormidden.

Volgens de medewerkers bij de computerzaak kan dit geen kwaad. Ik heb de PC in elkaar gezet en het werkt voor zover ik snel kon zien wel maar mijn vraag is of het een belangrijk iets is wat ik heb geraakt.

Het zou een hele kleine condensator kunnen zijn die naast de Bridge?? (Die groene chip) zit op het moederbord.

Kan iemand mij geruststellen ??? Of is het ernstig ?? :'(

Verwijderd

Ik her er zelf geen, dus ik kan je er weinig over vertellen, maar als de winkerlier zecht dat het niets uitmaakt, en alles werkt nog goed. Zou ik er geen probleem van maken.

Verwijderd

maak nix uit... zolang je pc lekker windows draait is alles fine...

maar toch de onvermijdelijke opmerking :)
HOE STOM KAN JE ZIJN OM DAT MET EEN SCHROEVENDRAAIER TE DOEN EN UIT TE SCHIETEN !!! DAT IS ECHT LOMP !!!

zow dan, tis er weer es uit :P

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Als het een hele kleine condensator is, dan kan je die zelf makkelijk weer erop solderen. Over het algemeen zitten de onderdelen er niet voor lul.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het het was lomp om het met een schroevedraaier te doen maargoed..

Die condensator (dat denk ik) is wel heel erg klein om te solderen. Misschien dat ik maar gewoon hoop dat alles goed gaat lopen en hem strakkies thuis ga volgooien met Windoos... Kijken wat ie doet!

Thx!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:11
Ik heb wel eens lijmresten van mijn PII300@463/504 af zitten te schuren met een beitel toen ik uitschoot en een paar van die minuscule weerstandjes eraf stootte, maar ook zonder ze er weer op te zetten werkte hij prima op die snelheden.

Soms dienen die onderdelen alleen maar als filter die in sommige gevallen niet nodig is.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

nou, sommige koelers zijn bijna onmogelijk vast te maken op de A7v. ik schoot ook wel eens uit :(

• bdenboer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03-2024
De koeler erop zetten gaat nog wel met enig beleid, maar om hem eraf te halen! |:( Ik heb zelf een MSI K7TPro2, maar zonder schroevendraaier of ander (grof) gereedschap :Y) is dit met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen. Ik ben ook wel een uitgeschoten, maar heb er gelukkig niets mee beschadigd.

Misschien dat moederborden- (of koeler-) fabrikanten eens na kunnen denken over een eenvoudiger manier om koelers te monteren. Lijkt me ook een stuk veiliger.

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik heb mezelf wel eens beschadigd bij het verwijderen van een koeler. :)

Maar dat kan jullie natuurlik niks schelen. :'(

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tja, het leven van een tweaker gaat niet altijd over rozen! :P

Bij het monteren van sommige cooler is een schroevendraaier makkelijk. :)

Whatever.

Verwijderd

Een condensator bij de bridge kan er voor zijn om de spanningsniveau gelijk te houden (waar meestal een condensator voor is). Nu zal de spanning die naar (misschien) de bridge gaat iets meer schommelen i.p.v. met maar het kan inderdaad gewoon werken ;)
Als hij het nou gewoon doet zou ik mij niet zo druk maken.

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Bestaan er geen speciale tooltjes om een cooler weer van de socket af te kunnen halen, zonder enige risico te lopen :?
Mischien anders eens eentje uitvinden, kan ik nog rijk van worden volgens mij :P

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Verwijderd

Ik heb al eens een Engelse sleutel in mijn kast laten vallen, ik was bezig om mijn Fans te plaatsen (kast lag horizontaal). Maar kwam gelukkig horizontaal op mijn RAM terecht dus niks aan het handje. Maar was wel effen zweten.

Wat ben ik een mazzel p*k :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik was een paar dagen geleden ook op dezelfde manier uitgescoten met een schroevendraaier toen ik de koeler er iets te snel op wilde zetten :P.. schroevendraaier ketste gelukkig tegen een stukje moederbord aan waar niks op zat, verder ook geen zichtbare schade..
wel ontzettend onhandige klipjes die op de meeste kolers zitten. Ik had een koeler op mn P233 zitten die kon je gewoon met een klemmetje met je duim dichtdrukken, dat is echt veel handiger. Snap niet waarom dat nu niet meer zo is :?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:02
een condensator is meestal niet zo'n probleem (werkt meestal alleen als ontstoring, althands die SMD dingetjes waar jij het over hebt)

een weerstand naar de klote is veel beroerder..

dus je hebt errug veel geluk gehad :)

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1