Voodoo 1 kaartje

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
M'n zusje heeft een P133 met S3 trio 64 pci kaartje erin.

Ik dacht leuk: koop ik met kerst voodoo kaartje voor haar erbij kan ze lekker(der) gamen.

Ik heb echter nog de volgende vraagjes:

1. S3 + Voodoo = no go :? Ik hoorde iets over dat dat niet goed samengaat?

2. Hoe kom ik zo snel nog aan zo'n kaartje? (omgeving: Haarlem)

3. Het levert toch wel redelijke prestatie winst op?

* actieman heeft verder weinig ervaring met voodoo 1/2 kaartjes, ben pas met 3D begonnen met TNT1...
(daarvoor alleen maar goedkope shit en krijgertjes)

I’m not like the OTTERS

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 10:38
Ik heb hier in een oude compaq 233 met en S3 trio 64V+ kaartje ook een voodoo 1 zitten...werkt goed...nergens last van...maar je kan niet echt snelle spellen spelen op een voodoo 1 hoor. net aan Quake 3 (alles low lukt nog net)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. sommige s3 kaartjes schijnen niet goed samen te werken, maar daar is gewoon een patch voor te krijgen. Ik had vroeger ook een S3 Trio 65 en die werkte goed samen met de voodoo 1.

2. Kaartjes worden nog wel aangeboden op www.2dehands.nl .. moet je niet meer dan 50 piek kosten.

3. Levert een aanzienlijke prestatiewinst op, je moet natuurlijk niet de niewste games gaan spelen maar de oudere spellen zullen veel sneller gaan draaien (mist ondersteuning glide, openl of direct3d natuurlijk :))
Ik had een cyrix p150 (=trager dan iP133). 3dfx kaartje was echt een zware verbetering :)

• actieman
mooi, zal ze blij mee zijn, heb inmiddels al een vriend van me gevonden om de zijne af te staan :) (25 pieken)

Het gaat ook niet echt om Q3 & UT (dat draait toch ook niet lekker op p133),
maar meer om de wat oudere spellen en disney spelletjes:

Aladdin, Tarzan, Battle Arena Toshinden, etc.

BTW: Kan ik zo'n v1 nog beetje overklokken of nie?

I’m not like the OTTERS

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
'k heb in m'n oude p133 een voodoo 2 kaart bijgeprikt, met een S3, doet het prima, maar verder dan Unreal of Tomb raider 4 kom je niet, aan quake 3 hoef je niet eens te denken, draait echt beroerd.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
ik heb ook nergens last van met die combinatie ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een jaartje met een S3 325 gerommeld met een Diamond V1. Stof je Quake 1 (GLQuake) af en spelen maar!!

• actieman
maarre is ie nou beetje over te klokken of is het buiten de laatste reference drivers neerhalen weinig te tweaken :?

I’m not like the OTTERS

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 december 2000 22:46 schreef actieman het volgende:
maarre is ie nou beetje over te klokken of is het buiten de laatste reference drivers neerhalen weinig te tweaken :?
ik kon hem niet echt ver overclocken.. ik had de graphicsclock iets hoger gezet (dmv een progje) en spellen liepen meteen vast of er kwamen allemaal vage strepen door het beeld. Maar misschien verschilt dit wel weer per merk..

Verwijderd

een voodoo 1 kaartje draait standaard op 50 mhz, je kan hem zonder extra koeling max 57 mhz klokken. Hoger dan dit, dan mol je de kaart. Zet je er een koeler erop dan haalt hij max 63 mhz. Als je wilt overklokken kan je in je autoexec.bat de volgende regel zetten:
grxclk=57
ipv van 57 kan je ook iets anders zetten. GA NOOIT BOVEN DE 57 ALS JE ER GEEN KOELER EROP HEBT ZITTEN!!! Zo ja dan kan je met een beetje geluk de 63 Mhz halen. Maar niet erboven gaan. Je merkt het vanzelf wel als het fout gaat. De textures zijn dan heel erg vreemd, of nonexistent.
Veel geluk!!!

• actieman
wel het is een 4mb helios kaartje op een mooi zwart stukje pcb en 2 heatsinks :)

nu nog ff wat leuke spelletjes voor m'n zusje opsnorren...

draait perfect, had nog wat glide drivers liggen en kaartje draait prima:
Gex, Tonic Trouble, Speed Busters, Tarzan :)

I’m not like the OTTERS

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
1. S3 + V1 hier, draait al 3 jaar zonder problemen
2. geen id
3. Zeker weten!! Verwacht niet dat je Quake III kan gaan spelen, maar er zullen een boel andere games nog in aanmerking komen (ga bij Dynabyte of Bart Smit langs)

Flickr | Lego collectie

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

probleem met v1 en s3 ken ik niet....
ff een tip: een voodoo2 in een p133 is nauwelijks of niet sneller dan een voodoo1... daarom kun je net zo goed een voodoo1 kopen.... aan de andere kant: een voodoo2 kun je later weer in een p2 ofzo goed gebruiken...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• actieman
Hebben jullie ook niet dat spellen met glide ondersteuning op een 3dfx voodoo (1/2/3, etc) kaartje er mooier uit zien dan op een GF2(mx) of TNT :?
Ik bedoel, het je hebt wel meer fps op een nvidia kaartje, maar met glide ziet het er net ff "gladder" uit...

Oh en senks voor jullie reacties allemaal, maar ik heb nog geen probs met het kaartje :)

* actieman is trouwens nog wel opzoek naar leuke spelletjes voor die pc.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

ik heb nu 2 weken een TNT2 M64 32mb, daarvoor had ik een voodoo2 12mb en daarvoor een voodoo1 4mb de graphics hebben er altijd wel het zelfde uitgezien, je krijgt alleen meer extra's en een hogere frame rate

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Op woensdag 27 december 2000 13:55 schreef actieman het volgende:
Hebben jullie ook niet dat spellen met glide ondersteuning op een 3dfx voodoo (1/2/3, etc) kaartje er mooier uit zien dan op een GF2(mx) of TNT :?
Ik bedoel, het je hebt wel meer fps op een nvidia kaartje, maar met glide ziet het er net ff "gladder" uit...
erm....hier een V1, maar die haalt het kwa graphics never nooit bij mijn TNT2u en GTS, verder alles goed ingesteld?

Flickr | Lego collectie

• actieman
smaken verschillen...

ben toch wel erg blij met GF2MX & iiyama schermpje :)

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1