Toon posts:

Overgangspunt kabel kabelbedrijf , wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik moet de kabelinstallatie vernieuwen en zit nu met een vraag.
Hier is een foto waar de kabel binnenkomt en overgaat in wel een heel erg vaag draadje met flink wat tape eromheen.
Het draadje komt in de huiskamer binnen op de hoofdaansluiting.

-Is waar de rol tape geplakt is het overgangspunt en wat kan ik daaronder verwachten?
-Zit daar zeg maar een soort kroonsteen?
-Er staat toch geen enorme stroom op ofzo?
-Iedereen in topics heeft het over groene kabel, is dit het oude blauwe variant ervan?
-Zal dat draadje (1.5 meter lang) nu echt de kwaliteit verpesten en is het vervangen waard?

Ikzelf heb geen probleem om de boel los te halen alleen als ik het verpest dan krijg ik gedonder met vaders ivm ek ;)
Die zooi ligt er volgens mij al 35 jaar in toen het huis afgeleverd werd.
Ik wilde nog even Essent mailen maar dadelijk sluiten ze me preventief af omdat het nogal sullige vragen zijn :D ik wil gewoon goed voorbereid zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/kabel.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 16:27 ]

Verwijderd

dat lijkt mij een KPN-kabel, maw telefoon.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mooi, heb je er ook inloggegevens bij? Of misschien kan je het adres wijzigen naar het normale http:// adres?

edit: te laat, thnx voor t fixxen ;)
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 16:11:
Ikzelf heb geen probleem om de boel los te halen alleen als ik het verpest dan krijg ik gedonder met vaders ivm ek ;)
Die zooi ligt er volgens mij al 35 jaar in toen het huis afgeleverd werd.
Ik wilde nog even Essent mailen maar dadelijk sluiten ze me preventief af omdat het nogal sullige vragen zijn :D ik wil gewoon goed voorbereid zijn.
[afbeelding]
ik zou gewoon mailen, ze kunnen toch je mailadres niet koppelen aan je thuisadres. En als je internet hebt via de kabel, kan je toch gewoon ff een proxyserver zoeken en bv hotmail gebruiken? Maar los daarvan, lijkt mij niet helemaal legaal om je thuisadres op te zoeken en preventief af te sluiten. (en al zou het mogen, ik denk niet dat ze dat zouden doen)

maar idd,
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 16:20:
lijkt mij het meest logisch

[ Voor 73% gewijzigd door bigfoot1942 op 12-06-2004 16:32 ]

Verwijderd

Is waar de rol tape geplakt is het overgangspunt en wat kan ik daaronder verwachten?
Het is niet geplakt maar gekit (kan ook kitband zijn) of met lood afgedekt. De blauwe (+wit/rood) kabel is de hoofdaansluiting van je telefoon.
Zit daar zeg maar een soort kroonsteen?
Nee, zitten getwist en/of gesoldeerd
Er staat toch geen enorme stroom op ofzo?
Nee
Iedereen in topics heeft het over groene kabel, is dit het oude blauwe variant ervan?
Nee, dit is telefoonkabel. TV/CAI kabel is coaxiaal groene kabel van RG6 dikte met een extra stugge PVC mantel (VDK coax 12).
Zal dat draadje (1.5 meter lang) nu echt de kwaliteit verpesten en is het vervangen waard?
Test eens eerst of je op je huidige hoofdaansluiting wel voldoende signaal hebt en of de AOP (abonnee-overname-punt, de eerste contactdoos in je woning) wel goed is aangesloten.

Let er wel op dat bij schade aan het CAI/telefoon netwerk jij aansprakelijk bent. Dit is voorbij de AOP en valt dan ook onder de netwerk/infrastructuurbeheerder (Essent/KPN/Casema etc) en mag je als eindgebruiker niet aan klooien.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 16:20:
Hmm nu je dat zegt dat kan ook weleens kloppen maar ik kan helemaal geen andere kabels vinden.
Halve meter naar links in de huiskamer is wel de hoofdingang :? of zit daar al die groene draad aanvast zodat ik binnen in huis totaal geen draad heb?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

De hoofdaansluiting kabel zit "vaak" schuin door de muur geboord, zodat je binnen ongeveer geen kabel hebt. Bij aanleg van de kabel ging snelheid voor alles, en dit is verweg de snelste manier van aansluiten, maar heel irritant voor alle mensen die er ooit iets aan willen veranderen...

Je kunt het zelf verplaatsen, moet je wel een goede las maken, Dat gaat vrij makkelijk, zorg er wel voor dat je de kabel goed afsluit na het lassen. Het TV signaal doet het vrij makkelijk als je een normale las maakt, kabel internet is soms wat lastiger. Bij mijn ouders is de aansluiting verplaatst naar de meterkast, daar zitten splitters/versterkers.
Essent weet niet waar je lassen, of aansluitingen zitten, dus als je nu netjes last, kan je later niet in de problemen komen ofzo.

Je kunt het ook door essent laten verplaatsen, maar dan rekenen ze dus wel geld.
(als hij het na zelf verplaatsen niet doet, kan je net doen alsof je van niets weet, en Essent het alsnog laten fixen. )

[ Voor 53% gewijzigd door Luxx op 12-06-2004 16:43 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok.
Ik denk dat de kabel echt een stukje in mijn muur loopt direct op het kastje in de huiskamer.
Lassen wordt niks met mij :+

Ik zal dat kastje maar eens bestuderen, bedankt allemaal.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is die groene kabel rechts op de foto geen coax? (Hij kruist de telefoonkabel)

Verwijderd

uhm dit lijkt mij de waterlijding als je goed kijkt zie je dat ie in een bocht loopt naar die rode knop.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 03:03:
uhm dit lijkt mij de waterlijding als je goed kijkt zie je dat ie in een bocht loopt naar die rode knop.
Dat is ook een mogelijkheid, maar gezien de kraan dan waarschijnlijk een gasleiding.

Verwijderd

Topicstarter
dat is het gas ja, zal ik maar niet opensnijden om er een draadje aan te hangen :+
Pagina: 1