beste tweakers,
Ik heb voor mijn vader een nieuwe computer in elkaar gebeunt, want hij had eerst een intel celeron 733 in zijn bezit.
Deze computer vertoonde steeds meer hardware matische fouten dus wou hij graag een nieuwe.
Ik heb vanmiddag een nieuwe computer voor mijn vader gebouwt en dat ging allemaal welletjes
het is geen super bak, maar goed genoeg voor office gebruik.
specs:
- ASUS p4s800
- intel celeron 2600
- VGA Club3d ATI Radeon 7000 32 MB
- 256 ddr pc3200
- Sweex kast D4 300W midtower USB
Oke het was de bedoeling dat we sommige oude hardware over gingen zetten op de nieuwe pc dingen zoals: floppy,hdd,cdrom
Hardware matisch werkt de pc als een tiet, maar windows booten doet hij niet.
Op de hardeschijf staat windows 2000
als ik de computer aan zet kan ik kiezen uit 2 dingen om mee op te starten:
- windows 2000
- windows
de tweede is eigenlijk dos, althans hij zet je in command.
als ik voor windows 2000 kies dan zegt hij: bezig met opstarten van windows 2000 blabla en krijg je die blokjes te zien net als bij XP, zodra deze helemaal vol is dan krijg ik een blauw scherm.
Met de error: in_accesble_boot_device
dus ik dacht dat de jumpers verkeert waren, maar dat lijkt me heel raar want in dos kan ik de hardeschijf gewoon benaderen.
dus heb ik daarna scandisk uitgevoert, deze kwam uit tot positief en daarna heb ik de surface scan gedaan deze heeft tot nu toe (57%) geen bad clusters gegeven.
Wie weet waar het kan liggen? of wat kan ik het beste doen/proberen.
Liever niet formateren, aangezien de data die op de schijf staat niet verloreren mag gaan!
Alvast erg bedankt.
Ik heb voor mijn vader een nieuwe computer in elkaar gebeunt, want hij had eerst een intel celeron 733 in zijn bezit.
Deze computer vertoonde steeds meer hardware matische fouten dus wou hij graag een nieuwe.
Ik heb vanmiddag een nieuwe computer voor mijn vader gebouwt en dat ging allemaal welletjes
specs:
- ASUS p4s800
- intel celeron 2600
- VGA Club3d ATI Radeon 7000 32 MB
- 256 ddr pc3200
- Sweex kast D4 300W midtower USB
Oke het was de bedoeling dat we sommige oude hardware over gingen zetten op de nieuwe pc dingen zoals: floppy,hdd,cdrom
Hardware matisch werkt de pc als een tiet, maar windows booten doet hij niet.
Op de hardeschijf staat windows 2000
als ik de computer aan zet kan ik kiezen uit 2 dingen om mee op te starten:
- windows 2000
- windows
de tweede is eigenlijk dos, althans hij zet je in command.
als ik voor windows 2000 kies dan zegt hij: bezig met opstarten van windows 2000 blabla en krijg je die blokjes te zien net als bij XP, zodra deze helemaal vol is dan krijg ik een blauw scherm.
Met de error: in_accesble_boot_device
dus ik dacht dat de jumpers verkeert waren, maar dat lijkt me heel raar want in dos kan ik de hardeschijf gewoon benaderen.
dus heb ik daarna scandisk uitgevoert, deze kwam uit tot positief en daarna heb ik de surface scan gedaan deze heeft tot nu toe (57%) geen bad clusters gegeven.
Wie weet waar het kan liggen? of wat kan ik het beste doen/proberen.
Liever niet formateren, aangezien de data die op de schijf staat niet verloreren mag gaan!
Alvast erg bedankt.