Toon posts:

Memory Stick branden op cd in Zuid Afrika

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van een Sony DSC-F717 digitale camera. Over 2 maanden ga ik op huwelijksreis naar Zuid-Afrika.

Het is nogal kostbaar om veel Memory Sticks mee te nemen op reis. Ik verwacht in Zuid-Afrika ook niet erg veel mogelijkheden om de foto’s van mijn Memory Stick over te zetten op CD.

Ik ben daarom opzoek naar een goede oplossing voor dit probleem, ik ben als oplossing de Apacer Disk Steno tegen gekomen. http://www.hardware.info/reviews.php?id=400 maar er is waarschijnlijk wel een andere/goedkopere mogelijkheid voor het overzetten van data van een memory stick naar CD of DVD. Ik gebruik bij voorkeur een Memory Stick Pro in mijn digitale camera.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 15:37
Tsja, wat jij wil is toch alleen mogelijk met de Steno van Apacer, of de media HDD van Sitecom (zie link hieronder) of een Notebook mee sjouwen ;)

Misschien een alternatief? iig kleiner!! >>

http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=255&grp_id=3

Verwijderd

Goede oplossing is een laptop met cardreader (in / extern) en een brander :) Vast niet de goedkoopste.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Als je dan toch al je laptop meesleurt, heb je toch geen brander meer nodig!? Tenzij je van plan ben +20gig aan foto's te maken...

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 18:25
Je had toch vroeger zo'n soort Vault, kon je je kaart in stoppen en las ie um uit. Thuis vault aan usb en klaar. geloof dat het van iomega was..

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een alternatief? iig kleiner!! >>

http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=255&grp_id=3
Dit is misschien nog wel een betere oplossing.
Is er niemand op het idee gekomen om dit soort gadgets te verhuren? Het zou perfect voor mij zijn om het op die manier eens te proberen.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
ik zou je wel aanraden om ergens een soort van backup te maken.
stel je zet al je foto's op dat mobiele storage ding......STEL JE VOOR DAT JE HEM KWIJTRAAKT !!!! AHHHHHHHHHHH ik zou gewoon laptop ook meenemen en die gebruiken als extra backup. Met dit soort tripjes kun je niet voorzichtig genoeg zijn lijkt me!

Verwijderd

Topicstarter
mikevanrooijen schreef op 13 juni 2004 @ 14:52:
ik zou je wel aanraden om ergens een soort van backup te maken.
stel je zet al je foto's op dat mobiele storage ding......STEL JE VOOR DAT JE HEM KWIJTRAAKT !!!! AHHHHHHHHHHH ik zou gewoon laptop ook meenemen en die gebruiken als extra backup. Met dit soort tripjes kun je niet voorzichtig genoeg zijn lijkt me!
Ik heb helaas geen latop. Waarschijnlijk één van de weinige hier :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 14:22 ]

Verwijderd

Tip: Zuid Afrika is geen achtergebleven gebied. Ze hebben daar o.m. computerwinkels en fotozaken. Ze lopen daar niet achter.
Sterker nog: Vakantiebestemmingen lopen qua digitale fotografie juist voor op Nederland. Die mensen op populaire vakantiebestemmingen weten heus wel hoe je geld kunt verdienen aan rijke westerlingen met digitale camera's!

Je mag er gerust op rekenen dat je een fotozaak kunt vinden die digitale foto's kan afdrukken. En dat doen ze met een PC. En als ze een PC hebben, zit er ook een brander in. Dus kun je je spullen daar laten branden. Leg gewoon je situatie uit en schuif een paar euro's over de toonbank. Wellicht hebben ze het CD branden zelfs als standaard-service.
En je zou ook (heb je een USB memstick-reader?) naar een internet cafe kunnen gaan, je situatie uitleggen en voor een paar euro je memory stick op CD laten branden of naar een thuis-servertje sturen.

Ofwel: Ga er heen en bekijk de situatie ter plekke. Als je daar je memorystick op CD kunt laten branden of naar huis kunt sturen scheelt je dat tweehonderd euro.

Die CD brander is wel sexy, maar hij kost wel 500 gulden, en je gebruikt hem alleen maar tijdens deze vakantie. Wellicht kun je dat geld beter besteden. Je kunt bijvoorbeeld een extra memorystick kopen: Dat is een goede investering waar je veel vaker plezier van hebt.

Mocht er echt in heel Zuid Afrika geen enkele computer bestaan met een memstick-reader, een CD brander en een welwillende eigenaar, dan kun je daar die image-storage-tank of extra memorystick altijd nog kopen.
Maar bedenk eens hoeveel je baalt als je daar ziet dat elke fotozaak digitale service aanbiedt, en als je eens binnenloopt een PC met CD brander ziet staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 14:45 ]

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 14:21:
[...]

Ik heb helaas geen latop. Waarschijnlijk één van de weinige hier :?
je gaat daar gewoon naar een internet cafe en upload daar je foto's
er zijn al grote inboxen, bv www.aventuremail.com, ja kan ook zelf een mailserver maken, misschien is dat makkelijker. volgens mij is dit probleem erg simpel op te lossen.
afrika is heus niet overal zoals je dat ziet op unicef foto's.
http://forum.hadrian.net/showtopic/1219

of wilde je gewoon even patsen dat je naar afrika gaat ? :D

correct me if i am wrong :P
Ik ben daarom opzoek naar een goede oplossing voor dit probleem, ik ben als oplossing de Apacer Disk Steno tegen gekomen. http://www.hardware.info/reviews.php?id=400 maar er is waarschijnlijk wel een andere/goedkopere mogelijkheid voor het overzetten van data van een memory stick naar CD of DVD. Ik gebruik bij voorkeur een Memory Stick Pro in mijn digitale camera.
ik weet niet of ze in afrika andere stopcontacten hebben, ik zou hier even op letten, het kan nl. nogal een desillusie zijn als je daar aan komt en je kan m niet gebruiken-> (http://www.hardware.info/reviews.php?id=400)

offtopic:
ik heb ook geen laptop :'(

[ Voor 43% gewijzigd door Koekje op 14-06-2004 15:10 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-03 15:03
Ga eens naar www.conrad.nl en zoek op dit (976122 - 8A) nummer.

Misschien dat dat een oplossing is?
Niet bij conrad bestellen hoor. Even rondzoeken moet het zeker voor een euro of 50 minder kunnen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 12:44
ftp servertje bouwen en thuis neerzetten. Anders kun je inderdaad proberen bij internetcafés of bij foto / computer winkels. Er zal echt wel iemand zijn om je te helpen. Als je in een toeristengebied zit dan helpen ze je meestal wel; jij samen met de andere toeristen is per slot van rekening hun brood.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook wel dat het land niet erg ver achterligt op ons. Wij trekken in ruim 3 weken van Johannesburg naar Kaapstad. Elke avond overnachten wij in een ander hotel, dus veel tijd besteden wij niet in stadjes e.d. anders was het idd makkelijker geweest om een Internetcafé o.i.d. te vinden. Om die reden wil ik dus eigenlijk zelf m'n digitale foto's kunnen opslaan.

@ bonzaibuddy
In Zuid Afrika hebben ze wel dezelfde netspanning maar wel vreemde stopcontacten. In Nederland schijnen daar geen speciale stekkers voor te zijn 8)7

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Je kunt natuurlijk ook even zoeken op internet waar er allemaal internet cafés zijn in de plaatsen waar je heen gaat. Zo te zien weet je precies wanneer je waar bent, dus kun je het makkelijk opzoeken. Internet cafés hebben vaak een website of ze staan minimaal wel op een of andere IC site.

Ik zou er heel erg van opkijken als het er niet wemelt van die dingen. Juist in landen waar de welvaart niet zo hoog is (of gewoon een beetje lager als in het 'rijke' westen) zijn er vaak veel internet cafés. De mensen hebben thuis geen pc, dus gaan ze massaal naar die ic's toe. Mijn moeder heeft in Thailand haar foto's ook op een cd'tje laten krassen in een ic.

Misschien zijn dit leuke startpunten: http://www.worldofinternetcafes.de/Africa/South_Africa/
http://www.ananzi.co.za/catalog/Entertainment/CyberCafes/

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk toch de Sitecom CN-604 - Media drive gekocht. Voor zover ik heb kunnen testen is het een erg makkelijk apparaatje. Als er mensen ervaringen meehebben hoor ik die graag.
Tijdens de vakantie probeer ik een aantal backups te maken van Sitecom Mediadrive maar ik wil toch graag weten hoe een harde schijf op de detectoren op het vliegeld reageerd.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 21:51 ]

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06-2025

Vermicellisoep

Nonsultant

Waarschijnlijk zullen ze niet zo moeilijk doen op het vliegveld. Je mag tenslotte ook je laptop meenemen toch?

offtopic:
gefeliciteerd trouwens ;)

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

Topicstarter
Vermicellisoep schreef op 04 juli 2004 @ 21:58:
Waarschijnlijk zullen ze niet zo moeilijk doen op het vliegveld. Je mag tenslotte ook je laptop meenemen toch?

offtopic:
gefeliciteerd trouwens ;)
Bedankt voor je felicitaties.
Ik vroeg mij eigenlijk af of de data op de HD niet kan beschadigen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 21:44:
Ik heb uiteindelijk toch de Sitecom CN-604 - Media drive gekocht. Voor zover ik heb kunnen testen is het een erg makkelijk apparaatje. Als er mensen ervaringen meehebben hoor ik die graag.
Tijdens de vakantie probeer ik een aantal backups te maken van Sitecom Mediadrive maar ik wil toch graag weten hoe een harde schijf op de detectoren op het vliegeld reageerd.
Zal geen probs geven.
Die dingen worden gewoon door een x-ray gehaald en daar kan je hddtje best goed tegen.
Ik neem ook gewoon een berg hardware mee :P (2x notebook, ext hdd, cardreader en digicam :+) in het vliegtuig.

Verwacht echt geen problemen, je bent niet de eerste die hier tegenaanloopt.

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-02 23:32

T-Junkie

user brain not connected...

Er loopt al een soortgelijk draadje in fotografie:

6 maanden backpacken: hoe foto's opslaan?

Verwijderd

Topicstarter
Als afsluiting wil ik even melden dat we zeer geslaagde reis hebben gehad en dat wij alle foto's zonder problemen hebben kunnen opslaan op Media Drive. Een geweldig apparaat dat nu al zijn geld heeft terug verdient _/-\o_

Iedereen bedankt voor de hulp in dit topic! En dit is één van de mooiste foto's die ik heb gemaakt. Afbeeldingslocatie: http://www.muiter.nl/photo/albums/userpics/10001/Huwelijksreis/DSC00514%20%28Medium%29.JPG
Pagina: 1