[WLAN] max 500 KByte netwerk receive

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik heb een router, D-Link 614+, origineel 11Mbit, maar tegenwoordig heeft hij ook een rate (omdat beide apparaten (netwerkkaart/router) van D-link zijn 22Mbit, Windows XP. Windows geeft ook aan verbonden te zijn met 22Mbit.

Beneden staat de pc direct op de router aangesloten met een draad, windows 98, tweede editie.

normaal gebruikte ik internet alleen via router, en nu ook bestanddelen. Mijn wireless router is ongeveer hemelsbreed 5 meter verwijderd van mijn wireless NIC, en de sterke kwaliteit is goed/uitstekend.

Wat me opvalt is het volgende; ik blijf continu op max 500 kbyte hangen (het is wel continu rond de 500). Maar geen meter hoger.

Nu heb ik al de search gebruikt en op de volgende trefwoorden gezocht:

draadloos bestanden delen traag
filesharing traag draadloos
bestanddelen langzaam wireless

Een relevant topic hierover is het volgende;
[rml][ WLan] Zeer matige snelheid[/rml]

Hierbij wordt aaangegeven dat je 600KByte max kan halen wireless op 11mbit, omdat wireless half duplex is en zodoende 11 wordt gedeeld en er zo'n 5 overblijft. Dan nog wat storing/inteferentie en je houdt weinig over.

Maar dan begrijp ik niet dat ik nog 500 haal, omdat het bij mij over 22Mbit gaat.

Heeft iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door meelmark op 12-06-2004 14:50 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-01 21:51
Misschien dat de optie 22Mbit is uitgeschakeld (bij de D-Link drivers/software) op je wireless NIC.