Toon posts:

Aankoop DV cam: Canon MV 750i

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Zijn er mensen die dit toestel reeds in hun bezit hebben?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes
Still Dro

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

zelf geen ervaring mee, maar als je het model zo beziet (bv op http://www.dinside.no/php/art.php?id=103858) dan zie je dat de micro onder de lens zit, waardoor je veel camcorder-geluiden opneemt (de tape die rolt, eventueel de lens die zoomt,...).
Als je een camera wil voor het reguliere vakantiefilmpje zal dit wel voldoen, daar niet van :)

edit:

22x optische zoom, da's wel veel voor zo'n ding :)
Ook het feit dat je buiten DV-out ook DV-in hebt is zeker wel handig.
1/6" CCD (videochip) is wel heel weinig, dus verwacht geen al te beste beelden binnen en/of op donkere plaatsen, en zoomen zal dan al helemaal niet goedkomen (hoe meer je inzoomt hoe meer licht je verliest, dus een beeld met een zoom van 22 keer is veel donkerder dan een beeld met 1x optische zoom (geen zoom)).
Op idealo.de vind je zelfs shops die hem voor 520€ hebben, da's wel enorm weinig.

Ik vermoed dat de MV 750i de Europese versie is van de Amerikaanse ZR90, die heeft ook 22x optische zoom en een 1/6" CCD... Van die ZR90 kan je bvb. op http://www.camcorderinfo....zr90-camcorder-review.htm een review lezen.

[ Voor 59% gewijzigd door krisis1 op 12-06-2004 14:34 ]

Verwijderd

Voor ervaringen zijn er gewoon complete consumenten sites. Dat met een bezoekje naar de winkel moet je toch wel een aardig beeld kunnen geven.

bekijk deze link bijvoorbeeld eens :)

Maar hij mag van mij nog wel even open blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat zou dus kunnen nadeel zijn. Maar hoor je dit ook als je bv iets filmt waar het nogal luidruchtig is? vb een dansoptreden in een zaal vol speakers, ga je dit nog steeds horen? Valt dit er niet uit te filteren met software achteraf?

Ik ben volledige beginner op digi video's, dit wordt m'n eerste videocamera...

grtz

EDIT: Is het aan te raden een bijkomende batterij te bestellen van het merk Canon zelf of mag ik ook andere merken gebruiken. prijsverschil is 30eur

Ik koop bij www.nomatica.nl

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 15:56 ]

• krisis1

krisis1

Onder-watte?!

bij luide opnames zal camerageluid veel minder opvallen, enkel bij zeer stille opnames zal je het horen, en dan is het nog maar de vraag of je het storend vindt.
Eventueel denk ik wel dat zulke ruis eruit gefilterd zou worden, maar ik zou het werk er niet voor over hebben.

Een bijkomende batterij is altijd handig. Je zou een ander merk kunnen gebruiken (ermee rekening houdend dat het een kopie is van een canon-batterij en dus op je cam past, het juiste voltage geeft,...).

Verwijderd

Topicstarter
Bij de winkel waar ik ga bestellen staat er batterij voor m'n toestel die gelijk is aan de originele batterij die je kan bestellen...

Verlies ik m'n garantie niet door het gebruiken van een batterij die niet van Canon is?

• krisis1

krisis1

Onder-watte?!

bah, ik vermoed van niet, en mocht er toch iets met je cam gebeuren dan laat je 'm gewoon repareren en als ze iets vragen heb je de orginele batterij gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is dan nog 30eur dat ik kan uitsparen...

Nog iemand aanbevelingen of bemerkingen?

grtz

BTW. dit is echt een superforum, ik kom van telenet.games maar door de onregelmatige server ga ik liever daar niet meer met m'n vraagjes en soms wel wat antwoorden

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

De Canon MV 750i is besteld, wordt morgen betaald via overschrijving en komt deze week nog toe.. Nadeeltje, nog tot volgende week woensdag examens :D

grtz

• krisis1

krisis1

Onder-watte?!

veel succes ermee! en kom zeker eens je bevindingen posten, da's ook weeral goed meegenomen :)

Verwijderd

Heb een vraagje... ik heb een canon mv700 en heb dv uit... kan ik daarmee mijn opgenomen filmpjes die op tape staan ook op mijn pc zetten d.m.v. een fireware ?
bij mij lukt dat dus niet he... kan iemand mij een tip geven ?

Verwijderd

Je bedoelt waarschijnlijk firewire. Jawel, dat is mogelijk. Gewoon even de camera aansluiten op firewire, de camera aanzetten in de VCR stand en dan ff met de moviemaker oid de video capturen.

Verwijderd

filmpje op pc zetten met canon mv700

Het is niet de bedoeling om je vraag op 2 plekken te stellen, dat is een erg vervelende manier van aandacht vragen.

Dit topic gaat daarom dicht.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 17:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.