Toon posts:

[html] vistited text mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje:. ben opdit moment bezig met een tekst (welke online staat) en deze veranderd , wordt aangepast, fouten eruit gehaald enz... bijna elke dag nu. Hoe kan ik voor mijn studiebegeleiders laten zien welke tekst nieuw/aangapast is sinds hun laaste bezoek. Zegmaar een soort "visited" functie van normale links, maar dan voor plain tekst. Is dit uberhaubt mogelijk, want kan er nergens wat over vinden.

{nee, wil niet zelf de nieuwe teksten een kleur geven}

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
door serverside te bepalen of de betreffende bezoeker al is langsgeweest en aan de hand daarvan de tekst een kleurtje te geven...

je kunt natuurlijk ook gewoon bij elk stukje tekst een last update: dd/mm/jjjj hh:mm weergeven zodat de bezoeker zelf kan bepalen of hij de tekst moet lezen...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12
Nee, dit kan niet.

Je kan wel met secties gaan werken, en cookies die bijhouden wanneer de laatste request was, en kijken welke secties erbij zijn gekomen. Maar in plain HTML kan dit niet.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

CVS, diff, Wiki.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Eenvoudige manier is versienummers bijhouden (gewoon oplopend) en dit versienummer opslaan in een cookie. Dit kan eenvoudig met javascript en is dus geen serverside taal voor nodig.

Bij het bezoeken simpelweg even checken of het versienummer uit de cookie lager is dan het het huidige versienummer.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx gaa het eens proberen met javascript
Pagina: 1