IK heb sinds 2 dagen @home breedband. De modem staat in de meterkast, maar mijn netwerk met router bevind zich op zolder. Is er een mogelijkheid om deze met elkaar te verbinden zonder kabels te trekken door het hele huis? dus een soort draadloos stukje ertussen.
2 accespoints?
[ Voor 54% gewijzigd door job op 12-06-2004 13:51 ]
Verwijderd
Draadloze router + WLAN kaart werkt ookVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 13:54:
Kunt u zich iets nader verklaren, ik heb er niet echt verstand van. En wat zou me dat gaan kosten?
gebruik de search eens
om hoeveel computers gaat het? anders kunt u misschien beter overwegen om een draadloos accespoint te kopen en voor elke pc een draadloos netwerk kaartje
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Ik heb de search gebruikt . Ik heb op mijn zolder al een router staan die verbonden is met 2pc's, een laptop, en een xbox dus voor elke computer een draadlooz netwerk kaartje te kopen is ook niet echt de oplossing. Ik zoek gewoon iets wat ik in de WAN poort van de router kan doen en iets wat op de modem in meterkast kan worden aangesloten en die elkaar dan verbinden.
Verwijderd
In principe zou je aan 1 wlan kaartje en een een programma zoals Sygate Home Network genoeg hebbenVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 14:10:
Ik heb de search gebruikt . Ik heb op mijn zolder al een router staan die verbonden is met 2pc's, een laptop, en een xbox dus voor elke computer een draadlooz netwerk kaartje te kopen is ook niet echt de oplossing. Ik zoek gewoon iets wat ik in de WAN poort van de router kan doen en iets wat op de modem in meterkast kan worden aangesloten en die elkaar dan verbinden.
Je koopt een accespoint die zet je achter de router, waardoor je eigenlijk makkelijk gezegd een ethernet poort draadloos maakt en daar laat je je clients op inloggen.
Als ik een tip mag geven kijk eens naar linksys, en verdiep je ook meteen even in de security van wireless.
1). Wpa.
2). ssid uitschakelen.
3). dhcp uitschakelen, pc vaste ip's geven.
4). Mac adresssen filteren.
hiermee kan je met de search heel wat vinden.
pricewatch: Linksys WAP54G (54Mbps) accespoint.
pricewatch: Linksys WMP54G (54Mbps, PCI) pci kaart
pricewatch: Linksys WUSB54G (54Mbps, USB 2.0) usb adapter
Als ik een tip mag geven kijk eens naar linksys, en verdiep je ook meteen even in de security van wireless.
1). Wpa.
2). ssid uitschakelen.
3). dhcp uitschakelen, pc vaste ip's geven.
4). Mac adresssen filteren.
hiermee kan je met de search heel wat vinden.
pricewatch: Linksys WAP54G (54Mbps) accespoint.
pricewatch: Linksys WMP54G (54Mbps, PCI) pci kaart
pricewatch: Linksys WUSB54G (54Mbps, USB 2.0) usb adapter
[ Voor 17% gewijzigd door TRAXION op 12-06-2004 14:50 ]
misschien is dit wel wat, is een apparaatje van linksys dat van een kabel verbinding draadloos 'maakt'.
http://www.linksys.nl/productinfo/datasheets/wcf12ds.pdf
het is de WET11 je hebt er twee van nodig,
pricewatch: Linksys WET11 (1x 100Mbps, 11Mbps)
komt dus totaal op €160 ow daar heb je ook twee accespoints voor...
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Waarom 11 mbit als je ook op 54mbit kan ?r_jansen86 schreef op 12 juni 2004 @ 14:50:
misschien is dit wel wat, is een apparaatje van linksys dat van een kabel verbinding draadloos 'maakt'.
plus dat 54g veel stabieler is kwa verbinding.
(ik ben de trotse bezitter van een complete linksys 54g set die door 3 betonnen muren gaat
heb jij de WET gevonden op 11 mbit dan? het is denk ik een handige plug and play oplossing maar idd 2 54 mbit accespoint zal ook wel doen.
offtopic:
bedankt trouwens voor het versterken van mijn vertrouwen in linksys ik wou net een wrt54 g gaan bestellen
offtopic:
bedankt trouwens voor het versterken van mijn vertrouwen in linksys ik wou net een wrt54 g gaan bestellen
Het enige wat ik belangrijk vind is security en stabiliteit en linksys voldoet daar erg goed aan.r_jansen86 schreef op 12 juni 2004 @ 15:02:
heb jij de WET gevonden op 11 mbit dan? het is denk ik een handige plug and play oplossing maar idd 2 54 mbit accespoint zal ook wel doen.
offtopic:
/offtopic goeie keuze
Beschrijving accespoint ftp://ftp.linksys.com/pdf/wap54g%20v2-ug-Rev_A%20web.pdf
[ Voor 7% gewijzigd door TRAXION op 12-06-2004 15:07 ]
Linksys is Cisco voor consumenten, dus dat zit wel goed.TRAXION schreef op 12 juni 2004 @ 15:05:
[...]
Het enige wat ik belangrijk vind is security en stabiliteit en linksys voldoet daar erg goed aan.
Kijk ook eens naar Draytek, die hebben veel betere consumer suppport, dus makkelijker voor retailer en klant.
Verwijderd
Mja, dit loopt weer uit op de klassieke discussie over welk merk het beste is. En daar kom je nooit uit, want er is altijd wel iemand die goede/slechte ervaringen heeft met een merk.
Even voor de duidelijkheid: dat is niet waar. Linksys is sinds twee jaar een divisie van Cisco, maar hardwarematig hebben de producten (nog) niets met elkaar te maken!TukkerTweaker schreef op 12 juni 2004 @ 15:14:
[...]
Linksys is Cisco voor consumenten, dus dat zit wel goed.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()