Toon posts:

Sygate firewall: blokkeert de andere pc!?!?! [98 / xp]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, een netwerk met 4 pc's. Op 1 pc (OS: 98) de firewall Sygate. Als ik op een andere computer (OS:XP) LOKALE files wil openen vanuit verkenner of het bureablad, dan duurt dat een paar minuten. En dat komt door de firewall Sygate op die andere computer. Die blokkeert zodra die computer bij zijn LOKALE files wil. En om het nog eens gekekr te maken. ook als die computer (met XP) in configuratiescherm op een snelkoppeling drukt, (bijvoorbeeld logboeken) dan duurt het ook lang en blokkeert SYgate dat ook.

Hier begrijp ik dus helemaal geen pepernoot van, want waarom zou een computer zomaar dingen over het netwerk gaan sturen!?!?!?!?!?! als hij bij lokale files moet !?!?!?!?!?

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 12:29
Het lijkt me wel heel raar dat een firewall op een ander systeem dit veroorzaakt...
Je hebt hem dus al uit gezet, en toen werkte het wel, neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij ook heel raar, maar hij doet het toch echt. En als ik de log bekijk zie je ook op het moment dat die xp machine een file opent, dat incoming tcp op het ip van die pc geblokt wordt. (ik heb nu het hele netwerk geallowed). Erg vreemd. Dit hoort toch niet te kunnen?

• Kipcorn
Nee, dit hoort zeker niet zo.
Ik gebruik ook Sygate Personal Firewall en heb er geen problemen mee.
Werkt het nu wel trouwens, nu je de het hele netwerk toegang geeft?
Zo niet, schiet mij maar lek.

Verwijderd

Topicstarter
Kipcorn schreef op 12 juni 2004 @ 13:20:
Nee, dit hoort zeker niet zo.
Ik gebruik ook Sygate Personal Firewall en heb er geen problemen mee.
Werkt het nu wel trouwens, nu je de het hele netwerk toegang geeft?
Zo niet, schiet mij maar lek.
Ja zo werkt het wel gewoon. Nu geeft die gewoon allow aan in het logboek. Maar hoe is het mogelijk dat er een signaal naar die pc gaat terwijl je gewoon lokale files probeert te openen.

• Kipcorn
Dat vraag ik me zelf ook af. :P
Ik weet wel dat als je systeem in een netwerk hangt, het eens in de zoveel tijd contact maakt met een andere PC om metwerk shares up to date te houden.
Dat moet je uit kunnen schakelen, maar ik weet zo 1 2 3 niet hoe. Maar wellicht dat het daar in zit. Hoewel me dat óók vreemd lijkt.

In elk geval succes er mee. :)

[edit]

Ik heb even snel op het Sygate forum gekeken, maar ik zag niks staan wat hier op leek.
Ergens in map opties kun je Windows automatisch laten zoeken naar netwerk mappen. Die optie staat standaard aan.
Kijk eens wat het doet als je die uitzet.

[ Voor 27% gewijzigd door Kipcorn op 12-06-2004 13:41 ]

Pagina: 1