Toon posts:

Kan de naam van Nieuwe map niet wijzigen....

Pagina: 1
Acties:
  • 1.275 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste helpers..

Ik zit met een probleem.. als ik een map aanmaak, en de naam ervan wil wijzigen, dan gaat alles goed totdat ik de naam opnieuw heb ingevuld..
Ik zie dan automatisch de tekst: nieuwe map terug komen, en als ik hem dan weer probeer te wijzigen, dan geeft ie aan:
Fout bij wijzigen van bestandsnaam of mapnaam: kan de naam van Nieuwe map niet wijzigen. De opgegeven bestandsnaam bestaat al. Probeer het opnieuw met een andere naam.

Ik wil dus deze verandere in de naam: Sounds...
maar ik weet niet of deze na de eerste keer onzichtbaar geworden is of dat ik misschien last heb van virussen?!?!?
ik heb mapoties --> alle bestanden weergeven in geschakeld staan

wie weet me te helpen?

mvd Onnoman

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

hmm , heb je wel een virus scanner?

en probeer een map is in de Nieuwe map te maken en die naam te veranderen? dan weet je zeker of er niet nog 1 is

• ThaHandy
  • Laatst online: 03:02

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 12:47:
Beste helpers..

Ik zit met een probleem.. als ik een map aanmaak, en de naam ervan wil wijzigen, dan gaat alles goed totdat ik de naam opnieuw heb ingevuld..
Ik zie dan automatisch de tekst: nieuwe map terug komen, en als ik hem dan weer probeer te wijzigen, dan geeft ie aan:
Fout bij wijzigen van bestandsnaam of mapnaam: kan de naam van Nieuwe map niet wijzigen. De opgegeven bestandsnaam bestaat al. Probeer het opnieuw met een andere naam.

[..]

mvd Onnoman
das duidelijk :)

check of die man niet verborgen is :)
(verborgen bestanden @ explorer wil vaak niet :? , mijn ervaring)

of ga direct naar de map. in adresbalk drive:/map/sounds

[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 12-06-2004 13:02 ]

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51
Je kan een paar dingen doen:

- Verwijder de map en maak em opnieuw
- PC Rebooten
- Via cmd de mapnaam wijzigen
- Virusscanner er over heen halen
- Virusscanner even uitschakelen

Verwijderd

Ik neem aan dat je Windows XP gebruikt? Op zich komt me dit bekend voor. Sinds SP1 zit er een bug in aangaande file locking. Wellicht is je al eens opgevallen dat het 35 seconden duurt voordat je een file kunt deleten of aanpassen die je zojuist nog hebt benaderd? Download anders de patch Q811492 deze heeft in ieder geval voor mij het probleem verholpen.

Enne, ik neem natuurlijk aan dat je niet stiekum toch al een map met dezelfde naam op hetzelfde niveau hebt staan....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
SyphOn schreef op 12 juni 2004 @ 12:59:
Je kan een paar dingen doen:

- Verwijder de map en maak em opnieuw
- PC Rebooten
- Via cmd de mapnaam wijzigen
- Virusscanner er over heen halen
- Virusscanner even uitschakelen
Helpt allemaal weinig.. maar ik heb wel virussen ja.. heb zelf geen virusscanner.. maar voer er nu een uit via symantec.com,

dank je wel allen, maar het lukt nog steeds niet.. effe kijken wat er gebeurd als ik mijn virussen (probeer) te verwijderen, (dat kan toch ook zonder dat je een virusscanner hebt?)

Verwijderd

Heet 'ie wanneer je op F5 drukt nogsteeds "nieuwe map"?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 13:00:
Ik neem aan dat je Windows XP gebruikt? Op zich komt me dit bekend voor. Sinds SP1 zit er een bug in aangaande file locking. Wellicht is je al eens opgevallen dat het 35 seconden duurt voordat je een file kunt deleten die je zojuist nog hebt benaderd? Download anders de patch Q811492 deze heeft in ieder geval voor mij het probleem verholpen.
Geen probleem met verwijderen van bestanden of mappen.. maar
c:\sounds bestaat wel, maar blijft gewoon onzichtbaar..
zelfs met opties: start --> zoeken etc.. krijg ik hem niet te pakken..

Kan een virus zo dramatisch zijn dat zulke dingen kunnen gebeuren?

• ThaHandy
  • Laatst online: 03:02

ThaHandy

Discovery Channel

of install gewoon ff Total Commander *D 100x beter dan standaard verkenner (wel "view hide files" aanzetten :) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 13:02:
Heet 'ie wanneer je op F5 drukt nogsteeds "nieuwe map"?
Haha.. nee.. maar je bracht me wel op een ander idee.. ik kan de map wel benaderen via command!

Weet je hoe vaag.. ik doe c:\>cd sounds en hij staat er..
maar in deze computer of verkenner is deze nog steeds onzichtbaar

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 12 juni 2004 @ 13:08:
of install gewoon ff Total Commander *D 100x beter dan standaard verkenner (wel "view hide files" aanzetten :) )
geen optie.. ik ga het probleem niet verplaatsen

Verwijderd

offtopic:
waarom heb je geen virusscanner? je weet toch net zo goed als wij dat virussen je computer geweldig kunnen beschadigen..... :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 13:11:
offtopic:
waarom heb je geen virusscanner? je weet toch net zo goed als wij dat virussen je computer geweldig kunnen beschadigen..... :/
is het een must?

Verwijderd

Naar mijn mening wel...... En je hoeft echt niet vele euro's daar voor uit te geven... Sterker nog: helemaal niks! Ik ben zelf een verwoed Avast! gebruiker.
Dit is freeware en gewoon van internet af te halen... (20 mb of zoiets)
Probeer dit eerst maar is.. denk dat al veel schade kan voorkomen. En misschien lost het je probleem van die map ook nog wel op :P

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-04 09:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

zal wel niet. maar kijk eens of je hd vol zit. dan gaat windows ook erg vaag doen met oa dit soort acties

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 13:26:
[...]

Naar mijn mening wel...... En je hoeft echt niet vele euro's daar voor uit te geven... Sterker nog: helemaal niks! Ik ben zelf een verwoed Avast! gebruiker.
Dit is freeware en gewoon van internet af te halen... (20 mb of zoiets)
Probeer dit eerst maar is.. denk dat al veel schade kan voorkomen. En misschien lost het je probleem van die map ook nog wel op :P
heb last van: Spybot.worm

hoe kan je deze het makkelijkst verwijderen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even hier : http://securityresponse.s...data/w32.spybot.worm.html

Beetje [google=spybot.worm] had je ook een ziljoen resultaten gegeven :)

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 12-06-2004 14:30 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah.. dit is toch wel een redelijk basic niveau hoor. Als je last hebt van virussen of spyware is dat gewoon inherent aan vage problemen. Als je weet dat je daar last van hebt heeft het weinig zin om dit topic te openen; je kunt je computer namelijk gewoon niet meer vertruowen.

Kijk in ieder geval hier even naar: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.