[w2k3] VPN'etje opzetten wil nog steeds niet werken

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 15:35

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
ik krijg m'n vpn niet aan de praat :(

ik heb deze tut. gevolgd:
[rml][ 2003]Howto: Setup VPN server[/rml]
voor het opzetten van een vpn-server bij mij thuis onder windows server 2003 enterprise ed.

Ik heb 2 netwerkkaarten geinstalleerd en zijn allebei aangesloten aan m'n Speedtouch 510 4-poorts adsl router.

Ik heb port 1723 (tcp) geforward naar het ip van de netwerkkaart die de vpn verbinding moet maken. (10.0.0.154)

de internetnetwerkkaart heeft ip 10.0.0.151. subnet 255.255.255.0, standaardgateway en 1e dns 10.0.0.138

de vpn-verbinding heeft dus een ander ip, rest is het hetzelfde, eerst had ik niks staan bij standaardgateway maar dat maakte niks uit

Probleem is namelijk dat als een vriend van me over internet m.b.v. deze tut.
HOWTO: Windows VPN verbinding maken
connectie probeert te maken, is dat ie blijft hangen bij het zoeken naar een vpn server op mijn ip

om m'n ip te checken en kijken of iets goed is geforward kijk ik hier:
http://www.preinheimer.co...ontest/connectiontest.cgi

is het invullen van dit ip wel goed, of moet er nog meer informatie gegeven worden, bijvoorbeeld het interne ip?

kan iemand mij tips geven?

www.nintendocasemods.com

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
waarom heb je 2 netwerk kaarten geconfigged?

is helemaal niet nodig

die moet je wel doen als je gebruik maakt van de bridge functie van je alcatel, maar zoals je hem nu draait niet

vergeet niet dat je voor pptp 2 dingen moet doen, gre (prot 47) open zetten en 1723 doorzetten naar je w2k bak

ook moet je als je basic firewall gebruikt de poorten open zetten in rras

krijg je nog wat foutmeldingen?

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Dus kan het wel gewoon met 1 netwerkkaart? Met 1 netwerkkaart kan ik namelijk niet eens die wizard opstarten. Of hoeft er maar 1 kabel in?

En waar en hoe stel ik die prot 47 dan? Ik kan volgens mij alleen tcp of udp bij de NAT-settings doen, of moet ik ergens anders zijn?

ik heb gewoon de firewall van de router aanstaan, in windows zelf niet.

trouwens heb ik de default server op het vpn-netwerkkaart ip ingesteld maar werkt nog steeds niet

[ Voor 13% gewijzigd door Digital-DNA op 12-06-2004 16:38 ]

www.nintendocasemods.com

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Okay het is me gelukt (denk ik) om die prot 47 te activeren via wat telnet-commands.

Maar ik heb nu een heel ander probleem (waar ik al vaker last van had): als ik de service activeer dan doet mijn internet het niet meer. Als ik de RAS weer uitschakel kan ik ook weer internetten...

Ik heb gewoon braaf de netwerkkaart toegewezen die niet voor het internet wordt gebruikt.

weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

www.nintendocasemods.com