Toon posts:

Netwerk Drivers gezocht !

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelfde probleem als GeeBee 4 weken geleden, ik hoop dus ook dat hij de drivers al heeft gevonden en mij even de URL kan geven waar ik de kan downloaden.... ?

Ik heb dus ook een IBM Thinkpad laptop. Onder WinXP krijg ik de netwerkkaart niet aan de praat. Installatie via Nieuwe Hardware geeft steeds een foutmelding en de juiste drivers zijn niet in XP te vinden.

volgens GeeBee is het een:

Ambit combo LAN/Modem.
Serienummer: Ambit 08k 3252.

Laptop: IBM Thinkpad A21M

Gezocht en niets gevonden op:

GoT
Google
IBM
Ambit
Microsoft
Driverguide

Verwijderd

als jullie geduld hebben tot maandag, zal ik eens even kijken wat ik kan regelen voor jullie. Dan komen de drivers eraan ;) Ja, bij IBM vandaan. Heb daar nog een paar maatjes rond lopen :Y)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

en als je gewoon het type nummer op http://www-1.ibm.com/support/us/all_download_drivers.html invoert? krijg je dan geen goeie drivers?

overigens niet zo netjes om een topic te kicken _en_ en een nieuw te openen.
[rml]Albert020 in "[ Driver gezocht]"[/rml]

[ Voor 55% gewijzigd door PipoDeClown op 12-06-2004 10:32 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou heel mooi zijn als je dat kon regelen visjesoft daar _/-\o_ ik je voor :)

Verwijderd

Ik heb even bij IBM rondgesnuffeld, is dit wat?
http://www-1.ibm.com/supp...cs=utf-8&cc=nl&lang=nl+en

Verwijderd

Kijk eens naar de volgende link:

http://www-1.ibm.com/supp...US&cs=utf-8&cc=us&lang=en

Wat ik op IBM heb kunnen vinden is dat er of een Intel PRO Mobile adapter inzit, of een 3Com MiniPCI.

Heb je al eens naar de PCI Vendor identification gekeken?

Intel = 0x8086
3Com = 0x10B7

w00t!! Iemand was me al voor.... 8)7 Nouja, danmaar dubbelop!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou er zit zeker geen 3 Com of Intel in hoor heb die drivers gisteren al geinstalleerd en die werken geen van Twéé !

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 09:02
Ik denk dat de bovenstaande link (die al een paar keer gemeld is :P) niet correct is. Lees ff de notes:
*1: Japanese models only (Windows Me, 2000 and XP support only).
Dus ik vrees dat enkel de japanse modellen die 3com-kaart aan boord hebben. Maar ik kan natuurlijk ook volledig verkeerd zijn.

Trouwens, op de support & download pagina van IBM kan je een automatische detectie van jouw hardware laten uitvoeren. Dit kan misschien wel handig zijn?
http://www-1.ibm.com/support/nl/all_download_drivers.html

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Laagvliegerke schreef op 12 juni 2004 @ 10:38:
Ik denk dat de bovenstaande link (die al een paar keer gemeld is :P) niet correct is. Lees ff de notes:

[...]

Dus ik vrees dat enkel de japanse modellen die 3com-kaart aan boord hebben. Maar ik kan natuurlijk ook volledig verkeerd zijn.

Trouwens, op de support & download pagina van IBM kan je een automatische detectie van jouw hardware laten uitvoeren. Dit kan misschien wel handig zijn?
http://www-1.ibm.com/support/nl/all_download_drivers.html
tja aangezien TS geen typenummer opgeeft blijft het gokken

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd maar hij kan dat niet bij dit model krij ik dan als melding in me scherm ?

• D-Three
Gewoon ff wacht op visjesoft, zou ik zo zeggen :)
Je kan natuurlijk ook altijd nog eens mailen naar IBM!

Verwijderd

ja, moet wel gaan lukken lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jullie url's gebrobeerd eb ook drivers gedownload eb geinstalleerd maar geen van allen werkt, dus ik wacht denkt ik even tot Maandag op VisjeSoft en of als iemand nog een poging wil wagen dan zal ik die driver ook gewoon proberen.
Maar ik denk zelf dat ik tot nu toe wel alles geprobeerd heb pffffffffff 8)7

Verwijderd

Je kunt op part nummer zoeken op de ibm site.. Heb je ergens de volgende info kunnen vinden:
Ethernet card bar code sticker on the underside FRU xxaxxxx ?

Als je het part number hebt kun je hier zoeken:
http://www-1.ibm.com/support/us/all_download_drivers.html

succes !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Bar code ingevoerd op de URL die jij mij gaf maar daar klan ie niks mee hoor wel met model nummer 2628 maar daar heb ik alle drivers voor verschilende ethernet kaarten al geprobeerd en geen 1 werkt er ?
Ik heb een:

IBM Thinkpad model A21m type 2628

Verwijderd

Ik bedoelde meer specifiek het partnumber van de ethernet card zelf.. althans dat maak ik hieruit op:

... dus niet het model notebook maar echt het type ethernet card..

• D-Three
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 11:39:
Ik heb de Bar code ingevoerd op de URL die jij mij gaf maar daar klan ie niks mee hoor wel met model nummer 2628 maar daar heb ik alle drivers voor verschilende ethernet kaarten al geprobeerd en geen 1 werkt er ?
Ik heb een:

IBM Thinkpad model A21m type 2628
Kan het zijn dat er nog een nummer (=model-type) achter die 2628 (=machine-type) moet?
Kijk hier ff:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het is Type 2628 model FSG en dan komt het S/R

deze heb ik allemaal al geprobeerd :

Ethernet driver for 3Com 10/100 Mini PCI combo card for DOS/Windows 95/98/Me/NT4.0/2000/XP - ThinkPad A2*, A30, T2*, X2*, TransNote

Modem driver (Lucent AL or Intel PRO/100 SP combo card) for Windows 2000/XP - ThinkPad 600X, A2*, A3*, T2*, X2*, TransNote

Modem driver (Xircom Mini PCI combo card) for Windows 2000/XP - ThinkPad A2*, T20, T21, X20, TransNote

Geen van alle werkt er dus !

Maar volgens GeeBee is het een:

Ambit combo LAN/Modem.
Serienummer: Ambit 08k 3252

En hier kan ik dus helemaal nergens drivers voor vinden 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 12:06 ]

• D-Three
Die FSG lijkt me wel iets :) Want in een pdf-file kon ik dit vinden:
2628-FSG TA1FSxx Pentium III 750 64MB XGA 15.0” 20.0GB CD-ROM modem/Intel Ethernet Windows 98 SE
Het zou dus modem/netwerkkaart zijn van Intel. Waarschijnlijk gemaakt door Ambit maar met een Intel-chipset. Denk ik zo... :P

edit:
Trouwens dit al gelezen?
Windows XP installation supplement files - ThinkPad General
Je moet blijkbaar nog een aanpassing doen in de registry met dit notebook om probleemloos te kunnen werken. Geen idee wat het precies doet.

Er staat ook een link op die pagina die interessant kan zijn:
Find drivers relevant to your computer

[ Voor 49% gewijzigd door D-Three op 12-06-2004 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
De specs kloppen in iedergeval wel van de Laptop :)
Nu ook maar hopen dat het een Intel kaartje is ik ga nog even iets proberen !

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36

grimson

domeingrommer

Probeer deze eens inderdaad
Proset 8.4 van Intel ftp://aiedownload.intel.com/df-support/4275/eng/pro2kxp.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb um gebrobeerd maar deze werkt ook niet !
Nu zat ik net even in de BIOS te kijken bij Netwerk en toen zag ik dat er een
RPL Token Ring 16 PCI in moet zitten, die zit ie in iedergeval in de BIOS ?
Nu heb ik even zitten zoeken voor de drivers van dit kaartje voor XP maar kan die nergens vinden en voor voor Win 2000 kan ik ze nergens vinden ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht wel effe tot maandag op visjesoft, ben zeer benieuwd of hij met de werkende driver komt :) :) :)

• dion_b
  • Laatst online: 13:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt al een andere topic gekicked, ga daar maar in verder...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.