Toon posts:

MSN toekennen ISDN Adapter (W2k3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk naar een tijdje zoeken op mijn server RRAS draaiend gekregen en ingesteld. Ook de ISDN adapter heeft RRAS in zich opgenomen.

Weet iemand alleen hoe ik een MSN nummer toeken aan de ISDN adapter zodat inkomende oproepen door de server aangenomen worden om een inbelverbinding tot stand te brengen?

Zowel annaloog als met ISDN moet er gebeld kunnen worden naar bijvoorbeeld 010 1234 567...... Met een gebruikersnaam en wachtwoord moet ik vervolgens kunnen inbellen.

Groeten,

Hamesx

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Analoog inbellen op een ISDN kaart lukt je afaik weet niet zomaar.

Je zult dan 3rd party software moeten gebruiken voor de omzetting V90-ISDN (modem emulatie) zoals bv RVSCom, of een echte isdn SERVERkaart hebben, die dit hardwarematig doet.

Onder Win2k stelde ik de MSNnummers in bij de eigenschappen van de ISDN kaart, onder app.beheer.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 12 juni 2004 @ 10:56:
Analoog inbellen op een ISDN kaart lukt je afaik weet niet zomaar.

Je zult dan 3rd party software moeten gebruiken voor de omzetting V90-ISDN (modem emulatie) zoals bv RVSCom, of een echte isdn SERVERkaart hebben, die dit hardwarematig doet.

Onder Win2k stelde ik de MSNnummers in bij de eigenschappen van de ISDN kaart, onder app.beheer.
Een beetje ISDN kaart heb je tegenwoordig geen RVS com meer voor nodig wil je die modem emulatie laten uitvoeren. Windows neemt automatisch al drivers in zich op om de ISDN Adapter te gebruiken als annaloog apparaat.

Ik zal eens kijken of het lukt onder App. Beheer de MSN in te stellen.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb eindelijk naar een tijdje zoeken op mijn server RRAS draaiend gekregen en ingesteld. Ook de ISDN adapter heeft RRAS in zich opgenomen.

Weet iemand alleen hoe ik een MSN nummer toeken aan de ISDN adapter zodat inkomende oproepen door de server aangenomen worden om een inbelverbinding tot stand te brengen?

Zowel annaloog als met ISDN moet er gebeld kunnen worden naar bijvoorbeeld 010 1234 567...... Met een gebruikersnaam en wachtwoord moet ik vervolgens kunnen inbellen.
Je schrijft niet wat voor kaart je hebt...

Voor complexere toepassingen is een Eicon Diva Pro een van de beste kaarten die er zijn. De software support is zeer compleet. Het zijn eigenlijk ook hele prijzige kaarten, maar tegenwoordig zijn ze vaak voor hele mooie prijsjes 2de hands te krijgen. Er zijn veel losers die niet weten wat ze in handen hebben en het ding voor 5 of 10 euro van de hand doen. (nieuwprijs is 100-200 euro).

De goedkope ISDN kaartjes kun je eigenlijk alleen gebruiken om mee uit te bellen.