Inkomsten via een site

Pagina: 1
Acties:

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik wil binnenkort een site opzetten waar gebruikers een account kunnen aanmaken en gebruik kunnen gaan maken van diensten die ik aanbied. Nu vroeg ik mij af, wat is tegenwoordig nou nog rendabel om server kosten eruit te krijgen?

Ik zat te denken aan Banners of Premium Acces voor betalende gebruikers maar in de search kwam ik topics tegen (die overigens uit 2001 stamde dus niet meer zo accuraat zijn) die melde dat de banner markt heel slecht is o.i.d.

Waar moet ik nou aan denken als ik banners ga plaatsen? 0,1 cent per view ofzo?

Wat zou een hedendaagse goede lucratieve manier zijn om beetje centjes te verdienen of ten minste server kosten eruit te halen? :)

alvast bedankt

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die diensten, zijn die gratis?
Je zou dan inderdaad banners (google ads?) kunnen plaatsen en een linkje naar PayPal voor donaties etc.

Als de diensten niet gratis zijn, kun je nog steeds banners plaatsen, alleen loop je dan het risico dat je voor je concurent aan het adverteren bent, en dat lijkt me niet de bedoeling :D

Over wat het nou oplevert zou ik niet weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 12-06-2004 04:11 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

Verwijderd

Van de diensten die je aanbied betaalde diensten maken? Anders echt banners! :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als je goede diensten bied zijn er mensen bereid te betalen...als ze dat op een normale manier kunnen doen ( dus niet alleen VISA ofzo )

Ook zal er concurrentie zijn/komen.... dus weet wat je aanbiedt en bereidt je voor op verlies het eerste jaar!

There is no place like ::1

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
swampy schreef op 12 juni 2004 @ 04:50:
Als je goede diensten bied zijn er mensen bereid te betalen...als ze dat op een normale manier kunnen doen ( dus niet alleen VISA ofzo )

Ook zal er concurrentie zijn/komen.... dus weet wat je aanbiedt en bereidt je voor op verlies het eerste jaar!
Bij bijv. Tradedoubler kan je banners halen, hier krijg je ongeveer bij de meest betalende banner 6 ct. per klik op de banner.
Bij bijv. Ebay krijg je 3, 50 per iedereen die zich via jou aanmeld.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat je jezelf niet te veel moet voorstellen bij inkomsten uit banners. Bij mij is het ongeveer om de 500 a 600 views dat er iemand op een banner klikt (0,2 %)

Misschien dat je met iritante flashbanners dwars door de inhoud van de site heen een hogere klik-ratio kunt halen (omdat sommige mensen die geiriteerd weg proberen te klikken) maar dan heb je weer kans dat je bezoekers wegblijven (omdat ze zich er aan iriteren).

[ Voor 1% gewijzigd door Marzman op 12-06-2004 10:58 . Reden: rekenfoutje ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Marzman schreef op 12 juni 2004 @ 10:57:
Ik denk dat je jezelf niet te veel moet voorstellen bij inkomsten uit banners. Bij mij is het ongeveer om de 500 a 600 views dat er iemand op een banner klikt (0,2 %)

Misschien dat je met iritante flashbanners dwars door de inhoud van de site heen een hogere klik-ratio kunt halen (omdat sommige mensen die geiriteerd weg proberen te klikken) maar dan heb je weer kans dat je bezoekers wegblijven (omdat ze zich er aan iriteren).
Dat mensen om zo'n flashbanner wegblijven zal wel meevallen denk ik, maar als je een goede site hebt die veel bezoekers trekt zul je wel een sponsor kunnen aantrekken gewoon ff een pop-up of banner op de site. Je hebt toch ook van die site's waar je zo'n banner vanaf kan halen en als je hem op je site zet en iemand klikt erop dat je dan geld krijgt? werkt dat niet?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
ik denk dat ads by google het beste is , zijn iig niet irritant en zijn (een beetje ) relevant

LinkedIn
BlackIntel

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:37

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zou me niet te veel voorstellen van bannering op kleine sites, althans niet volgens een cost per view model. Dat is zowel voor jou als voor een adverteerder alleen interessant als je grote aantallen views hebt. Stel dat je er 1000 views per dag hebt, als je dan 1 cent per view vraagt verdien je een euro per dag....wooohooo 8)7
De bannermarkt is tegenwoordig zeer goed, maar dan alleen voor sites die een goed publiek hebben en die forse aantallen views genereren.

Kleinere websites kunnen beter een andere manier zoeken. Je kunt je aanmelden bij programma's zoals Tradedoubler of Mbuyu, of bijvoorbeeld bij Google Ads. Dan komt een adverteerder niet specifiek naar jouw site toe, maar kun je advertentiemateriaal van de adverteerder plaatsen tegen een vaste vergoeding. Het grote nadeel hiervan is dat een adverteerder alleen betaald voor daadwerkelijk meetbaar resultaat: je krijgt geld per click of per lead (verkocht product, aangevraagde informatie, dat soort dingen)
Dat kan aardig oplopen, maar als er geen resultaat is verdien je ook niks (en dat terwijl de adverteerder wel exposure krijgt)

Ik denk dat het verstandiger is om bedrijven tegen betaling te laten adverteren op jouw site, maar dan eerder als een soort sponsor. Voor een redelijk klein bedrag (paar honderd euro bijvoorbeeld) krijgt de adverteerder een permanente advertentiepositie op jouw site. Per view of per click levert dat je misschien weinig op, maar het is denk ik wel kansrijker.

Bezoekers laten betalen voor een dienst is ook een manier, maar dat brengt behoorlijk wat administratieve rompslomp met zich mee.

• killingdjef
Zoveel antwoorden had ik niet verwacht! :D
bedankt alvast! :*)

Ik had nog een paar vraagjes hierover. Zo is het dus zo dat wanneer je clickt bij google adds, dat je dan geld krijgt. Nu vroeg ik mij af. Wat nou als je iets inbouwt in je site dat als men er op klikt ze een kleine beloning krijgen? Ik heb zoiets wel eens gezien bij die online tekst spelletjes.

Als je clickt op een banner krijg punten erbij ofzo. Zou zoiets ook legaal zijn als ik zoiets op een site zou zetten? Bijvoorbeeld uh.. 10,000 clicks = 1 euro korting :P

Verder is me nog steeds niet echt duidelijk hoeveel een ad opbrengt mocht iemand er op clicken :)
En wat een pay-per-view ad zou opbrengen.

Als mijn ideetje aanslaat gok ik dat er zo'n 1,000/2,000-10,000/20,000 gebruikers gebruik willen maken van mijn diensten dus eigelijk is het iets meer dan een eigen prive sitetje :)

Alvast bedankt! :)

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 22:52
killingdjef schreef op 12 juni 2004 @ 12:05:
Ik had nog een paar vraagjes hierover. Zo is het dus zo dat wanneer je clickt bij google adds, dat je dan geld krijgt. Nu vroeg ik mij af. Wat nou als je iets inbouwt in je site dat als men er op klikt ze een kleine beloning krijgen? Ik heb zoiets wel eens gezien bij die online tekst spelletjes.

Als je clickt op een banner krijg punten erbij ofzo. Zou zoiets ook legaal zijn als ik zoiets op een site zou zetten? Bijvoorbeeld uh.. 10,000 clicks = 1 euro korting :P
Dat is absoluut verboden, moet je maar even in de algemene voorwaarden kijken, zou me verbazen als het er niet in stond.

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Het nadeel van Google Ads vind ik dat het

1. Er lelijk uitziet, en
2. Omdat er in het "venster" van Google Ads links staan die relevant zijn aan jouw site. Dat betekent dus dat jouw concurrenten op jouw site een plaatsje krijgen. Niet echt handig.

Verwijderd

Ach vroeger wilde ook iedereen het op zijn site omdat men dacht er letterlijk rijk van te worden. Ik denk dat uiteindelijk niemand er iets aan heeft verdient behalve het bedrijf waarvoor geadverteerd werd.

• killingdjef
rjongen schreef op 12 juni 2004 @ 12:41:
Het nadeel van Google Ads vind ik dat het

1. Er lelijk uitziet, en
2. Omdat er in het "venster" van Google Ads links staan die relevant zijn aan jouw site. Dat betekent dus dat jouw concurrenten op jouw site een plaatsje krijgen. Niet echt handig.
Hoe zou je dan mogelijke adverteerders kunnen vinden? Gewoon een email droppen bij een bedrijf dat je een website hebt waar X aantal mensen per dag langs komen en dat je nog adverteerders zoekt ofzo? :)
Pagina: 1