Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vibrerende controller maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heeft iemand enig idee hoe ik een vibrerende controller maken kan? Zijn hier misschien standaard modules voor te koop? Ik heb gezocht via google maar ik kan er niet veel over vinden.

De bedoeling is dat de controller begint te trillen wanneer er in Macromedia bijvoorbeeld een bepaalde frame getoond wordt. Iemand enig idee hoe ik dit maken kan?

Daarnaast wil ik ook weten of iemand suggesties heeft voor knijp/druksensoren die ik in dezelfde controller wil stoppen. Hierbij is de bedoeling simpelweg dat de controller als een knop werkt wanneer erin geknepen wordt. Het knijpsysteem moet dus moet dus rondom de stick komen te zitten.

Thnx,

Tjendol.

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

kijk is bij trilmotoren voor mobiele telefoons, dat werkt vast ook wel bij andere apparatuur (weet niet op welk voltage ze werken)

bijvoorbeeld bij stuntprijzen.net (klik)

jammer dat ze met frames werken, voor complete site klik hier, dan in het menu: onderdelen -> en dan helemaal onderaan "Tril motoren (vibra)"

nog een paar tips:
- niet te strak vast zetten
- direct op behuizing van controller monteren voor beste tril effect

Verwijderd

Neem een motortje met een gewichtje aan de as, die _niet_ in balans is. Hierdoor heb je een simpele vibratiemotor. Aansturen kan op velerlei manieren: usb, serial, midi/joystick, parallel etc. Zie onder andere De Parallelle poort FAQ

Wat betreft je druksensoren, neem eens een kijkje bij de diverse IC fabrikanten, zoals Maxim. Bij de datasheets zitten vaak goede voorbeeldschema's. Het moeilijkste zal imo zijn om het sensorvlak goed te molden en dat de sensor niet bij normaal vastpakken moet reageren.

Verwijderd

Topicstarter
thnx gasten, hier heb ik zeker iets aan!

• saftaplan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Kan je ook een trilmuis maken? Die Logitech iFeel zijn veel te duur! :X

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59
Het is ook mogelijk om een Xbox controller om te bouwen en op je USB poort aan te sluiten. Misschien is er daarmee ook iets mogelijk. Je hebt iig een stevige rumble :P

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, ja dat moet idd kunnen. alleen heb ik die niet en moet ik hem dus zelf bouwen.

Iemand nog een idee hoe je die vibramotoren zou kunnen triggeren als ze in je controller zitten?

Moet ik dan met microcontrollers en programmeren aan de gang of kan het eenvoudiger?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 17:14
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 14:55:
Hahaha, ja dat moet idd kunnen. alleen heb ik die niet en moet ik hem dus zelf bouwen.
Iemand nog een idee hoe je die vibramotoren zou kunnen triggeren als ze in je controller zitten?
Moet ik dan met microcontrollers en programmeren aan de gang of kan het eenvoudiger?
Via de paralelle poort kun je heel eenvoudig een relais .i.d. schakelen. Via USB kan de met de juiste spullen ook.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
De spanning van je lpt poort zal te zwak zijn om hem lekker te doen draaien, dus je zult idd met een relaisje moeten werken welke je via de paralelle poort kan schakelen.
Het lijkt me alleen niet mogelijk om dit vanuit een Flash app te doen...

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
frickY schreef op 14 juni 2004 @ 20:00:
De spanning van je lpt poort zal te zwak zijn om hem lekker te doen draaien, dus je zult idd met een relaisje moeten werken welke je via de paralelle poort kan schakelen.
Het lijkt me alleen niet mogelijk om dit vanuit een Flash app te doen...
Tuurlijk kan dit wel... Je pakt een progje waarmee je die motor aanstuurt (bv Discolitez) koppel daar een toetsen combi aan... en prog in flash dat een knopje van flash word gekoppelt aan die toetsencombi

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Blijkbaar is er het 1 en ander veranderd sinds Flash 5.. de versie die ik redelijk beheersde =)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het alleen via de parallelle port en niet via bijvoorbeeld USB?

Verwijderd

bij www.voti.nl hebben ze ze ook volgensmij(http://www.voti.nl/winkel/p//MOT-2.html)
via usb moet ook mogelijk zijn, misschien een uc ertussen enzo..

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 01:00

Addict

Het leven is een plak kaas.

edit:
hoi,

Een begroeting is niet noodzakelijk :)

Addict

Pagina: 1