Toon posts:

ATI Radeon x800 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Right,

Ik ga deze videokaart aan het einde van de maand kopen. 600 euro.
Nou wat ik me afvraag, Zal het in principe op een Pentium-4 2.8ghz moeten lopen? Redelijk nieuwe computer. Weet alleen absoluut niet welk moederbord erin zit.
Maar zal het in principe in de pc passen en op zn volle kwaliteit werken?
Deze vraag vindt ik heel belangrijk, Vandaar dat ik het hier MOEST vragen.
600 euro is niet niks, Dus sorry als dit een domme vraag is.. Maar ik heb weinig verstand hier van.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, hangt van de game af....enzo

Tja de kaarten van tegenwoordig kunnen heel veel aan en bij mij is vooral de CPU een limitatie in bepaalde games..maar alweer..in BEPAALDE games. Zoals Unreal Tournament 2004 :-)

Ach ik klaag niet, AAx6, Aniso 16x .... mmm... nope... niet slecht

Vaak kan ik spellen spelen op 4xAA 4x Aniso zonder problemen en dat is lekker hoor.. nope niet te klagen!

[ Voor 22% gewijzigd door swampy op 12-06-2004 01:56 ]

There is no place like ::1

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 01:50:
Right,

pricewatch: ATi Radeon X800 Pro 256MB DDR (AGP, DVI)

Kijk eens naar die prijs... :X

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Right,

Nou wat ik me afvraag, Zal het in principe op een Pentium-4 2.8ghz moeten lopen? Redelijk nieuwe computer. Weet alleen absoluut niet welk moederbord erin zit.
Maar zal het in principe in de pc passen en op zn volle kwaliteit werken?
Deze vraag vindt ik heel belangrijk, Vandaar dat ik het hier MOEST vragen.
600 euro is niet niks, Dus sorry als dit een domme vraag is.. Maar ik heb weinig verstand hier van.
Ja dat zal hoogstwaarschijnlijk makkelijk werken.
Je moet gewoon een beetje goede voeding hebben.
Of de kaart vol benut wordt? Meestal is de processor de bottleneck...maar daar zou ik me geen zorgen over maken.

Over die 600 euro voor de kaart, als ik jou was zou ik nog ff wachten totdat hij goed leverbaar is. Als het goed is wordt die prijs dan weer een beetje acceptabel.
600 euro is nl. de prijs voor een x800xt 8)7

Je moet het natuurlijk zelf weten.

EDIT
hehe er zijn nog mensen wakker.... :+

[ Voor 3% gewijzigd door J0J0 op 12-06-2004 02:00 ]

specs

Verwijderd

swampy schreef op 12 juni 2004 @ 01:55:
Mmm, hangt van de game af....enzo

Tja de kaarten van tegenwoordig kunnen heel veel aan en bij mij is vooral de CPU een limitatie in bepaalde games..maar alweer..in BEPAALDE games. Zoals Unreal Tournament 2004 :-)

Ach ik klaag niet, AAx6, Aniso 16x .... mmm... nope... niet slecht

Vaak kan ik spellen spelen op 4xAA 4x Aniso zonder problemen en dat is lekker hoor.. nope niet te klagen!
Wat heeft hij nou aan dit antwoord? Je vermeld geen eens je specs?!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

lol 600 euro?

Waar koop je hem zo duur man? Het is rond 400 euro op dit moment. Beetje patsen mag maar wel beetje zelf onderzoek doen hoor. Check anders review van X800 dan zie je ook meteen welke specs ze gebruikt hebben.

Lucky Goldstar

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 01:58:
[...]

Wat heeft hij nou aan dit antwoord? Je vermeld geen eens je specs?!
Omdat ik geen X800 Pro heb heeft hij weinig aan specs, en specs zitten nog in mijn signature ook!

Maar okay, he hebt gelijk, mijn 2Ghz processor limiteerd inderdaad mijn 9800 Pro ervan om in UT2004 hogere framerates te halen...

Ik klaag daartegen niet met de framerate die ik wel haal!

There is no place like ::1

Verwijderd

DJkim schreef op 12 juni 2004 @ 02:00:
.... Check anders review van X800 dan zie je ook meteen welke specs ze gebruikt hebben.
Ben hopelijk een beetje aan het helpen.

http://www.vr-zone.com/?i=888&s=1 (Sapphire)
http://www.dark-tweaker.com/betadriver-for-x800pro.htm (verschillende drivers getest)
http://www.vr-zone.com/?i=855&s=1 (Ati)
http://www.digit-life.com...gffx/nv40-rx800-5-p1.html (X800 XT vs GeForce 6800 Ultra: Part 5)
http://www.hardocp.com/article.html?art=NjI4 (VisionTek Xtasy)
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=634 (Sapphire)

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

swampy schreef op 12 juni 2004 @ 02:01:
[...]

Omdat ik geen X800 Pro heb heeft hij weinig aan specs, en specs zitten nog in mijn signature ook!
Ja het zou makkelijker zijn als je ze gewoon postte of verwees naar je sig. :X

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies guys :) 600 euro is ie op www.alternate.nl.. Mja, Toch maar ergens anders halen dan.
Is ie dan al te koop hier in Nederland? Aan het eind van de maand haal ik em.
We hebben het hier wel over de Sapphire ATi x800 Pro hé? :)

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 02:27:
Bedankt voor de replies guys :) 600 euro is ie op www.alternate.nl.. Mja, Toch maar ergens anders halen dan.
Ik weet niet wat je voor games wilt gaan spelen? HL2 ? Kan je net zo goed voor een Ati 9800pro gaan + - 200€, waarom het nieuwste van het nieuwste als je er toch nog niks mee kan.

su6 dit is alleen maar een tip waar je waarschijnlijk geen spijt van krijgt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 02:27:

Verwijderd

Topicstarter
NIet alleen HL2, Komen superveel goeie games uit.
Kan de kaart ZEKER een jaar of 2 GOED gebruiken.
Over een jaar krijg je spellen uit waar je ECHT, GOEIE kaarten voor moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ga em morgen via PC-Megastore bestellen.
Bedankt voor de replies :)

• HellBeast
  • Laatst online: 12-08 04:53

HellBeast

Oh My GoT!

Op zich geen stomme vraag van de TS. Ik zit met een soortgelijk iets. Ik heb nu een P4 2,53 Ghz@2,8Ghz met 1 gb aan PC2100 ram op een Asus P4B533-E mobo en ga ook aan het eind van het jaar een nieuwe kaart kopen. Ik wil dus graag een X800XT halen, maar ik vraag me af of mijn PC een flinke bottleneck gaat worden. Dus misschien is het wel verstandiger om een X800Pro te halen vanwege de CPU (+mem?). :/

Ik heb nu een 9800Pro@XT en haal ongeveer 6200/6300 3dmarks2003.
Deze vraag heb ik ook weleens in het Algemene Ati Discussie topic gesteld, maar toen heb ik er ook geen bevredigend antwoord op gekregen. Ik heb zelf wel zowat alle reviews gelezen van de X800's, maar daar gaan ze altijd uit van een monster setup wat allemaal nieuw en snel is. (Mensen zijn meestal niet geinteresseerd in een review met een nieuwe videokaart in een wat oudere pc blijkbaar)

Volgend jaar ga ik weer meedoen met een PC prive, maar dan zal alles PCI-Express worden wat ik ga halen. O-)

Beauty is in the eye of the beerholder

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
je merkt dus idd dat een slome cpu echt een bottleneck gaat worden , heb hem u in 2 systemen getest de x800pro@xt , in een barton 2350mhz (3xniks) en in een amd64 bak op 2600mhz , daar scoorde hij dus echt veeel en veel hoger :)

dus een goede cpu is echt aan te raden

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 18:37
swampy schreef op 12 juni 2004 @ 02:01:
[...]

Maar okay, he hebt gelijk, mijn 2Ghz processor limiteerd inderdaad mijn 9800 Pro ervan om in UT2004 hogere framerates te halen...

Ik klaag daartegen niet met de framerate die ik wel haal!
9800 pro voor ut2004 is niet genoeg en zeker weten niet met 4x AA en 4x AF, dus "Tevreden" is duidelijk een eige mening :p

ik kan dit zegen omdat ik zelf OP dit moment ook een 9800 heb en goed geocéd.
(ik ga duidelijk een x800 XT halen.. zodra dat ding nou is een keer leverbaar is...)

on topic:
je hebt een 2.8 p4 dit is niet slecht en zal in de meeste gevallen geen bottleneck zijn voor een x800 pro (maar het hangt ook af van de game). je moet wel een agp x800 pro nemen ipv een pci-x (dit kan je zien als een tegenvaller sins agp maar 8x is en pci-x 16x) dit is mbord based...
En kijk ff op www.tweakers.net pricewatch .. 600 euro is duidelijk te duur
goeie kaart :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep natuurlijk, Zit een AGP slot in tot 8x. Dat is dus op zich geen probleem :).
Met AA+AF Krijgt Far Cry een fps van rond de 70 volgens een paar reviews. Wat dus absoluut heel goed is.

Verwijderd

dat wordt aardig wat vakantiewerk voor de arme, arme preatorian :P

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Right,

Nou wat ik me afvraag, Zal het in principe op een Pentium-4 2.8ghz moeten lopen?
Ik denk dat je het antwoord het beste in deze test kan vinden:

http://www.firingsquad.com/hardware/x800_pro_pentium4/

Dit is een CPU scalingtest van de X800Pro op verschillende P4s. Een aantal screens:

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/x800_pro_pentium4/images/nascarq1024.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/x800_pro_pentium4/images/nascarq1600.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/x800_pro_pentium4/images/tr1024aa.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/x800_pro_pentium4/images/ut10244xaa8xaniso.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/x800_pro_pentium4/images/fc1024.gif

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

goeie tip! jammer dat ze de x800xt review nog niet hebben.

Verwijderd

Dus gemiddelt met een p2.6 zit je goed met deze kaart zo te zien, moet lukken! :)

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

De testsetup had ook maar 512 mb. Heb je meer, dan zul je ook wat hoger uitkomen. Farcry is bijvoorbeeld al een behoorlijke geheugenverzwelger.

Verwijderd

Topicstarter
512 DDR PC3200 400mhz.

Als ik geheugen tekort kom sluit ik wel wat proggries :) En koop ik later Evt. EEn 512mb stick :)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Tjah als je Farcry met alles op high wil spelen en zonder dat er de hele tijd geswapped wordt moet je toch echt meer dan 512mb hebben. Kan je nog zoveel proggies sluiten, dat helpt echt geen ruk.
Eigenlijk wel een must dus als je zo'n videokaart heb samen met een lekkere cpu. Gaan je games alsnog schokken omdat je geheugen tekort komt. Zonde natuurlijk :)
en wat kost nou een beetje geheugen.

Wel rekening houdend dat er genoeg spellen zijn die meer dan genoeg hebben aan 512MB en het dus geen zak uitmaakt of er meer in zit. Echter kan je de komende tijd genoeg spellen verwachten waarbij 512MB te weinig is in combinatie met een snelle videokaart. Vooral omdat je juist met een snelle videokaart alle details aan wilt hebben. Je videokaart kan het dan makkelijk aan, maar je werkgeheugen kan niet alle info opslaan en moet swappen van tijd tot tijd.

Ik zou dus zeggen, speel je veel games en heb je vaak de snellere hardware in huis, zorg dan ook voor 1024MB (2x 512 Dual channel) en uiteraard op minimaal 400MHz :)
En laat het ook werkelijk op 400+MHz draaien en ga niet PC3200 in je pc stoppen terwijl het ondertussen op 333MHz loopt heh :)

[ Voor 52% gewijzigd door BruT@LysT op 12-06-2004 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur zijn die dingen ongeveer? En maakt het veel uit als ik bv. PC3200 DDR 200mhz neem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje te surfen net, Beetje naar die kaart kijken.. Kom ik dit tegen:

ADDITIONAL POWER CONNECTION REQUIREMENTS
The RADEON™ X800 PRO must be connected to the computer? power supply to meet its performance and high-speed memory requirements.
In order to supply the ATI Graphics Accelerator card with the necessary power, we have included the Power Extension Cable.
Use the Power Extension Cable to connect the Radeon X800 PRO to the computer? hard Drive power connector.

1. Remove the power cable from the hard drive.
2. Connect the 4-pin connector of the Power Extension Cable to the RADEON™ X800 PRO power connector.
3. Connect the Power Extension Cable to the power supply connector.
4. Connect the Power Extension Cable to the Hard Drive connector.

Moet ik dat ook doen? Dat lijkt mij veel te moeilijk :/ Heb het niet zo met pc's ;)

• PilatuS
  • Niet online
volgens mij komt het er gewoon op neer dat je ff een 12 volt molex op de kaart moet prikken :)

Verwijderd

Topicstarter
Weer een domme vraag :( Maar wat houdt dat precies in?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 17:45:
Weer een domme vraag :( Maar wat houdt dat precies in?
er komen stekkertjes uit je voeding voor bijvoorbeeld de harddisk.. 1tje hier van sluit je aan op je kaart (mischien moet je is wat meer gaan leren over hardware ;))
(niet kwaad bedoelt btw)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja was ik zowieso al van plan :) Bedankt plus bedankt voor de tip :D

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij is het niet al te slim om 1x een topkaart te kopen voor veel te veel geld. Koop dan een kaart van 200-300 euro en een jaar of 2 jaar later weer 1. Je betaalt anders zoveel geld extra voor zo weinig extra performance..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Gizz schreef op 13 juni 2004 @ 00:42:
Volgens mij is het niet al te slim om 1x een topkaart te kopen voor veel te veel geld. Koop dan een kaart van 200-300 euro en een jaar of 2 jaar later weer 1. Je betaalt anders zoveel geld extra voor zo weinig extra performance..
En dan kun je alle nieuwe games NET niet geheel probleemloos op de hoogste settings draaien. Als je dat vervelend vind, ga je vanzelf voor een duurdere kaart. Het is een investering. Als jij veel fietst koop je ook een mooie Gazelle? ;)

Verwijderd

Topicstarter
X800 = 30% beter dan de 9800 XT, Dus nee.. Niet een 'klein' beetje performance erbij :) Heb em al besteld, Kan nie wachten.. Eindelijk eens normaal gamen... Gvd jullie moeten weten hoe blij ik ben :D

• Gipsy King
  • Laatst online: 05-08 13:19
zo is het geniet ervan >:)

Verwijderd

En zodra je een beetje geavanceerder bent met hardware kun je dat ding ook lekker gaan modden naar een x800XT ;)

Verwijderd

goed plan idd :) post het wel ff in het mod topic dan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 19:00:
En zodra je een beetje geavanceerder bent met hardware kun je dat ding ook lekker gaan modden naar een x800XT ;)
Mja, met die dingen bang dat ik mn videokaart kapot maak

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 19:53:
[...]

Mja, met die dingen bang dat ik mn videokaart kapot maak
Het is niet zo heel erg moeilijk.

Gewoon Pin 1 en 4 zoeken.

Met een klein mesje een klein laagje eraf halen todat je koper ziet.

Dan een verbinding make tussen pin 1 en 4 via speciale lijm of verf.

Klaar is kees.

Zoek anders een guide op met screenshots het is heel gemakkelijk.

Maar aan de andere kant mocht er iets mis gaan met je kaart heb je er geen garantie er meer op omdat je hem hebt gemod.. Das een nadeel.

Maar zou lekker wachten met dat todat je het echt nodig heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 22:51 ]

Verwijderd

Voor diegene die het nog niet weten; er loopt reeds een Pro naar XT mod topic in
de rubriek Die-Hard overclocking. Tot nu toe 2 personen succesvol. 8)

[rml][ OC] X800pro Naar X800xt Mogelijk?[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 01:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer komt die nou eigenlijk uit? OP PCmegastore.nl 1ste of 2e week van juni, Morgen de laatste dag van de 2e week :o

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

je ziet dat op lagere resoluties de x800 de cpu als bottleneck heeft. Worden de textures echter groter (door hogere reso)(wat in de nieuwe games ook zal gebeuren) dan is de kaart zelf de bottleneck.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoelen jullie met bottleneck? :?

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 03:01:
Wat bedoelen jullie met bottleneck? :?
De bottleneck is het onderdeel wat het slechtst is, zodat de gehele prestatie wordt beinvloed. Letterlijke vertaling "flessenhals", de hals van een fles bepaald hoeveel water er tegelijk door kan lopen, terwijl de rest van de fles toch groter is.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:16

SG

SG surft naar info hardewaren

Hum zal voor de 6800U natuurlijk niet anders zijn dan de X800XT
Nieuwere games worden ook steeds meer CPU dependand door zware AI.

Zal na de aanschaf ook CPU'tje moeten Upgraden

Heb nu P4 2,4C wat opzich nog gaat bij sommige games.
P4C800E
19" TFT

6800U
P4 3,6
tweede DVI TFT 17" 12ms

aangezien het bij sommige games nog lekker doorschaald voorbij die 3,2.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 16:25:
Hoe duur zijn die dingen ongeveer? En maakt het veel uit als ik bv. PC3200 DDR 200mhz neem?
Die 200MHz is de SDR-snelheid, de 400MHz snelheid is effectieve snelheid ;)

En de prijs? Dat is afhankelijk van welk merk dat je neemt, en de eigenschappen van het geheugen zelf:
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

Is een zoekactie, naar 512MB geheugen reepjes, gesorteert op prijs

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2004 08:12 ]

• Dekaasboer
  • Laatst online: 10:50
Een barton @ 2400 mhz zou het ook wel moeten trekken denk ik zo :p

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 02:42:
NIet alleen HL2, Komen superveel goeie games uit.
Kan de kaart ZEKER een jaar of 2 GOED gebruiken.
Over een jaar krijg je spellen uit waar je ECHT, GOEIE kaarten voor moet hebben.
Over een jaar is die kaart de helft goedkoper.
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 00:51:
X800 = 30% beter dan de 9800 XT, Dus nee.. Niet een 'klein' beetje performance erbij :) Heb em al besteld, Kan nie wachten.. Eindelijk eens normaal gamen... Gvd jullie moeten weten hoe blij ik ben :D
Dan wens ik je veel plezier ermee. Verder is dit topic best wel fout: allerlei zaken die als basiskennis worden gezien hier in Harde Waren omtrent videokaarten, vraag jij zo even los in dit topic, terwijl we daar een aantal prima faq's voor hebben :/

Ook had je best even wat uit kunnen zoeken over de X800 Pro, er valt echt wel genoeg over te vinden. Deze gaat iig dicht, omdat hij niet voldoet aan de V&B Policy.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.