[Remote Control] Remote Control software met invite

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een remote control software pakket om de desktop van mijn ouders over te nemen. Nu heb ik al een aardig aantal paketten bekeken waaronder vnc, dameware remote control, remote administrator etc maar geen enkele voldoet aan mijn extra eis -> een "invite" functie waarmee de over te nemen host (met dynamisch ip) een uitnodiging kan sturen naar de persoon die zijn pc moet overnemen (met een vast ip). Wie kent er een dergelijk pakket of heb ik in de eerder genoemde programma's iets over het hoofd gezien?

Omdat het hier om een simpele toepassing gaat (het ondersteunen van mijn ouders bij hun pc werkzaamheden) mag het niet te veel kosten.

Wie helpt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:22

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

als het om windows xp gaat kan je dit met terminal services doen, dit moet je alleen wel even aanzetten:
Properties "My Computer" -> remote hier kan je kiezen of er een uitnodiging verstuurd moet worden

via help and support kunnen je ouders je dan een mailtje sturen dat ze hulp nodig hebben, en dan kan je remote verdinding maken.
Je moet dan wel zorgen dat poort 3389 open staat en verbindingen toelaat.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Helaas, het gaat om windows 2000 (sorry, was ik vergeten te vermelden)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

VNC kan dit dacht ik - er is een omgekeerde "listen" mode waarmee dit kan :)
Een andere optie is natuurlijk het aanmaken van een '.dyndns.org' address en dat automatisch laten updaten :)

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Volgens mij kan dat met Timbuktu (pro?)... Dan kun je iig wel een uitnodiging sturen als je een pc wilt OVERNEMEN. Of dat de andere kant ook op werkt weet ik niet helemaal zeker maar ik dacht het wel...