Toon posts:

Vobs weglaten? Hoe ifo e.d. bijwerken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit hier met een DVD die te groot is om op een DVDR te schrijven, dus moeten er dingen weg: de nutteloze extra's. Ik kan nu aan het prutsen gaan met re-author proggies (zoals DVD Shrink) en daarmee de DVD 'ontmantelen' zoals ik dat altijd doe, maar het liefst zou ik gewoon even snel twee of drie VOB-files weggooien waar de extra's in staan.
Uiteraard heb ik dat geprobeerd, maar dat resulteert in een onafspeelbare DVD (tenminste, in DVD standalone spelers). Nero gaf bij het branden ook al een paar waarschuwingen, maar eigenwijs als ik ben, heb ik die gewoon genegeerd. Al met al zit het probleem (verkeerde verwijzingen?) denk ik in een 1 of ander .IFO-bestand...
Ik ben al aan het spelen geweest met IfoEdit, maar die kan (volgens mij) geen verwijzingen naar VTS_0*_*.VOB (de bestanden die ik weggelaten heb) verwijderen. Eigenlijk zou dat dus de oplossing zijn: een editor voor .IFO bestanden... Maar een hele avond googlen heeft niets opgeleverd...
Iemand een idee?

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Als je nu eens andersom redeneert en met DVD-Shrink 2 of 3 files selecteert die je wel wilt hebben, ben je net zo snel klaar en ook van alle extra's af.

An 11 is a 10 that swallows

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Met de oplossing van Muttley blijf je natuurlijk bij je vertrouwde prog.
Wil je echt met IfoEdit aan de gang, dan kan je een heel eind komen met de VOB Extras knop. Als je bijv. de IFO van de hoofd film opend, kan je hiermee audio en sub streams of angels verwijderen. (Zolang dan wel det je niet op de knop voor een verwijderde taal klikt.)
Alle VOB's van dingen die je niet afspeeld kan je meestal gewoon weglaten. Welke dat zijn kan je testen door in IfoEdit op de DVD Play knop te drukken, alls te kijken dat je wilt houden en dan op de exit knop drukken. Je krijt nu een lijstje met de gespeelde titels. Welke VOB bij welke titel hoort kan je vinden door video_ts.ifo te openen. Daarin staat het bovenaan...

Kijk voor meer info hier eens.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine