Toon posts:

kazaa en emule werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee beste mensen,

Ik zit al 2 weken met een vervelend probleem:
Wanneer ik kazaa opstart, staat er in de statusbalk "connecting..."
En na 30 seconden reageert het programma gewoon niet meer.
Ditzelfde geldt voor emule, het loopt continu vast.
Ik heb al vanalles geprobeert: opnieuw installeren, register sleutels allemaal verwijderen en dan opnieuw installeren, maar tevergeefs.

Het lijkt wel een soort virusje, maar homecall vindt niets...

Weet iemand wat dit voor een vaag verschijnsel is?

mvg cj.

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Geld dit alleen voor deze programma's? En lopen ze echt letterlijk vast, of blijft het bij connecting? (just to be sure :P )
Krijg je een bepaalde foutmelding?

System Specs

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Heb je ZoneAlarm op je pc staan of heb je 't er ooit op gehad? Een kennis van mij had laatst namelijk een soortgelijk probleem. Hij kon overigens niet eens pingen via cmd, dan kreeg hij een foutmelding. Het bleek dat ondanks het feit dat ZoneAlarm netjes verwijderd was, er nog een directory in C:\Windows\System32 was achtergebleven. Daardoor werd er steeds een service opgestart met de naam VSMON.EXE.

Die service was niet te terminaten, waardoor ik dus ook de directory niet kon verwijderen. Uiteindelijk heb ik via Safe Mode de betreffende directory weggehaald. Daarna deden Emule en Kazaa het weer en kon er ook weer gepingd worden. Check dus even of je toevallig een process hebt draaien dat VSMON.EXE heet. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:17
ik heb ook dit zelfde probleem maar dan alleen met emule als ik ook op msn bezig ben en me IE openen, dan loopt alles helemaal vast. heb hetzelfde als de tc gedaan (reinstalled na reg remove, virus scan,msn en win xp update's gedraait) maar niks helpt, en als ik alleen emule draai(msn kan wel aan) dan werkt hy gewoon maar download hy al bijna 2 weken helemaal niks upload doet hy wel.

Verwijderd

Topicstarter
nee ze lopen echt vast... na een tijdje... niet mee te werken
Ik heb niets in de processen kunnen vinden... :(

Mirakel. :|

Verwijderd

Topicstarter
Superdeboer mede dankzij jouw bewering is het me dan eindelijk gelukt:

Oplossing:

Wanneer een virusscan of een firewall ooit eens als software is geïnstalleerd, en vervolgens gedeïnstalleerd, en wanneer zich dan dit probleem voordoet moet je het volgende doen:

uitvoeren -> msconfig -> alle opstart tabladen nakijken, en alle sleutels afvinken waar het product dat je geïnstalleerd had(bijv. norton) achter staat.

M.v.g Robert. :)
Pagina: 1