AMD Athlon 1ghz overleden?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had een systeem van een klant binnen gehad die helemaal niets meer deed. Ok vervangen maar ik dacht laat ik eens die processor nakijken en moederbord. Die bleken het toch te doen. Raar vond ik maar ok. Geheugen getest en werkt perfect dus lag het ook niet aan. Moederbord getest met een duron 950 mhz en perfect. Ik dacht nou processor testen. Moederbord in de tussentijd verkocht. tot nu toe geen problemen.

Ik heb een nieuwe Shuttle KM40VN(KM400 chipset) gepakt. AMD Athlon 1000 erop en werkt allemaal perfect. 128, 256, 512 mb geheugen getest en allemaal perfect en geen enkel probleem. Windows 98 erop en nog 3 weken erop gewerkt geen enkel fout gezien of wat dan ook gemerkt. Processor werd heel netjes 35 graden en met full load 45 graden. Harde schijf uitgebouwd en nieuwe erin en computer start niet meer op. Als de computer koud is start die op en boot gewoon Windows XP. Start helemaal netjes op. Geen problemen maar als je dan de computer voor de 3e keer opnieuw opstart dan doet die niets meer. Alles gecontroleerd maar het moet aan de processor liggen.

Hoe kan ik testen of deze nog een leven van een aantal jaren kan volhouden?

De koeler is ok en de koelpasta is ook goed(niet teveel en niet te weinig). De vorige configuratie was Fujitsu vergeten om er een beetje meer pasta tussen de koeler en de processor te smeren.

Het vreemde vanalles dat die sinds Windows XP Pro installatie niet meer lekker loopt. Ligt het aan de processor of toch iets anders?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

UTM

Voeding. Welke voeding heb je in het systeem? Met die extra HD etc kan de voeding het wel eens niet meer trekken. Kan je het systeem niet even testen met een andere (zwaardere) voeding?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

... harde schijf?

Mmm, want als jse zegt "na drie keer" dan zou het net zo kunnen zijn als het spook geval dat ik had, op zich nergens iets mis maar elke paar dagen weer ... weg windows...fijn...

Helaas geen oplossing, na wat kloten met de voeding en de koeling werkte alles plotseling weer perfect....

There is no place like ::1

• itsalex
  • Niet online
Harde schijf is net vervangen en dat lijkt het me ook niet. Ik denk dat die gewoon RIP is. Bij koude start draait het als een tierelier totdat die warm wordt. Dan is de pret over. Ik heb ook net een Asus A7N266-VM en een A7N8x Deluxe geprobeerd maar nee dat is helemaal niks. Daar start die op en houd die dan mee op.

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 09:41
Ik ga ook voor de voeding. Vervang die eens voor een andere

• itsalex
  • Niet online
Ik heb gisteren een Zalman 300W, Sweex 650W, No Name 550W en Enlight 300W voeding geprobeerd, maar geen resultaat. Misschien een beetje veel voedingen gebruikt maar ik heb ze hier toch op de plank liggen dan kan ik het meteen goed testen. Nee ik denk dat het einde is van deze processor. Niet te vergeten dat deze processor een hele tijd zonder koelpasta heeft gedraaid wat ik achteraf had gezien. Foutje van Fujitsu. Echt heel slordig. Het koellichaam van de processor werd zo heet na enkele seconden dat het logisch is dat die heeft gezegd daag ik wil niet meer.

• itsalex
  • Niet online
even een update:

Ik heb nu een test kaart en met de bios kreeg ik eerst de code C3 en dat was prima maar daarna FF dus einde verhaal.

De processor is dood. De processor werd ook vrij heet maar de koelpasta is ook naar de verkeerde kant weggelopen(omdat het een towermodel was is de koelpasta naar beneden gelopen) maar het is gewoon einde van die processor.

Dus het antwoord op dit forum:

Ja deze AMD Athlon 1GHZ is dood

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
itsalex schreef op 05 augustus 2004 @ 09:36:
even een update:

Ik heb nu een test kaart en met de bios kreeg ik eerst de code C3 en dat was prima maar daarna FF dus einde verhaal.

De processor is dood. De processor werd ook vrij heet maar de koelpasta is ook naar de verkeerde kant weggelopen(omdat het een towermodel was is de koelpasta naar beneden gelopen) maar het is gewoon einde van die processor.

Dus het antwoord op dit forum:

Ja deze AMD Athlon 1GHZ is dood
hoe kan je koelpasta nou weglopen :? je moet n heel dun laagje aanbrengen en daar zet je je koeling weer op.... volgens mij snap je dan niet wat koelpasta is, wat het moet doen en hoe het werkt :?

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Als jij er zeker van bent dat die processor dood is, dan zou ik het fijn vinden als je hem naar mij toestuurt,... ik denk nl. dat er wat anders aan de hand is..

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• itsalex
  • Niet online
Koelpasta = troep wat erop moet(ja anders lukt het niet(ervaring))

Als je kijkt naar de proc zelf dan is die roze prut van die Fujitsu koeler naar beneden gaan lopen. Ik denk zelf dat het een L2 brug heeft overbrugt of de cache of zo maar ik denk dat die een brug te ver is gegaan.

Maar koelpasta is normaal smeerbaar maar die roze troep is keihard geworden en zal wel weer zacht worden als die heet is maar nu zit die troep erop.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat die proc niet lekker is cq overleden is want die processor deed het eerst goed en toen begon die met uitvallen. Daarna op een ander moederbord met nieuwe koelpasta en koeler(Spire Whispher Rock) deed die het 1 week goed en daarna Windows XP erop en toen deed die het na 1 dag niet meer en nu na 1 keer starten helemaal niet meer. De processor is namelijk een aantal keren tot de 90 graden volgens het biostart bord gekomen en bij mijn GB 7VX400 AMF bord was die processor binnen 2 min 75 graden. Bij mijn Asus A7V600-L bord begon die 1e minuut met 50 graden en toen na 2 minuten 90 graden en die koeler was steeds niet aan te pakken zo heet was die.

Verwijderd

itsalex schreef op 16 juni 2004 @ 09:19:

Het koellichaam van de processor werd zo heet na enkele seconden dat het logisch is dat die heeft gezegd daag ik wil niet meer.
Dan dee het koellichaam dus voldoende warmte afvoeren, een heeft fujisiem, het goed gedaan.
Die processoren werden gloeiend heet sowieso, kunnen zo 85° hebben...

Je mag hem ook hierheen sturen! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 23:56 ]

• itsalex
  • Niet online
Om even op het oude onderwerp terug te komen kwam ik laatst weer 2 dode AMD Athlon 1000 tegen. Dit is uit een Compaq machine en een kloon. Ik vind het geen toeval en dit is mijn 3e dode athlon 1000 mhz. De processor werkt gewoon niet meer. Ik heb in de machine de processor vervangen door een Sempron 2300 en dan werkt de computer weer prima. Ik vind dit geen toeval. 3 dode AMD Athlon 1000 mhz en precies dezelfde typenummers.

Maar de vraag is kan je er wat aan doen en waarom dit type. Ik krijg zo vaak AMD Duron's em AMD Athlon binnen maar precies het type van AMD Athlon gaat alleen stuk en geen anderen.

Kunnen deze processoren nog werken of zijn ze nog werkend te krijgen? Want in de compaq machine knalde Windows XP gewoon eruit en rebootte vanuit zich zelf constant. Niet weettende wat het zou kunnen zijn en processor vervangen en geen problemen daarna meer. Dus op zich de processor doet het wel alleen zorgt voor een aantal crashes.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Kun je ook vertellen welke OPN erop zit :? de code die op de 'die' staat

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1