Toon posts:

Realtek wél bij netwerk, niet bij winipcfg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist kom ik van een kennis die z'n pc gebruikt voor zijn bedrijf. Hij belde me, omdat zijn pc niet meer wilde opstarten. Inderdaad, bij het opstarten van Win98SE kwam hij tot een zandloper op een leeg bureaublad. Verder niet. Win98SE er dus maar eens overheen gegooid. Tijdens de setup bleef de pc ook erg vaak hangen, maar na een aantal resets wilde alles toch wel werken. Bijna alles dan, want er was geen internetverbinding (ADSL).

De netwerkkaart stond gewoon bij Systeemeigenschappen en ook bij Netwerkeigenschappen. Alle instellingen stonden prima. Maar bij het commando 'winipcfg' laat de pc weten geen Realtek te kennen.

De netwerkkaart fysiek verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Gaat allemaal prima, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Is dit eenvoudig op te lossen of moet ik Win98SE morgen helemaal opnieuw installeren?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dus in hardware is hij herkend...

En hij kan bij de instellingen..maar WinIpCfg doet het niet... oh ja..DSL geeft ook niets.

Brakke NIC? Kun je wel Pingen? naar bijvoorbeeld 127.0.0.1 mmm

There is no place like ::1

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

De comp start niet op dus je begint met win98 eroverheen te installeren??? okej...

Wat ik zo 1 2 3 denk is toch wel hardware probleem...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Pingen heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk niet dat dat zal gaan lukken.

Natuurlijk heb ik niet 'meteen' besloten om Win98SE er maar eens overheen te gooien. Eerst gekeken in de veilige modus of ik iets vreemds kon vinden. Niet dus. De eigenaar van de pc gaf me te kennen dat hij de laatste dagen niets vreemds met het apparaat heeft gedaan (geen nieuwe software, geen nieuwe hardware, geen vreemde e-mails ontvangen). Wat ik ook deed, hij kwam gewoon niet verder dan een blanco bureaublad met een zandloper. Tja, wat doe je dan? Naar mijn mening Win98SE eroverheen installeren dus. Een veilige optie die meestal uitkomst biedt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Wat staat er bij eigenschappen van netwerkomgeving? Komt de adapter voor bij het tcp/ip protocol, of staat daar iets anders :?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
Meestal als je je netwerkkaart geinstalleerd hebt, en deze is niet terug te vinden in winipcfg is TCP/IP niet geinstalleerd.
Installeer dit protocol even onder de netwerk eigenschappen.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

installeer gewoon de netwerkkaart opnieuw...met andere driver (versie) eventueel

ma ma ma ma ma macron one

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 21:36
tcp/ip controleren en anders installeren.

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP is gewoon geinstalleerd en de Realtek maakt ook gebruik van dat protocol. De TCP/IP instellingen zijn correct en de driver wordt automatisch geinstalleerd wanneer de kaart fysiek aanwezig is.

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
Kijk eens hoeveel hardware apparaten er onder de netwerkconfiguratie staan.
3? dan moet er ook 3 keer tcp/ip geinstalleerd worden.

Post ander even een screenshot van je configuratie.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

natuurlijk al gedaan: scannen op virussen, scannen op spyware
nog doen: repareer je winsock eens...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Pfff ... het is gelukt ...

Het wás dus zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/p.janssen/systeem.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/p.janssen/netwerk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/p.janssen/winipcfg.jpg

Ik heb nogmaals geprobeerd om Win98SE er overheen te installeren. De installatie stopte bij de hardware-installatie, ook telkens na een reboot. Nadat ik de netwerkkaart fysiek verwijderd had, liep de installatie wel door.

Tot mijn verbazing merkte ik dat de netwerkkaart en het daarbij behorende TPC-IP-protocol, nog gewoon in de Netwerkeigenschappen aanwezig was. Dit terwijl de kaart fysiek niet in het systeem zat!

Daarop heb ik alles bij Netwerkeigenschappen verwijderd en de pc opnieuw opgestart. Vervolgens de pc uitgeschakeld en de netwerkkaart erin gestopt. De drivers werden automatisch geinstalleerd, inclusief het TCP-IP protocol. Daarop werkte alles opeens prima!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

vaag driver probleem dus.. Nog klein offtopic tipje: Met alt-printscreen maak je een printscreen van alleen een venster ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1