Zojuist kom ik van een kennis die z'n pc gebruikt voor zijn bedrijf. Hij belde me, omdat zijn pc niet meer wilde opstarten. Inderdaad, bij het opstarten van Win98SE kwam hij tot een zandloper op een leeg bureaublad. Verder niet. Win98SE er dus maar eens overheen gegooid. Tijdens de setup bleef de pc ook erg vaak hangen, maar na een aantal resets wilde alles toch wel werken. Bijna alles dan, want er was geen internetverbinding (ADSL).
De netwerkkaart stond gewoon bij Systeemeigenschappen en ook bij Netwerkeigenschappen. Alle instellingen stonden prima. Maar bij het commando 'winipcfg' laat de pc weten geen Realtek te kennen.
De netwerkkaart fysiek verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Gaat allemaal prima, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Is dit eenvoudig op te lossen of moet ik Win98SE morgen helemaal opnieuw installeren?
De netwerkkaart stond gewoon bij Systeemeigenschappen en ook bij Netwerkeigenschappen. Alle instellingen stonden prima. Maar bij het commando 'winipcfg' laat de pc weten geen Realtek te kennen.
De netwerkkaart fysiek verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Gaat allemaal prima, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Is dit eenvoudig op te lossen of moet ik Win98SE morgen helemaal opnieuw installeren?