Toon posts:

[Tiscali] smtp server plat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week kan een bedrijf waar ik klusjes doe niet meer mailen met Tiscali en 12Move. Outlook Express geeft een "Foutmelding 0x800CCC0F " op het moment dat je een mailtje probeert te sturen. De eerste keer dat ik de helpdesk belde kreeg ik te horen dat het aan Norton Antivirus lag.

Toen heb ik even mijn eigen mail gegevens ingevuld om te controleren of Norton misschien dwars zat, maar wanneer ik mijn eigen mail instellingen gebruik wordt alles gewoon verzonden. Dus naar mijn inzien kan het niet aan de virusscanner liggen tenzij hij onderscheid gaat maken tussen verschillende adressen... maar dat lijkt me sterk.

Daarop heb ik weer de helpdesk gebeld, nu vertelden ze me dat ze al een week problemen hadden met de mailserver en dat ze niet wisten wanneer de problemen zouden zijn opgelost.

Na 2 dagen werd het me echt een beetje teveel en heb ik wéér naar Tiscali gebeld, maar nu kreeg ik weer te horen dat er geen storingen bekend waren en dat het aan de pc moest liggen.
Je zult het wellicht begrijpen, maar ik wordt er een beetje gek van.

Het rare vind ik alleen wel dat als ik met telnet probeer in te loggen op smtp.tiscali.nl op poort 25 ik geen enkele reactie krijg van de server. Het lijkt wel of de cursor "ge-echood" wordt. Als ik thuis probeer in te loggen met een chello account op de tiscali server krijg ik hetzelfde fenomeen te zien.

Hebben meer mensen dit probleem?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ik denk zelf ook dat t een gekke kuur van NAV is..

is imho een k*tpakket, tenminste het mailscan deel.

Schakel de email scan (ingaand en uitgaand) eens uit en probeer dan eens?

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 11 juni 2004 @ 22:52:
Ik denk zelf ook dat t een gekke kuur van NAV is..

is imho een k*tpakket, tenminste het mailscan deel.

Schakel de email scan (ingaand en uitgaand) eens uit en probeer dan eens?
Misschien vergeten te vermelden wat ik allemaal gedaan heb om erachter te komen:

- NAV helemaal gedisabled (dus ook het mail gedeelte), pc opnieuw opgestart en gekeken of het verschil uitmaakte -> nee dus.

- Host file doorgespit -> helemaal schoon

- PC extra doorgespit met PC-Chillin -> geen virussen gevonden

- Adaware gedraaid -> 10 cookies gevonden, verwijderd

- Gekeken of er vreemde services werden opgestart -> nope

- Ander mail pakket geinstalleerd -> zelfde soort foutmelding

Dus ik ben een beetje radeloos :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26
Tiscali mail is wel eens meer gaar, zou het morgen nog eens proberen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40
C:\Documents and Settings\alois>telnet smtp.tiscali.nl 25
Connecting To smtp.tiscali.nl...Could not open a connection to host on port 25 :
Connect failed

C:\Documents and Settings\alois>telnet mail.tiscali.nl 25
Connecting To mail.tiscali.nl...Could not open a connection to host on port 25 :
Connect failed

C:\Documents and Settings\alois>telnet mx0.tiscali.nl 25
Connecting To mx0.tiscali.nl...Could not open a connection to host on port 25 :
Connect failed

Die lig er dus gegarandeerd uit !
naar bijv. xs4all gaat prima, dus ik zou maar ff naar tiscali gaan bellen.
Wel raar, want een klant van mij heeft ook tiscali en die hoor ik niet klagen :)