[radeon] fout: ati2dvag door mozilla

Pagina: 1
Acties:

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45
Ik heb een vreemd probleem en wel de volgende:
Probleem:
Mijn computer stopt soms met een BSOD met de melding dat ati2dvag.dll een fout heeft veroorzaakt.

Systeem:
Club3D 9700 np (met zalman koeler)
Epox k9a2+
AMD 2000+
256+512 MB werkgeheugen
4 maxtor harde schijven in RAID
Aopen voeding 350 Watt (spanningen zijn stabiel)
Samsung DVD-speler
Samsung CD-rewritable
Windows XP pro

Zelf ontdekt:
De BSOD ontstaat alleen wanneer ik Mozilla of Firefox heb draaien. Dus niet als ik een zwaar spel aan het spelen ben die alles van mijn systeem vraagt. Het vastlopen gebeurt ongeveer eens in de 2 weken, meestal loopt de computer vast wanneer er een nieuwe pagina wordt geladen of als Mozilla/Firefox al een tijd heb open staan.

Gedaan:
Verschillende drivers geprobeerd, oude en nieuwe.
Verschillende versies van Mozilla en Firefox geprobeerd.
Windows XP verschillende keren opnieuw geinstalleerd.
Profiel vernieuwen bij Mozilla/Firefox
(Uiteraard zoekmachines langs gegaan)

Wie kan dit vreemde voorval oplossen? Alvast bedankt daarvoor.

[ Voor 3% gewijzigd door FireWood op 11-06-2004 22:00 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

h.edink schreef op 11 juni 2004 @ 21:55:
Probleem:
Mijn computer stopt soms met een BSOD met de melding dat ati2dvag.dll een fout heeft veroorzaakt.
Ik heb praktisch hetzelfde probleem, ik krijg aleen deze melding: aticqag.dll. Klein verschil maar een schijnbaar zelfde probleem
Zelf ontdekt:
De BSOD ontstaat alleen wanneer ik Mozilla of Firefox heb draaien. Dus niet als ik een zwaar spel aan het spelen ben die alles van mijn systeem vraagt. Het vastlopen gebeurt ongeveer eens in de 2 weken, meestal loopt de computer vast wanneer er een nieuwe pagina wordt geladen of als Mozilla/Firefox al een tijd heb open staan.
Idem, probleem treedt alleen op bij iexplorer. Niet om de twee weken maar om de haverklap. :'(
Gedaan:
Verschillende drivers geprobeerd, oude en nieuwe.
Verschillende versies van Mozilla en Firefox geprobeerd.
Windows XP verschillende keren opnieuw geinstalleerd.
Profiel vernieuwen bij Mozilla/Firefox
(Uiteraard zoekmachines langs gegaan)
same here
Wie kan dit vreemde voorval oplossen? Alvast bedankt daarvoor.
srry ik niet heb pc uit frustratie weggebracht :|

Krijg jij trouwens ook een stopfout in de BSOD 0x000000BE (0xBF etc...)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 22:31 ]

• FireWood
Idem, probleem treedt alleen op bij iexplorer. Niet om de twee weken maar om de haverklap.
Bij mij gebeurt er niks onder iexplorer, daaronder surf ik zonder problemen. Kun jij surfen zonder problemen met FF of Mozilla?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

memtest86+ al geprobeerd?
en dit AGP Aperture Size ?

[ Voor 21% gewijzigd door PipoDeClown op 11-06-2004 23:07 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

h.edink schreef op 11 juni 2004 @ 22:53:
[...]

Bij mij gebeurt er niks onder iexplorer, daaronder surf ik zonder problemen. Kun jij surfen zonder problemen met FF of Mozilla?
Ik heb FF of Mozilla nog niet geprobeerd. Trouwens waarom verkies je FF/ Mozilla boven iexplorer als deze zonder problemen werkt?

• FireWood
Wegens het feit dat ik tabbed browsing heerlijk vind. Idem als strakkere java-regels en een pop-up blocker.

Opera heb ik al eerder geprobeerd, maar ik vind Mozilla en FF beter werken. Aangezien het maar eens in de twee weken gebeurt, heb ik er niet heel veel moeite mee. Zeker aangezien ik meestal geen andere programma's er ondertussen door heb draaien, zodat er niks verloren gaat.

• FireWood
Memtest gedraaid geen problemen.
Ik heb de AGP Aperture Size veranderd van 128 naar 64, maar nu is mijn computer zelfs vastgelopen zonder dat ik in mozilla was en het is al twee keer gebeurd in éé week. Ik heb het nu naar 256 gezet. Aangezien het instabieler liep bij een laag getal.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:03

inXs

known as inXs

h.edink schreef op 12 juni 2004 @ 20:03:
Wegens het feit dat ik tabbed browsing heerlijk vind. Idem als strakkere java-regels en een pop-up blocker.

Opera heb ik al eerder geprobeerd, maar ik vind Mozilla en FF beter werken. Aangezien het maar eens in de twee weken gebeurt, heb ik er niet heel veel moeite mee. Zeker aangezien ik meestal geen andere programma's er ondertussen door heb draaien, zodat er niks verloren gaat.
Opera misschien? Kan je ook tabbed browsen, misschien dat dat de oplossing is.

superB

• FireWood
inXs schreef op 15 juni 2004 @ 11:14:
[...]

Opera misschien? Kan je ook tabbed browsen, misschien dat dat de oplossing is.
Dat is geen oplossing, maar een sluiproute erlangs. Trouwens opera bevalt me beter als ie, maar ff bevalt mij nog stukker beter.

• FireWood
Ik heb de AGP Aperture Size op 256 draaien en ik heb nog geen vastlopers gehad. Dit lijkt mij tot nu toe zeer positief.

Bedankt!

Pagina: 1