Toon posts:

2 videos en tv apart aansluiten aan versterker, nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er ligt hier in huis nogal een rotte antenne installatie en zit beetje een plan te maken hoe alles aan te sluiten.
Ik vroeg me af of het nuttig is om 2 videorecorders en een tv ieder met een apart snoer aan de antenneversterker aan te sluiten.
Krijg ik hierdoor betere kwaliteit ipv gewoon doorsnoeren van de video's naar de tv?
Ze staan op elkaar dus het doorsnoeren gaat met halve meter snoeren.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb ervaring met sommige videorecorders er maar een zooitje van maken. Ik gok dat in sommige modellen toch een versterkertje zit ofzo, die versterkt in slechte gevallen alleen maar ruis.

Daarbij komt dat je met meerdere tv's aan één kabel het signaal niet officieel split. Ze moeten nu de signalen delen met elkaar. Als je 2 aparte uitgangen van de versterker neemt weet je in ieder geval zeker dat ze beide hun eigen, sterke signaal hebben. Toch kan het zijn dat ik me vergis en dat bij kabel geen sprake is van slapper wordend signaal na het "splitten".

In ieder geval zou je het kunnen testen en het mij vertellen :)

Verwijderd

Bij elke doorlussing gaat er signaal verloren (het wordt wel weer opgepept door de modulator in de VCR, maar daarbij stijgt de ruisvloer ook). Daarnaast komt er bij elke doorlussing een UHF-videokanaal erbij van de betreffende videorecorder.

Neem in ieder geval een kwaliteitsversterker, de plastic bouwmarkt versterkers kun je vaak niet eens finetunen hoe hard ze moeten versterken - naast het feit dat ze meestal ook nog van slechtere kwaliteit zijn.

Hoe ik het hier heb:
code:
1
2
3
4
VCR2          <--- 
TV-Slaapkamer <--- splitter/versterker <---- VCR1 <--- CAI
TV-hobbykamer <---
etc...
Voordeel: video kijken in elke kamer met het minste verlies. Neem in ieder geval wel goede kabel (RG6 of vergelijkbaar) met metalen pluggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.
Ik wist niet zeker of over zo'n kleine afstand icm de versterker van de video of de kwaliteit naar beneden ging.

Ik zal alles maar "apart aansluiten" in mijn plan zetten.
Afspelen gaat door de scarts naar de tv.

Ik was van plan alles van hirschmann te pakken met f connectors zoals hier op het forum wordt geadviseerd.

Pixal ik vertel je alles graag maar dit alles kan nog wel een tijdje duren, ik heb nog geen vakantie :(
Het wordt nogal een karweitje.