Toon posts:

[Call of Duty]PC loopt steeds vast *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een pc met de volgende specificaties:

AMD 64 3000+ boxed
MSI K8TNEO moederbord
512 mb DDR 400
Maxtor 120 gb hdd sata
GF FX 5900 128 mb (met laatste drivers 56.55)
Windows XP pro

Als ik een tijdje Call of Duty (patch 1.4) speel dan loopt mijn PC vast. Het beeld staat stil en er gebeurd verder niks. Ik moet hem dan opnieuw opstarten. Soms loopt hij ook vast als ik net Call of Duty afsluit en een heel enkele keer loopt hij gewoon in windows vast. Ik heb al gekeken naar de temperatuur van de processor, deze is na een potje COD max 55 graden (gemeten met Core Center). Verder heb ik mijn bios al geflasht, maar dat mocht ook niet helpen. Ik heb wel het idee dat hij vaker vastloopt als het warmer weer is.

Kan iemand mij helpen mijn probleem op te lossen?

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 21:08 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al gedaan om dit probleem op te lossen? Begin eens met je geheugen te testen (bijvoorbeeld) met memtest86.

Verwijderd

Welke drivers van je VGA kaart heb je geinstalleerd?
Welke versie van DirectX?
Wat zegt de Windows XP eventlog?
Krijg je nog een bepaalde foutmelding in beeld te zien?

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:53
vidkaart drivers al geupdate?
cod patch maybe?
chipset drivers van je mobo al geupgrade?

zomaar wat suggesties...

EDIT, beter te laat dan nooit :P

[ Voor 14% gewijzigd door enira op 11-06-2004 21:00 ]

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de snelle reacties!

Ik zal eerst mijn geheugen eens testen en ook alle drivers van mijn moederbord updaten misschien dat dat helpt.

Verder heb ik DirectX 9 en krijg ik geen foutmelding, het beeld staat gewoon stil en verder gebeurd er helemaal niks.

p.s. Waar kan ik Windows XP eventlog vinden?

grt

Verwijderd

Eventlog zit onder: Start, Run, Eventvwr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle drivers geupdate en een memorytest uitgevoerd, maar daar kwam niks uit. Hier ligt het dan ook niet aan volgens mij.

Ik heb net, nadat ik deze acties heb uitgevoerd, 2x achter elkaar een vastloper gehad in Windows. Het ligt dus blijkbaar niet alleen aan het spel.

Ook heb ik in de eventlog gekeken en daar heb ik ook niks bijzonders kunnen vinden.

Zou het aan een warme hdd kunnen liggen??

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 22:44:
Ik heb alle drivers geupdate en een memorytest uitgevoerd, maar daar kwam niks uit. Hier ligt het dan ook niet aan volgens mij.

Ik heb net, nadat ik deze acties heb uitgevoerd, 2x achter elkaar een vastloper gehad in Windows. Het ligt dus blijkbaar niet alleen aan het spel.

Ook heb ik in de eventlog gekeken en daar heb ik ook niks bijzonders kunnen vinden.

Zou het aan een warme hdd kunnen liggen??
ja, dat kan heel goed, installeer speedfan eens, en kijk je cpu temps, hdd temps...

een smart uitlezing kan daar ook mee, als iets rood is dan moet je dat ff hier neerzetten, dan kunnen we wat meer :P

suc6 nog

edit: draaien er ook geen verdachte processen op de achtergrond? install ad-aware /spybot search & destroy, dit verwijderd 95% van alle zooi op je pc..
gewoon ff probere..

[ Voor 4% gewijzigd door enira op 11-06-2004 23:17 ]

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net spybot s&d geinstalleerd en er zijn een aantal programma's verwijderd.

Ook heb ik speedfan geinstalleerd, maar daar komt niks bijzonders uit. De temperaturen zoals die op dit moment gemeten worden zijn:

Temp2 = 33*C
Remote temp = 38*C
Local temp = 31*C
Temp1 = 30*C
Temp= 0*C

Wat deze temperaturen verder inhouden weet ik niet, misschien dat jullie er iets uit kunnen halen?

Verder staat dit boven aan bij readings:

MAX6648 (ID=$59) found on SMBus at $4C
SMART Enabled for drive 0
End of detection

Echter als ik bij het tabblad SMART kijk zie ik geen drive staan.

Ik heb tot nu toe nog geen vastloper gehad, maar ik heb hem net pas aan gezet, dus ik zal zo ff testen of er wat gebeurd bij een potje COD.

Edit: Ik heb net ff getest en na ongeveer 15 tot 20 min spelen was het weer raak :'(

Ik weet echt niet meer waar het aan zou kunnen liggen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 13:13 ]

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-02 11:17
kun je er achter komen wat je temps zijn vlak nadat je pc is vastgelopen?
dan kunnen we dat meteen elimineren/ aanwijzen als de oorzaak

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Verwijderd

Topicstarter
temperaturen bij vastlopen

Bios:
CPU 49*C/50*C
system 36*C/37*C

Speedfan (iets later opgemeten):
Temp2 = 43*C
Remote temp = 43*C
Local temp = 36*C
Temp1 = 36*C
Temp= 0*C

kan zijn dat ze nog iets hoger zijn omdat ik eerst opnieuw moest opstarten. De temperaturen van de bios komen denk ik goed in de buurt.

ps. De temperaturen zijn gemeten met een kant van de kast open.

Verwijderd

De temps zijn misschien iets aan de hoge kant als je de kast open hebt, maar het lijkt me stug dat het daar aan ligt.
Ik gok er eerder op dat je voeding het niet trekt. Welke voeding heb je, en wat zijn je voltages? Die kun je vinden in je BIOS, en anders ook uitlezen met speedfan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300 watt power supply en de voltages verschillen volgens mij met de mate van cpu belasting (cool and quiet) deze schommelt tussen de 800mhz en de 2000 mhz.

Alle voltages (uitgelezen met speedfan):

2000 mhz 800 mhz (verder hetzelfde als 2000 mhz)

Vcore = 1,50 V 1,30 V
3,3 V = 3,25 V
+5 V = 5,05 V
+12 V = 11,98 V 12,04 V
- 12 V = -11,95 V
- 5 V = -5,10 V 5,05 V
+5 VSB = 5,48 V
Vbat = 3,55 V
CoreA = 3,36 V
CoreB = 3,36 V
+3,3V = 4,43 V
+5 V = 6,71 V
+12 V = 16,10 V
- 12 V = -8,43 V
- 5 V = -2,89 V

Wat het allemaal betekent weet ik niet, maar misschien dat jullie hier wat uit kunnen halen.

Verwijderd

Die onderste voltages zijn erg verontrustend :? Ik weet niet of dat hoort bij Cool&Quiet, hier zou ik AMD maar eens over mailen, of vragen in een of ander Athlon 64 topic. De andere voltages zijn zeer netjes.
300W is aan de lichte kant, maar ik ben geen expert op het gebied van voedingen. Post je config eens in Welke voeding heb ik nodig? Deel 4, het lijkt me dat die mensen je er meer over kunnen vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg als reactie op mijn vraag over de voeding bij het andere topic het antwoord dat het daar niet aan kan liggen en dat het toch iets anders moet zijn.

Maar wat kan ik nog meer proberen om het probeem op te lossen???

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 21:30 ]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

* Topictitel iets aangepast.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 19:53:
Ik kreeg als reactie op mijn vraag over de voeding bij het andere topic het antwoord dat het daar niet aan kan liggen en dat het toch iets anders moet zijn.

Maar wat kan ik nog meer proberen om het probeem op te lossen???
In dat geval zou ik het écht niet weten :/

Verwijderd

Hmm, heb je ook al geprobeerd CoD opnieuw te installeren ?
Misschien dat dat een oplossing geeft.
Succes in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik al een keer geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Volgens mij het ligt niet alleen aan COD, hij loopt in windows soms ook vast.

Toch heb ik het idee dat het wel vaker gebeurd als ik COD speel.

Misschien dat het aan de belasting van de CPU ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een topic op het AMD forum gezet en daar had iemand hetzelfde probleem. Hij zei dat het kwam door het programma Core Center in combinatie met mijn moederbord.

Ik heb het programma er vandaag af gehaald en daarna heb ik dat probleem niet meer gehad.

Echter mijn pc restarte vandaag opeens 1 keer tijdens een potje COD.

Het beeld werd zwart en hij starte automatisch opnieuw op. De vorige keren bleef het beeld stil staan en moest ik hem zelf resetten.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 10:49

hayate666

zwaardfetisjist

Toen ik zelf dat zwarte beeld een keer had bleek dat mijn voeding veel te heet werd. Leg maar eens je vinger op je voeding aan de achterkant van de computer vlak nadat hij een keer vanzelf opnieuw is opgestart. Als het daar heet is, dan wordt je voeding niet goed gekoeld.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Verwijderd

Topicstarter
OKe zal ik doen,

Mijn PC is trouwens weer een keer vastgelopen op de "oude" manier.

Dus een stilstaand beeld.

Hij heeft het een tijdje volgehouden, maar toch is het probleem nog niet opgelost. :'(

heeft iemand nog meer mogelijke oplossingen??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 21:49 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:07
Ik heb een soortgelijk probleem:

Na ongeveer een halfuurtje CoD loopt de boel ook helemaal vast, ik hoor ook een hoop gekraak uit mijn speakers komen.

Ik dacht eerst dat het een hitteprobleem was, maar de temp komt vanwege mijn watercooling nooit boven de 50 graden uit.

Videokaart lijkt me ook niet brak, (fannetje draait nog gewoon goed)

Specs van mijn pc staan in mijn sig, heb verder een 350 watt voeding dus daar zou het lijkt me ook niet aan kunnen liggen.

Binnenkort maar eens CoD reinstallen en verschillende catalyst versies proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen gekraak uit mijn speakers. Eigenlijk helemaal niks. Het beeld staat gewoon stil, als of het een screenshot is. Hij reageert op helemaal niks meer en ik moet hem dan resetten.

Is dit bij jou precies hetzelfde?

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 11:10:
Ik krijg geen gekraak uit mijn speakers. Eigenlijk helemaal niks. Het beeld staat gewoon stil, als of het een screenshot is. Hij reageert op helemaal niks meer en ik moet hem dan resetten.

Is dit bij jou precies hetzelfde?
Ik heb dus inderdaad precies dezelfde situatie behalve dan dat ik dus dat gekraak uit mijn boxen hoor :(

Verwijderd

Topicstarter
Maar heb je dit ook in windows, of alleen in COD?

Ik heb het ook af en toe in windows.

• Vlassie1980
Ik heb het tot nu toe alleen in CoD

EDIT: Gisteravond met msconfig alle opstartbestanden uitgezet en na een tijdje CoD heb ik geen vastlopers meer gehad, hopelijk is het probleem nu verholpen

[ Voor 70% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-06-2004 10:21 ]

Pagina: 1