Toon posts:

Computer crasht door filmpjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijjn computer crasht heel vaak als ik een filmpje wil bekijken. Zelfs als ik een map open waar filmpjes instaan en weergave op miniatuurweergaven zet hangt ie regelmatig tijdens het laden van die plaatjes. Bij foto's o.i.d heb ik hier geen last van.

De computer hangt dan en als ik mijn muis dan een paar keer heen en weer beweeg hoor ik een kort piepje uit de computer speaker komen waarna ie vanzelf opstart. Als windows dan opnieuw opgestart heb krijg ik de melding dat er waarschijnlijk een fout zit in de driver van mij videokaart.

Ik heb een A open Geforce fx5200 met de nieuwste drivers van nvidia. Verder heb ik een amd athlon 3000+ met 512 mb intern geheugen.

Ik heb windows gister opnieuw geinstaleerd maar het probleem blijft zich voordoen, dat is dus niet de oplossing.

Iemand dit ook ooit gehad? Of heeft iemand nog goede tips?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als-ie zegt dat er waarschijnlijk een fout zit in de driver van de videokaart, waarom vervang je die driver dan niet? Probeer eens de één na nieuwste driver.

edit:

Wat is de precieze foutmelding die je krijgt? Zoek die code eens op in de Microsoft KnowledgeBase oid?

[ Voor 53% gewijzigd door Mad Marty op 11-06-2004 20:56 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op 11 juni 2004 @ 20:51:
Als-ie zegt dat er waarschijnlijk een fout zit in de driver van de videokaart, waarom vervang je die driver dan niet? Probeer eens de één na nieuwste driver.
Heb ik al geprobeerd. Werkte ook niet...

Verwijderd

Klinkt als een codec probleem.
Heb je toevallig een of ander codec pack geinstalleerd?
zoja, eraf gooien die meuk en zelf je codes bij elkaar zoeken (xvid, divx, etc) niet zo'n pack nemen, dat werkt 9 van de 10 niet goed.

Welke Windows gebruik je overigens?
Indien XP/2000/NT kijk eens in de eventlog of daar foutmeldingen in staan.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, mijn beeldscherm knippert ook regelmatig om niks. Als ik bv in cooledit een geluidje opneem en de balk gaat lopen knippert ie regelmatig. Het is een knipper die je krijgt als je bv een spel opstart ofzo of wanneer je je resolutie veranderd.

Verwijderd

Wat voor beeldscherm (merk, etc) heb je?
Welke resolutie en hz staat ie op ingesteld?
Eventuele monitor driver wel/niet geinstalleerd?
Welke versie van directX heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 20:55:
Klinkt als een codec probleem.
Heb je toevallig een of ander codec pack geinstalleerd?
zoja, eraf gooien die meuk en zelf je codes bij elkaar zoeken (xvid, divx, etc) niet zo'n pack nemen, dat werkt 9 van de 10 niet goed.

Welke Windows gebruik je overigens?
Indien XP/2000/NT kijk eens in de eventlog of daar foutmeldingen in staan.
hmm ja heb volgens mij idd wel zo'n pack ja. Ik zal het eens gaan proberen. Ik gebruik XP, kun je misschien vertellen waar ik die eventlog kan vinden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 20:57:
[...]

hmm ja heb volgens mij idd wel zo'n pack ja. Ik zal het eens gaan proberen. Ik gebruik XP, kun je misschien vertellen waar ik die eventlog kan vinden?
Start, Run, eventvwr

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Start, Run, eventvwr
ok. tnx.

hmm eens ff zoeken waar zoiets zal staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 20:59:
[...]

ok. tnx.

hmm eens ff zoeken waar zoiets zal staan.
In de application of system log. ;)
Waarschijnlijk met een Rood kruis of geel uitroeptekentje ervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor beeldscherm (merk, etc) heb je?
Welke resolutie en hz staat ie op ingesteld?
Eventuele monitor driver wel/niet geinstalleerd?
Welke versie van directX heb je?
Belinea :S beeldscherm
75 HZ
De driver is volgens mij de standaard driver uit windows.
Direct x 9

Verwijderd

Topicstarter
De fout melding die het meest voorkomt is deze:

De IPSEC-services-service is gestopt met de volgende foutcode:
De geprobeerde bewerking wordt niet ondersteund voor het type object waarnaar wordt verwezen. .

Verwijderd

Begin dan eens met de laatste Detonator driver te installeren: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Dat zal ook je games een lekkere boost geven qua FPS.
Op welke resolutie gebruik je 75hz?
Probeer eens 85hz, dat is ook voor je ogen wat rustiger (mits je scherm dat ondersteund op de resolutie die je gebruikt).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 21:04:
De fout melding die het meest voorkomt is deze:

De IPSEC-services-service is gestopt met de volgende foutcode:
De geprobeerde bewerking wordt niet ondersteund voor het type object waarnaar wordt verwezen. .
Bij deze melding staat ook een EventID.
Als je dat EventID invult op http://www.eventid.net krijg je een lijst met mogelijke oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 21:04:
Begin dan eens met de laatste Detonator driver te installeren: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Dat zal ook je games een lekkere boost geven qua FPS.
Op welke resolutie gebruik je 75hz?
Probeer eens 85hz, dat is ook voor je ogen wat rustiger (mits je scherm dat ondersteund op de resolutie die je gebruikt).
bij 85 hz trekt mijn beeld krom.... :( zal wel door de enorme kwaliteit van mn schem komen.

en die drivers heb ik pas gedownload.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 21:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 21:13:
[...]

bij 85 hz trekt mijn beeld krom.... :( zal wel door de enorme kwaliteit van mn schem komen.

en die drivers heb ik pas gedownload.
Maar net zeg je nog dat je de standaard driver van XP gebruikt?
Ok, downloaden is 1 ding, installeren is deel 2 ;)

En kun je je scherm dan niet bijstellen met een OSD menu of wieltjes aan je monitor?

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 21:59:
[...]

Maar net zeg je nog dat je de standaard driver van XP gebruikt?
Ok, downloaden is 1 ding, installeren is deel 2 ;)

En kun je je scherm dan niet bijstellen met een OSD menu of wieltjes aan je monitor?
Ik denk dat hij de standaard drivers voor zijn monitor bedoelt ;)
Ik had ook wel dat mn computer crashte, als ik soms een miniatuur van films bekeek, maar dat lag bij mij aan de codec, een foute install ofzo, alles erafgehaald en opnieuw geinstalleerd(de codecs dan he :P )

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Pagina: 1