Toon posts:

[Flash ActionScript] Live stream (Windows Media) in Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een Windows Media Encoded stream lopen via het mms (multimedia stream) protocol. Is het mogelijk dat ik deze stream kan weergeven in een Flash applicatie.

Heb wel veel gevonden over streaming van FLV of MP3 bestanden, maar het moet een live stream zijn.

Is het uberhaupt mogelijk een URL (mms://domein.nl/livestream/) af te spelen in Flash? Of heeft iemand wellicht andere / betere ideeën.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14
Als je toegang hebt tot een movie kun je hem ook importeren in flash..

Of je kunt er voor kiezen om in flash een pop-up te openen en daar het bestand in af te spelen.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt inderdaad. Het probleem is dat er geen bestand is. Het is LIVE streaming wat moet worden weergegeven.

Met Windows Media Player gaat het allemaal perfect, maar we willen het graag in een Flash omgeving hebben.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:02
Flash communication server is wat jij zoekt.
http://www.macromedia.com/software/flashcom/

ben er nu zelf wat mee aan het spelen.
Je kunt redelijk eenvoudig chatboxen, webcam videoconferencing en nog wat andere dingen maken.

Live broadcast behoort ook tot de mogelijkheden.

enige dat je nodig hebt is Flash MX en Flashcom

De developer edition is gratis te downloaden vanaf macromedia.
daarmee heb je een max van 5 connecties of 1Mbit(geloof ik) bandbreedte

als je heel veel users tegelijkertijd hebt, wordt het betaalde versie...en dat is niet heel goedkoop
(500$ voor 50 users...daarna is het meteen $4500 voor nog meer users)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Ben zelf inderdaad ook bezig met Flashcom in combinatie met Flash MX 2004 Pro en het heeft zeer veel leuke mogelijkheden. De meeste componenten zijn gewoon standaard en kun je perfect gebruiken 8)

Om een live broadcast te doen heb je iets van een .FLV nodig ofzo. Zit al enige dagen rond te browsen op de Macromedia website maar kan daar niet een goed voorbeeld vinden van live streaming.

Als je dit leest:

Live Webcast: Live audio/video capture from the Flash Player and other sources, real-time stream control, and text chat capabililties are ideal for live webcasts.

Dan zou je inderdaad zeggen dat het vrij gemakkelijk moet kunnen. Groot probleem is dat wij de stream moeten capturen vanaf een mms stream. Via een Windows Media Encoder wordt die gebroadcast en krijgt dus een url in de vorm van: mms://domein/stream/

Misschien dat je via Flashcom een stream kunt regelen ofzo?!

De developper editie heb ik ook al gratis gedownload en het werkt allemaal erg mooi! Ga me hier meer in verdiepen.. Flash wordt weer interessant!

Mocht je nog wat leuks hebben ontdekt, laat het dan ff weten.