Toon posts:

[Jetdirect] werkt niet in TS sessie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het aanmaken van een printer in een TS sessie. De HP supportdesk (via email) komt er niet uit, dus ik probeer het hier even, misschien dat iemand dit probleem eerder is tegengekomen:

Situatie: HP4050 met Jetdirect 600 ---> WS ---> TS sessie (Win server 2003)

Als ik aanlog op de TS sessie wordt de 4050 printer niet geïnstalleerd. Ik krijg ook geen melding in het logboek over deze printer (bijv. geen driver oid). het lijkt alsof 'ie wordt overgeslagen. Als ik de printer op de LPT poort aansluit wordt 'ie wel netjes geïnstalleerd in een TS sessie.

Ik heb tests gedaan op 3 verschillende 4050 printers met verschillende typen jetdirect (wel allemaal 600 serie), in verschillende netwerken, met of zonder firewall, maar ik kom geen steek verder. De Jetdirects zijn voorzien van de laatste firmware.

Op Google is niets te vinden over dit onderwerp. De printer handmatig aanmaken werkt ook niet. :(

Iemand enig idee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werken andere printers wel?
De printer handmatig aanmaken werkt ook niet.
Wat gebeurt er dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Andere printers werken wel inderdaad.

En een printer handmatig aanmaken kan wel. Ik kies een vrije TS poort, hang de juiste driver eraan, etc. Maar een printopdracht word vervolgens niet uitgevoerd omdat de printer niet gevonden wordt.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

start de TS eens op in console mode:
Run: "mstsc /console" (zonder quotes)
In w2k3 is dit het zelde als echt achter de machine zitten.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 15:05
En wat als je de printer op de jetdirect installeert op de server en dan die printer probeert te sharen?
Oftewel je netwerkprintjobs gaan dan via de server en dus niet rechtstreeks naar de jetdirect.

Ik krijg namelijk ook allerlei problemen, wanneer ik de jetdirect probeer te benaderen zonder de jetdirect-software op de betreffende PC te installeren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

En wat als je de printer eerst lokaal installeert op lpt1 en dan via poort aanmaken dde volgende poort aanmaakt, //ip/naam/printernaam

wat gebeurt er ddan??

• elevator
  • Niet online

elevator

Zuig schreef op 12 juni 2004 @ 02:40:
start de TS eens op in console mode:
Run: "mstsc /console" (zonder quotes)
In w2k3 is dit het zelde als echt achter de machine zitten.
Ik zie niet in wat dit met het probleem te maken heeft - verder zijn een aantal onderdelen hier niet mee compatible - een ervan is het configureren van (normale) printer poorten.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

DJ

Op welke manier is de printer poort aangemaakt? Heb je een JetDirect poort aangemaakt vanaf de HP instalatie CD, of een standard IP port?

Je wilt blijkbaar Client Printing aan de gang krijgen (wat volgens jou ook werkt met andere printers, behalve deze 4050/JetDirect combo). In principe moet je dan zorgen voor een zo compatible mogelijke situatie. Vandaar mijn vraag over de printer poort. Volgens mij kun je die het beste op de standaard manier installeren, en dus niet via de HP CD (printer drivers uiteraard downloaden via internet, dan heb je de laatste).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de printer eerst aangemaakt met behulp van de HP cd, met gedownloade drivers. Daarna heb ik de printer ook handmatig aangemaakt met behulp van een standaard IP poort, ook met de laatste printerdrivers.

Ik heb de installatie mbv HP software zowel met de originele (oude) cd als met de laatste software van de HP site geprobeerd.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
op de lokale pc het ip van de jetdirect via net use aan lpt1 koppelen
dan werkt het wel !
succes

Verwijderd

Topicstarter
Erm.. oke. Hoe doe ik dat?

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
NET USE LPT1: //SERVER/PRINTERNAME

Zie ook :

[rml][ win2000] LPT1 'routen' naar netwerkprinter?[/rml]

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Lees deze even: [rml][ Win2K] Terminal Services printer redirection[/rml]/ . Er staan ook nuttige docs in en dergelijke.

In ieder geval nooit de queues handmatig aanmaken! :)
Dit gaat geloof ik niet over het mappen maar over printer sessies in een TS-sessie. :)

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan! Het werkt. _/-\o_
Nu even als een razende op alle werkstations uitvoeren.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat HP hier zelf geen informatie over heeft..

Bedankt voor de hulp :)

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 17:34:
Ok dan! Het werkt. _/-\o_
Nu even als een razende op alle werkstations uitvoeren.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat HP hier zelf geen informatie over heeft..

Bedankt voor de hulp :)
Wat heb je gedaan dan? :+

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Dit:

jetdirect printer gedeeld

net use LPT2: \\IP lokale computer\sharenaam printer

nieuwe lokale printer aangemaakt: HP 4050 op LPT2

klaar :)

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

hmz. Wat is het nut van een TS-sessie dan? :P

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je nou? Nut van een TS sessie?

Het ging erom dat een printer die via een jetdirect op een client was aangesloten niet werd aangemaakt op het moment dat die client een TS sessie startte.

nu wel. :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Je weet toch dat een client normaal maximaal 10 concurrent sessies aan kan en mag volgens de licentie overeenkomst?

Verder - als dit een acceptabele oplossing is - maak dan gewoon die printer lokaal aan op de terminal server en map niet eens een client printer.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik.

Als die printer in hetzelfde pand als de Terminal server had gestaan had ik ze inderdaad wel lokaal aangemaakt. Maar het ging mij erom dat ik in dit geval vanuit huis niet kon printen via de genoemde configuratie.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1